• شنبه 04 دی 1400 :: 02:54

پیش از انجام یک برنامه ریزی برای کاهش وزن یا شروع یک رژیم غذایی سخت باید از آمادگی ذهن و روان خود مطمئن شویم.

چاقی وزن

تقریبا تمام افرادی که از وزن زیاد خود رنج می‌برند، روش‌های مختلفی را برای کاهش وزن انتخاب و امتحان کرده و ممکن است با شکست مواجه شده باشند.

برای این که بخواهیم وارد یک مرحله و برنامه ریزی جدید برای کاهش وزن بشویم، باید ذهن و بدن خود را آماده این برنامه ریزی کنیم که در ادامه این گزارش به ۳ روش در این خصوص اشاره شده است.

۱. استرس را کنترل کنید

استرس و اضطراب دختر

محققان معتقدند که استرس زیاد در طول روز به اندازه چند ساعت کوه نوردی از انسان انرژی می‌گیرد و در این مواقع بدن ما به غذای زیاد و پر کالری نیاز پیدا می‌کند پس دوری از هرگونه استرس می‌تواند نیاز بدن به این نوع از غذا‌های چاق کننده را کور کند.

۲. ذهنیت مثبت نسبت به کاهش وزن

چاقی وزن

پیش از انجام یک برنامه ریزی برای کاهش وزن یا شروع یک رژیم غذایی سخت باید از آمادگی ذهن و روان خود مطمعن شویم. در این مرحله یک درس روان پزشکی وجود دارد که می‌گوید سختی یک رژیم غذایی یا برنامه‌های لاغری را از ذهن خود دور کرده و دشمن خیالی را تصور کنید که باید با آن مبارزه کنید.

۳. اعتماد به نفس داشته باشید

زندگی شاد و رفاه

تقریبا تمام افرادی که از افزایش وزن رنج می‌برند و سراغ برنامه‌هایی برای کاهش وزن خود نمی‌روند، اعتماد به نفس کافی برای این موضوع را نداند و این توانایی را در خود برای رسیدن به یک وزن ایده عال نمی‌بینند.

افزایش اعتماد به نفس و تحمیل توانایی‌های خود به افکار می‌تواند یک پیش نیاز بسیار موثر برای افرادی باشد که قصد آغاز یک مرحله سخت را دارند تا بتوانند باقی عمر خود را در آرامش و به دور از بیماری‌های ناشی از چاقی بگذرانند.

منبع : etebarenovin.ir


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا