• پنج‌شنبه 27 آبان 1400 :: 02:51

به دلیل خاصیت حساس بودن، زگیل های صورت شما باید همیشه قبل از اقدام به بیرون آوردن آنها در خانه توسط پزشک مشاهده شوند. یک پزشک می تواند راهنمایی کند و ممکن است بتواند درمانی را برای شما تجویز کند که می توانید در خانه انجام دهید.

جوش صورت

هیچ درمانی برای زگیل وجود ندارد، اما روشهای زیادی برای از بین بردن آنها وجود دارد که اغلب برای کاهش ظاهر و گسترش آنهاست. زگیل ها نیز می توانند خود به خود و بدون درمان برطرف شوند ، اگرچه ممکن است این اتفاق تا دو سال طول بکشد. زگیل در کودکان زودتر از زگیل در بزرگسالان برطرف می شود. اگر تصمیم گرفتید که یک زگیل به خودی خود بهبود یابد، سعی کنید آن را لمس نکنید. این ممکن است ویروس را به سایر قسمت های بدن شما یا افراد دیگر منتقل کند. مهم نیست که چگونه آنها برداشته می شوند ، زگیل ها ممکن است پس از برطرف شدن مجدد ظاهر شوند.

نوع درمان حذف ممکن است تا حدی با توجه به نوع زگیل شما تعیین شود. تعدادی از روش های درمانی حرفه ای و خانگی وجود دارد که برای از بین بردن زگیل هم برای صورت و هم برای دستها موثر است. اگر زگیل های زیادی دارید یا اگر زگیل های شما دردناک است به پزشک مراجعه کنید. اگر زگیل های شما با درمان های خانگی بهبود نیافت یا گسترش یافتند ، باید به دنبال درمان پزشکی باشید.

درمان های خانگی زگیل صورت

به دلیل خاصیت حساس بودن، زگیل های صورت شما باید همیشه قبل از اقدام به بیرون آوردن آنها در خانه توسط پزشک مشاهده شوند. یک پزشک می تواند راهنمایی کند و ممکن است بتواند درمانی را برای شما تجویز کند که می توانید در خانه انجام دهید.

هرگز زگیلی را که نزدیک چشم یا بینی شما است خودسرانه درمان نکنید. بعضی از روش های درمانی مانند اسید سالیسیلیک هرگز نباید روی صورت یا گردن شما استفاده شود زیرا باعث سوختن پوست حساس می شود. هر نوع داروی خانگی باید با احتیاط فراوان استفاده شود.
چند درمان طبیعی برای از بین بردن زگیل شامل موارد زیر است:

1. درمان زگیل صورت با عصاره سیر

سیر

سیر حاوی allium sativum ، ترکیبی با خاصیت ضد ویروسی است. یک حبه سیر تازه را خرد کرده و قطعات خرد شده را به زگیل بمالید. آن را با نوار یا باند بپوشانید و روزانه دوباره آن را اعمال کنید.

توجه: سیر باعث سوختگی شیمیایی پوست می شود. اگر احساس خارش ، سوزش یا سوزن سوزن شدن شدید ، سیر را برداشته و محل را بشویید.

2. درمان خانگی زگیل صورت با آب لیمو

لیمو

آب لیمو حاوی اسید سیتریک است که ممکن است به تخریب ویروس کمک کند. از آب لیمو با قدرت کامل روی صورت خود استفاده نکنید. یک مطالعه نشان داد که مخلوط رقیق شده از آب لیمو و آب در صورت استفاده در طی یک دوره شش هفته ای در از بین بردن زگیل های تخت موثر است.

3. درمان زگیل صورت با آب آناناس

آناناس

هیچ داده علمی برای حمایت از آن وجود ندارد، اما این داروی درمانی ممکن است در از بین بردن زگیل صورت برای برخی افراد موثر باشد. آب آناناس حاوی آنزیم هایی است که ممکن است در طی چند هفته زگیل را بسوزاند. قبل از خواب هر شب به مدت چند هفته از آب آناناس استفاده شده با پنبه مستقیم به زگیل استفاده کنید.

هشدار: اگر از هرگونه درمان در خانه احساس ناراحتی یا قرمزی کردید، استفاده از آن را متوقف کنید و نوع دیگری از درمان را با پزشک معالج کنید.

منبع : https://etebarenovin.ir/


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا