• یکشنبه 21 آذر 1400 :: 12:27

​مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل با اشاره به ضرورت مصرف بهینه سوخت افزود:سوخت پشتیبان نیروگاه سبلان در دستور کار این شرکت قرار دارد.

جایگاه سوخت بنزین و گازوییل

 

سید حجت مدنی از ارسال نزدیک به 127 میلیون لیتر نفتگاز در هشت ماهه سال جاری به نیروگاه یاد شده خبر داد و گفت: تامین سوخت پشتیبان نیروگاه سبلان در دستور کار این شرکت قرار دارد و برای سوخت رسانی مطلوب و بی وقفه به این نیروگاه آمادگی کامل داریم.

مدیر منطقه درباره نفتگاز بخش غیر نیروگاهی تصریح کرد: مصرف نفتگاز در این بخش در بازه زمانی اشاره شده نزدیک به 237 میلیون لیتر بوده که با آنالیز و مقایسه با مدت مشابه سال قبل 6 درصد افزایش داشته است.

مدنی با تاکید بر ضرورت مصرف بهینه سوخت در بخش خانگی، گفت: منظور از مصرف بهینه هم نه مصرف کم، بلکه مصرف درست است و به همین دلیل اگر شهروندان فقط 10 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی داشته باشند برق هیچ خانه و کارخانه ای قطع نمی شود.

وی ضمن تاکید بر ذخیره سازی سوخت دوم افزود: قبل از شروع فصل پاییز به همه مصرف کنندگان توصیه می کنیم که سوخت دوم را ذخیره سازی کنند و در مورد نیروگاه نیز این اتفاق می افتد، چون معمولا به دلیل عدم صرفه جویی در مصرف زمستانه، دچار افت فشار گاز می شویم.

توزیع بیش از 632 میلیون لیتر سوخت در استان اردبیل

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل گفت: در هشت ماهه سال جاری بیش از 632 میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی شامل بنزین، نفت سفید، نفتگاز و نفتکوره در منطقه اردبیل توزیع شد.

سید حجت مدنی درباره تامین و توزیع سوخت استان بیان کرد: این میزان فرآورده در سال 1400 و از ابتدای سال تا پایان آبان در استان اردبیل و دیگر مناطق زیر پوشش سوخت این منطقه مصرف شده است که در قیاس با مدت مشابه سال قبل 8 درصد افزایش مشاهده می شود.

این مقام مسئول درباره مصرف سوخت بنزین اعم از معمولی، سوپر و یورو 4، در بازه زمانی فوق نسبت به همین مدت در سال 99 گفت: با آنالیز و قیاس ارقام مصرف امسال و سال قبل افزایش 15 درصد داشته است.

ایشان تصریح کرد: مصرف نفتگاز هم در 246 روز سال 1400 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حکایت از افزایش 5 درصد دارد.

مدنی از کاهش 15 درصد نفت سفید و کاهش 29 درصد نفتکوره در همین مدت نسبت به سال 99 خبر داد و افزود: درصد میزان مصرف فرآورده های نفتی در بازه زمانی فوق در بخش های حرارتی 3 درصد، حمل و نقل 64 درصد، برق 20 درصد، کشاورزی 10 درصد، صنایع 1 درصد و پروژه ها 2 درصد است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا