• دوشنبه 03 آبان 1400 :: 03:00

مراسم افتتاح رسمی نمایندگی شرکت کیمیا اسپیدی قشم وابسته به شرکت نفت سپاهان، با هدف توزیع فروش محصولات نفت سپاهان صبح روز دوشنبه 3 آبان با حضور رسانه ها در اردبیل برگزار شد.

132

در شهریور ماه سال 1394 هیات مدیره شرکت نفت سپاهان طرح استقرار سیستم توزیع مویرگی محصولات نهایی را تصویب نمود و مقرر شد این فعالیت در یکی از شرکت های تابعه راه اندازی گردد. در انتهای سال 1394 ، شرکت کیمیا اسپیدی قشم مامور گردید محصولات نفت سپاهان را در استانهای منتخب به فروش رسانده و توزیع مویرگی نماید.

بعد از افتتاح دفاتر نمایندگی در شهرهای  تهران، خراسان خوزستان کرمان، کرمانشاه، بوشهر، هرمزگان، گلستان،کهگیلویه و بویر احمد،آذربایجان شرقی و زنجان، شعبه این شرکت در اردبیل افتتاح شد.

دکتر محمدصادق قلی زاده مدیر عامل شرکت کیمیا اسپیدی قشم در افتتاحیه این شعبه در اردبیل گفت: خوشحالیم که امروز در خدمت مردم مردم خونگرم، غیور، با غیرت و سختکوش استان اردبیل، استانی با فرهنگ غنی و تاریخی پرافتخار هستیم و امروز شعبه شرکت کیمیا اسپیدی، سازمان فروش و توزیع مویرگی شرکت نفت سپاهان را افتتاح می کنیم.

وی گفت: شرکت کیمیا اسپیدی قشم، بعنوان اولین و با فاصله بزرگترین شرکت فروش و توزیع مویرگی روغن موتور در کشور است که تاکنون در 12 استان شعبه داشته و طی هفته جاری سه شعبه اردبیل، همدان و سمنان افتتاح می گردد، در آبان ماه 2 شعبه یزد و مرکزی تاسیس می شود و نهایتا در سه ماهه پایان سال 4 شعبه دیگر افتتاح می گردد و با یاری خداوند شرکت نفت سپاهان و کیمیا اسپیدی سال 1400 را با حضور در 21 استان به پایان خواهند رساند. البته توسعه شعب همیشه مدنظر این شرکت بوده اما به دلیل مشکلاتی که برای مردم عزیز طی سال جاری به دلیل عدم توزیع مناسب روغن موتور به وجود آمد روند توسعه شعب فروش و توزیع مویرگی نفت سپاهان تسریع شد.

مدیر عامل شرکت کیمیا اسپیدی قشم گفت: همانطور که می دانید روغن موتور کالای حمایتی است، یعنی قیمت آن توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان تعیین می شود بنابراین هیچ کدام از شرکت های روانکار (شرکت نفت سپاهان با برند اسپیدی، شرکت نفت ایرانول، شرکت نفت بهران و شرکت نفت پارس) قادر نیستند قیمت محصولات خود را مستقلا تغییر بهند، بنابراین 2 عاملی که می تواند منجر به ثبات و یا خداناکرده عدم ثبات و التاب در بازار روغن موتور شود اولی تولید و عرضه و دومی عدم توزیع مناسب است.

قلی زاده گفت: در خصوص عامل اول شرکت نفت سپاهان در 6 ماهه اول سال 1400 بیش از 373000 تن انواع محصولات تولید کرد که از این میزان حدود 237000 تن صاد نموده و موجب ارزآوری برای کشور شده که با فاصله بسیار در مقایسه با رقبا قرار دارد و حدود 145000 تن از انواع محصولات را در داخل کشور عرضه کرده که حدود 63000 تن آن روغن موتور(بنزین و دیزل) بوده است که میزان عرضه روغن موتور نسبت به مدت مشابه سال گذشته 43 درصد افزایش داشته است و تنها شرکت روانکار هست که از منظر توزیع روغن موتور در کشوردر  6 ماهه رشد داشته است. بدین ترتیب سهم شرکت نفت سپاهان در بازار روغن موتور به بیش از 30 درصد رسیده است. که نشان دهنده این مهم است که این شرکت در حوزه تولید بسیار خوب عمل کرده است.

وی گفت:  عامل مهم و حیاتی «توزیع مناسب محصولات» که اتفاقا عامل بسیار تاثیرگذار و گلوگاه می باشد و مزیت رقابتی و توزیعی است، شرکت نفت سپاهان این عارضه را به درستی شناسایی کرده و اقدام به ایجاد سازمان فروش و توزیع مویگری کرده که مهمترین هدف آن توزیع گسترده محصولات است و ایده اصلی آن این است که محصول همه جا در دسترس باشد. از این طریق تلاش می شود تا جایی که امکان دارد واسطه ها حذف و امکان سوء استفاده هایی همچون گران فروشی، انحصار، فروش محصولات تقلبی و غیر مجاز را از بین ببرد. در این بازار نابسمان گاها ما که تولید کننده هستیم از شکل ظاهری ظروف نمی توانیم اصل یا تقلبی بودن محصول را تشخیص دهیم چه برسد به مردم. بنابراین نظارت دقیق بر توزیع بسیار حیاتی و نیاز اساسی این صنعت و بازار است.

131

وی درخصوص عملکرد سازمان فروش و توزیع مویرگی و میزان تاثیرگذاری آن در بازار گفت: از 63000 تن روغن موتور عرضه شده شرکت سپاهان در 6 ماهه اول سال 1400، حدود 23000 تن توسط شرکت کیمیا اسپیدی بصورت مویرگی و مستقیم عرضه شده است. این شرکت در 6 ماهه اول سال 1399 حدود 7300 تن فروش و توزیع داشته و در کل سال گذشته حدود 22000 تن توزیع داشته اما در شش ماهه اول سال 1400 بیش عملکرد سال گذشته توزیع نموده است و این موضوع نشان دهنده این است که  شرکت نفت سپاهان در تلاش است که روغن موتور  مورد نیاز کشور را بطور مستقیم و با نظارت کامل ودقیق توزیع نماید.

مدیر عامل شرکت کیمیا اسپیدی قشم اظهار کرد: عزیزانی که در حوزه توزیع و پخش مویرگی تخصص دارند اطلاع دارند که هزینه های چنین سازمانی نسبت به سود آن منطقی نیست و مدیریت عملیات آن نیز بسیار مشکل و پردردسر است، اما شرکت نفت سپاهان به دلیل احساس مسئولیتی که نسبت به کشور عزیز و هموطنان گرامی مان دارد توزیع مویرگی را در دستور کار قرار داده و روز به روز آن را توسعه می دهد و از این طریق تلاش می کند از مصرف کننده نهایی حمایت کند.  التهاب در حوزه روغن موتور مستقیما در زندگی مردم تاثیر می گذارد و موجود تنش های زیادی در جامعه می شود. روغن موتور کالایی نیست که خانواده ای که خودرو دارد بتواند آن را از سبد خرید خود حذف کند. گرانی و به دنبال آن استفاده از محصول غیر اصل مستقیما بر خودرو و طول عمر آن و اقتصاد خانواده تاثیر می گذارد. عدم توزیع مناسب و یا وجود کالاهای تقلبی در بازار ممکن است ناوگان حمل و نقل کشور را دچار اختلال کند. عدم ثبات و اختلالات ناشی از عرضه و توزیع قطره چکانی و یا نامناسب روغن موتور در کشور نشان دهنده استراتژیک بودن این کالاست.

وی گفت: ما تلاش می کنیم با تحلیل علمی و تجربی نیاز کشور و بصورت دقیق تر نیاز هر استان با استفاده از متغیر هایی مانند وسعت استان، تعداد خودرو های سبک و سنگین، مسیرهای عبوری، وضعیت آب و هوایی، صنعت غالب، وضعیت معیشت مردم، ویژگی های فرهنگی، تعداد اتوسرویس ها، مراکز فروش لوازم یدکی، مراکز فروش روغن و … میزان نیاز را شناسایی کنیم، متناسب با آن محصولاتمان را تولید کنیم و با نظارت مناسب بصرت عادلانه توزیع کنیم.

دکتر قلی زاده با اشاره به  اینکه 4 شرکت بزرگ روانکار کشور محصولات بسیار مرغوب و با کیفیتی تولید می کنند، اظهار کرد: محصولات این شرکت ها کاملا قابل رقابت با برندهای درجه 1 جهانی است. با اقدامات و تلاش هایی که شده ایران عزیز نیازی به واردات روغن موتور ندارد و ایران در تولید روغن موتور سرآمد است. مردم عزیز با خیال راحت با توجه به سلیقه و نیاز خود از محصولات این شرکت ها را از مراکز معتبر خریداری و استفاده کنند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا