• شنبه 29 آبان 1400 :: 03:12

ویتامین‌های A و C و همچنین آنتی اکسیدان‌های موجود در پیاز از پوست انسان در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند. همچنین گوگرد موجود در پیاز به نرمی و از بین بردن قارچ‌های پوستی که در دوران سالمندی شایع است کمک می‌کند

پیاز

پیاز غنی از مواد مغذی است، به این معنی که کالری کمی دارد اما سرشار از ویتامین و مواد معدنی است. این سبزی همچنین دارای ویتامین C زیادی است که در تنظیم سلامت سیستم ایمنی بدن، تولید کلاژن، ترمیم بافت، جذب آهن و مراقبت از سلول‌ها در برابر سرطان مفید است.

عملکرد قلب را بهبود می بخشد

قلب

پیاز با التهاب‌های بدن مقابله می‌کند و سطح کلسترول خون را کاهش می‌دهد که خطر بیماری‌های قلبی را هم کم می‌کند. همچنین به کاهش فشار خون بالا کمک و از لخته شدن خون و سکته قلبی جلوگیری می کند.

کنترل کردن قند خون

دیابت یا قندخون

خوردن پیاز می‌تواند به کنترل قند خون کمک کند، این موضوع به طور ویژه در افرادی که پیش‌زمینه دیابت در آن‌ها وجود دارد بسیار مهم است. بنابراین پیشنهاد می‌شود در غذای افراد سالمند یا در کنار آن به صورت خام مقدار مشخصی پیاز مصرف شود.

مبارزه کردن با عوامل پیری زودرس

سالمند بازنشسته

ویتامین‌های A و C و همچنین آنتی اکسیدان‌های موجود در پیاز از پوست انسان در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند. همچنین گوگرد موجود در پیاز به نرمی و از بین بردن قارچ‌های پوستی که در دوران سالمندی شایع است کمک می‌کند.

منبع : https://etebarenovin.ir/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *