• یکشنبه 28 آذر 1400 :: 11:31

انجیر یک راه حل عالی برای افزایش فیبر دریافتی و بهبود عادات سالم روده است.انجیر باعث افزایش حجم مدفوع و کاهش زمان انتقال مواد از روده می شود.

یبوست

خوشبختانه برخی غذاها می توانند با افزودن حجم، نرم کردن مدفوع، کاهش زمان انتقال مواد از روده و افزایش دفعات دفع مدفوع به رفع یبوست کمک کنند.

گلابی

گلابی

گلابی یکی دیگر از میوه های سرشار از فیبر است که در یک میوه سایز متوسط ​​(حدود 178 گرم) حدود 5/5 گرم فیبر وجود دارد، که معادل 22 درصد مقدار توصیه شده فیبر انجمن قلب آمریکا RDI است.

علاوه بر فواید فیبر، گلابی در مقایسه با سایر میوه ها دارای مقدار زیادی فروکتوز و سوربیتول است. فروکتوز نوعی قند است که برخی افراد به خوبی آن را جذب نمی کنند. یعنی مقدار از فروکتوز به روده بزرگ می رسد، جایی که طی فرآیند اسمز آب روده کشیده می شود و موجب تحریک حرکات روده ای می شود

کیوی

میوه کیوی

یک کیوی (حدود 75 گرم) حاوی حدود 2.3 گرم فیبر است که معادل 9 از مقدار توصیه شده فیبر انجمن قلب آمریکا RDI است.

در یک مطالعه ، 19 فرد بزرگسال سالم مکمل مشتقات کیوی را به مدت 28 روز مصرف کردند. محققان دریافتند انجام این کار در مقایسه با گروه کنترل ،منجر به افزایش قابل توجه دفعات روزانه دفع مدفوع می شود.

یک مطالعه دیگر نشان داد که خوردن روزانه 2 کیوی به مدت 2 هفته با افزایش حرکات روده ای و نرم شدن مدفوع در 11 فرد سالم همراه بوده است.

انجیر

انجیر

انجیر یک راه حل عالی برای افزایش فیبر دریافتی و بهبود عادات سالم روده است. یک انجیر خام سایز متوسط ​​(حدود 50 گرم) حاوی 1.5 گرم فیبر است. علاوه بر این ، فقط نصف فنجان (80 گرم) انجیر خشک حاوی 7.9 گرم فیبر است که تقریباً معادل 32 درصد از مقدار توصیه شده فیبر انجمن قلب آمریکا RDI است.

یک مطالعه قدیمی روی سگها، اثر انجیر به مدت 3 هفته بر روی یبوست را بررسی کرد. مشخص شد که انجیر باعث افزایش حجم مدفوع و کاهش زمان انتقال مواد از روده می شود.

منبع : etebarenovin.ir


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

رفتن به بالا