• چهارشنبه 28 مهر 1400 :: 04:42

خوردن بیش از حد شلغم می تواند وضعیت بیمار دیابتی را بدتر کند. این به این دلیل است که ممکن است میزان جذب شکر در سیستم افزایش یابد.

سبزیجات

شلغم گیاهی ریشه ای است که عمدتا در آب و هوای معتدل سراسر جهان رشد می کند. آن ها متنوع در دسترس هستند که برای مصرف انسان و همچنین دام ها مورد استفاده قرار می گیرند. عمدتا شلغم سفید در دسترس است اما شلغم سبز مشهور و مغذی تر است . شلغم منبع بسیار خوبی از مواد غذایی نظیر ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، مواد غذایی و غیره هستند که مزایای برای سلامتی و زیبایی دارند.

1) شلغم برای بیماران دیابتی خوب نیست

دیابت یا قندخون

خوردن شلغم همراه با سطح بالا پروتئین بطور منظم و متوسط برای بیماران دیابتی و یا کسانی که در معرض خطر دیابت قرار دارند بسیار مفید است. این فایده شلغم عمدتا به خاطر مقدار گلیسمیک کم آن است، که 1 است. اگرچه شاخص گلیسمیک 62 است که به عنوان گلیسمیک متوسط در نظر گرفته می شود، جفت کردن آن ها با پروتئین می تواند خاصیت گلیسمیک را کاهش دهد.

شاخص گلیسمیک معیاری است که میزان جذب شکر در سیستم را تعیین می کند. موارد غذایی با شاخص گلیسمیک پایین قند را با سرعت کند در خون حل می کند که از افزایش ناگهانی در سطح قند خون جلوگیری می کند و در نتیجه به کنترل دیابت کمک می کند.

خوردن بیش از حد شلغم می تواند وضعیت بیمار دیابتی را بدتر کند. این به این دلیل است که ممکن است میزان جذب شکر در سیستم افزایش یابد.

علاوه بر این، اگر بیمار مبتلا به دیابت هستید و هم اکنون دارو مصرف می کنید، بهتر است که مصرف شلغم را کنترل کنید. علت این امر این است که میزان بالای شلغم می تواند با دارو تداخل داشته باشد.

2) شلغم ممکن است ریسک فشار خون را افزایش دهد

فشار خون

فشار خون بالا بیماری است که بر میلیونها نفر در سراسر دنیا تاثیر می گذارد و همچنین علت اصلی بیماری های قلبی – عروقی مانند حمله قلبی، سکته قلبی، ضربان قلب نامنظم است.

اگرچه پتاسیم موجود در شلغم مزایایی دارد اما بهتر است آن ها را به طور متوسط بخورید. این امر به این دلیل است که سطح بالایی از پتاسیم در سیستم بد می تواند فشار خون را به طورخطرناکی کاهش دهد و ممکن است ریسک فشار خون را افزایش دهد. شرایطی است که فشار خون در آن به سطح بسیار پایین افت می کند. برخی علایم فشار خون خستگی، تهوع، پوست مرطوب، افسردگی،تاری دید و غیره هستند.

علاوه بر این، اگر در حال حاضر برای کنترل فشار خون بالا دارو مصرف می کنید، پس از آن مصرف شلغم می تواند وضعیت را بدتر کند چون ممکن است با دارو تداخل پیدا کند.

4) فیبر بالای شلغم برای شکم بد است
اگرچه فیبرها مزایای زیادی برای سلامتی دارند اما توصیه می شود در طولانی مدت از خوردن بیش از حد شلغم اجتناب کنید. این امر به این دلیل است که مصرف بیش از حد فیبر رژیمی می تواند موجب افزایش مشکلات هاضمه مثل ، گاز روده، انسداد روده ای، اسهال و غیره شود.

3) شلغم برای مادران باردار خوب نیست

بارداری

بارداری مرحله مهم در زندگی هر زن است و در این زمان برای هر زنی مهم است مراقب خودش باشد. این به این دلیل است که الگوی تغذیه او نه تنها سلامتی او را تعیین می کند بلکه سلامت و رشد جنین در رحم را نیز تعیین می کند. منبع خوبی از بسیاری از مواد مغذی مثل ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و غیره هستند و مزایای زیادی دارد.

با این حال، وقتی نوبت به بارداری می رسد، بهتر است قبل از هر چیزی در رژیم غذایی خود با پزشک مشورت کنید. دیده شده که شلغم در طول دوران بارداری خوب است، تا زمانی که زیاد آن را نخورید. با این حال، اگر به سبزیجات مانند ، ، کلم وگل کلم حساسیت دارید، احتمالا نسبت به شلغم هم حساسیت دارید.

مادران شیرده نیز باید اطمینان حاصل کنند که بیش از حد شلغم نخورند چون ممکن است موجب مشکلات هاضمه در نوزادان شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *