• شنبه 13 آذر 1400 :: 03:14

طاسی به دنبال ریزش شدید موی سر ایجاد می‌شود. ریزش ارثی که غالبا با افزایش سن ایجاد می‌شود، شایع‌ترین علت طاسی است. طاسی معمولا به تدریج ایجاد می‌شود.

ریزش مو

به صورت کلی ریزش مو در مردان شایع تر است. طاسی به دنبال ریزش شدید موی سر ایجاد می‌شود. ریزش ارثی که غالبا با افزایش سن ایجاد می‌شود، شایع‌ترین علت طاسی است. طاسی معمولا به تدریج ایجاد می‌شود. ممکن است ریزش مو شدید باشد و تمام سر را درگیر کند یا تکه‌ای بوده و تنها در قسمتی از سر دیده‌شود. کاهش رشد مو می‌تواند موقتی یا به صورت دائم باشد.

علت ریزش مو

داروی بیماری

به طور طبیعی هر فرد در حدود ۱۰۰ تار مو در روز از دست می‌دهد. با این وجود این میزان موجب کاهش قابل‌توجه موی سر نشده، زیرا با رشد موهای جدید جایگزین می‌شود. کچلی زمانی اتفاق می‌افتد که سرعت ریختن مو بیشتر از سرعت رویش مجدد مو باشد و یا فولیکول‌های مو ازبین‌رفته و بافت اسکار جایگزین آن شود.

ریزش مو می‌تواند به سبب هر کدام از دلایل زیر ایجاد شود:

سابقه خانوادگی: شایع ترین علت ریختن موی سر در آقایان و خانم‌ها است که با افزایش سن دیده‌می‌شود.
تغییرات هورمونی و بیماری‌ها: تغییرات هورمون‌های بدن در بارداری، زایمان و یائسگی می‌تواند از علل ریزش مو باشد. همچنین برخی بیماری‌ها مانند مشکلات تیروئیدی، کم خونی، لوپوس، عفونت‌های قارچی و … نیز می‌تواند موجب ریزش مو شود.
مصرف داروها و مکمل‌ها: داروهایی که برای درمان سرطان، بیماری‌های قلبی، روماتیسم مفصلی و فشار خون بالا مورداستفاده قرار می‌گیرند، ممکن است موجب ریزش شوند.
آسیب مستقیم به موها: مدل‌دادن و فرم‌دادن به مو در مدت‌های طولانی می‌تواند موجب کاهش رشد مو شود. برای مثال کشش زیاد مو، بافت‌های محکم مو، استفاده از فرکننده‌ها، لخت‌کردن مو، مواد شیمیایی، گرمای زیاد و … همگی موجب ریزشمی‌شوند. درمان مو با روغن‌های گرم به صورت دائم نیز می‌تواند موجب التهاب فولیکول‌های مو شود.
اشعه‌درمانی در سر
شیمی‌درمانی
موقعیت‌های پراسترس: معمولا ریزش ناگهانی در موقعیت‌های پر استرس موقتی است.
افزایش سن
کاهش وزن شدید

منبع : https://etebarenovin.ir/


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا