• دوشنبه 10 آبان 1400 :: 12:09

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: یک‌هزار و ۷۵۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان اردبیل عمر بالای ۱۰ سال دارند و آسفالت آن‌ها تخریب شده است.

غلتک راهسازی

 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در سفر رئیس جمهور به استان اردبیل ۲۰۰ میلیارد تومان به حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اختصاص یافت.

کلیم‌اله وثوقی در جلسه شورای اداری راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور به استان اردبیل ۲۰۰ میلیارد تومان به حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اختصاص یافت که از این میزان ۱۶۰ میلیارد تومان جهت بهسازی راه‌های روستایی و ۴۰ میلیارد تومان نیز برای رفع و اصلاح نقاط پرحادثه در نظر گرفته شد که امیدواریم با اختصاص به‌موقع این اعتبار شاهد مرتفع شدن مشکلات در این حوزه‌ها باشیم.

وی افزود: یک‌هزار و ۷۵۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان اردبیل عمر بالای ۱۰ سال دارند و آسفالت آن‌ها تخریب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۵ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۲ هزار و ۷۷۵ کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد که ما تلاش می‌کنیم در برنامه‌ریزی‌های میان‌مدت راه‌های روستایی را ارتقا بخشیم.

وثوقی بیان کرد: یکی از مشکلات ما در شرایط کنونی استهلاک و عدم بهسازی و نوسازی راه‌های مواصلاتی به ویژه راه‌های ارتباطی در بین شهرستان‌ها بوده که مشکلات جدی را رقم زده است.

 

ساخت جاده

 

«کمبود نقدینگی و عدم تأمین قیر» از مشکلات اصلی راهداری

وی ضرورت بهسازی و مناسب‌سازی نقاط پرحادثه را یادآور شد و ادامه داد: کمبود نقدینگی و عدم تأمین قیر به‌موقع در سال‌جاری مشکلاتی را برای راهداری به وجود آورد به طوری که ما با گذشت چند ماه از فصل کاری، روکش و بهسازی آسفالت راه‌های اصلی و روستایی را آغاز کردیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل ارزش راه‌های استان را در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این در شرایطی است که اعتبار اندکی برای نگهداری از این سرمایه‌ها اختصاص یافته و ما با چالش‌های جدی در تأمین اعتبار و ردیف‌دار شدن راه‌ها با رویکرد بهسازی و نوسازی روبه‌رو هستیم.

وثوقی به تخصیص کم اعتبارات اشاره کرد و ادامه داد: هر چند راه‌ها جز پروژه‌های پیشران در مسیر توسعه است اما عدم تأمین اعتبار مناسب و تخصیص اسناد به این حوزه مشکلاتی را به وجود آورده و ما حتی قادر به تأمین قیر مورد نیاز برای پروژه‌های عمرانی خود نیستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه روستاهای با جمعیت بالای ۵۰ خانوار باید از راه دسترسی مناسب و آسفالت بهره‌مند می‌شدند که ۴۰ روستا همچنان چشم انتظار اجرای طرح‌های آسفالت‌ریزی و زیرسازی مناسب هستند.

 

اتوبان جاده

 

ابلاغ ۲۵۰ میلیارد تومان برای آسفالت راه‌های روستایی اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت راه‌های روستایی به استان ابلاغ شده که بخشی از آن‌ها تأمین شده اما همچنان درگیر تأمین قیر از طریق شرکت‌های بورسی هستیم.

وثوقی میانگین عمر آسفالت راه‌های روستایی را در استان بالای ۲۰ سال اعلام کرد و گفت: در کنار تدارک زیرساخت‌های حوزه راه،‌ ما با فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل بار و مسافر نیز روبه‌رو هستیم به گونه‌ای که عمر میانگین باری استان ۲۳ و مسافری ۱۲ سال است که این خود چالش‌هایی را به وجود آورده و به نوعی مصرف سوخت را افزایش داده است.

وی بیان کرد: در سفر اخیر وزیر راه‌وشهرسازی درخواست کردیم تا نسبت به نوسازی ناوگان باری و حمل و نقل مسافر در استان اردبیل اقدامات جدی انجام شود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا