• دوشنبه 01 آذر 1400 :: 12:25

یکی از آنتی اکسیدان هایی است که نبود آن علاوه بر سفید شدن مو باعث خشک شدن و شکنندگی مو می شود و مهم تر از همه باعث ریزش مو می گردد. مواد غذایی که دارای سلنیوم هستند

 

ریزش مو

تاثیر همه آنتی اکسیدان ها یکسان نبوده و انواع مختلفی دارند و ما باید از همه منابعی که سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند استفاده کنیم.

منابع آنتی اکسیدان ها برای سلامت مو

میوه ها و سبزیجاتی که ما مصرف می کنیم سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند و ما باید از همه نوع میوه ها و سبزیجاتی که سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند استفاده کنیم. آنتی اکسیدان ها عبارتند از ویتامین آ، ویتامین های گروه ب، ویتامین های سی، سلنیوم، آهن و روی که در ادامه تاثیر هرکدام به تفکیک بررسی خواهد شد.

سلنیوم

بروکلی

یکی از آنتی اکسیدان هایی است که نبود آن علاوه بر سفید شدن مو باعث خشک شدن و شکنندگی مو می شود و مهم تر از همه باعث ریزش مو می گردد. مواد غذایی که دارای سلنیوم هستند، عبارتند از جگر، غلات، پیاز، گوجه فرنگی،کلم بروکلی و ….

روی و سلامت مو

تخم مرغ

نه تنها به مستحکم شدن و تشکیل استخوان کمک زیادی می کند، به ترمیم زخم ها هم کمک می کند، نکته قابل توجه اینجاست که کمبود آن موجب ریزش مو و شوره سر می شود. روی در مواد غذایی چون غذاهایی دریایی، تخم مرغ و شیر وجود دارد.

ویتامین های گروه ب

این گروه ویتامین ها موجب سلامت موها از طریق افزایش خونرسانی و اکسیژن کافی به موها می شوند.

آهن و سلامت مو

جگر

کمبود آهن موجب کم خونی در بدن و بیماری های قلبی و عروقی می شود. این آنتی اکسیدان برای سلامت موها هم بسیار مفید و تاثیر گذار است بطوریکه نبود به اندازه کافی آن در بدن می تواند، موجب ریزش موی شدید و یا حتی طاسی گردد.

منبع : https://etebarenovin.ir/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *