• یکشنبه 12 دی 1400 :: 09:08

خواب و استراحت کافی و به اندازه برای افرادی که به دنبال پیشگیری طبیعی از سردرد هستند، مهم است.

سردرد میگرن

هرچه اطلاعات بیشتری درباره سر درد و تأثیرش بر خود داشته باشید، این امکان را برای شما فراهم می‌کند که به درستی آن را درمان کنید.

سردردهای میگرنی، خوشه‌ای، ثانویه و سینوسی از انواع سردردها هستند، اما شایع‌ترین نوع آن سردرد تنشی است که در نتیجه ترس شدید ایجاد می‌شود و افراد برای کاهش درد آن به داروها متوسل می‌شوند. روش‌های درمانی طبیعی و موثری وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند از شر علائم سردرد خلاص شوید یا حداقل از شدت آن کاسته شود.

نوشیدن آب

آب

آب آشامیدنی کمبود مایعات در بدن می‌تواند منجر به سردرد شود. مطالعات نشان داده است که کم آبی مزمن دلیل اصلی سردرد تنشی و میگرنی است و همچنین ثابت شده که نوشیدن آب علائم سردرد را در اکثر افرادی که بدن آن‌ها کم آب است، طی ۳۰ دقیقه تا ۳ ساعت تسکین می‌دهد.

تامین منیزیم مورد نیاز بدن

موز

منیزیم این ماده معدنی برای فعالیت‌های بی‌شمار بدن از جمله کنترل قند خون و انتقال عصب مهم و ضروری است و همچنین ثابت شده که منیزیم یک درمان ایمن و موثر برای سردرد است، زیرا شواهد نشان می‌دهد که کمبود منیزیم در افرادی که از سر درد میگرن رنج می‌برند در مقایسه با دیگران که چنین بیماری ندارند، بیشتر است. مصرف روزانه ۶۰۰ میلی لیتر سیترات منیزیم از طریق دهان می‌تواند به کاهش دفعات و شدت سردردهای میگرنی کمک کند.

خواب کافی

خواب

کمبود خواب از چند جهت می‌تواند برای سلامتی مضر باشد و ممکن است در برخی افراد سردرد ایجاد کند. یک مطالعه فراوانی و شدت سردرد در کسانی که کمتر از ۶ ساعت در شب می‌خوابند و کسانی که بیشتر می‌خوابند را مقایسه و اعلام کرد کسانی که بیشتر می‌خوابند، کمتر دچار سردرد می‌شوند، اما کسانی که خواب کافی ندارند، از سردردهای مکرر و شدید رنج می‌برند. همچنین مشخص شده است که خواب زیاد و بیش از حد منجر به سردرد می‌شود. بنابراین خواب و استراحت کافی و به اندازه برای افرادی که به دنبال پیشگیری طبیعی از سردرد هستند، مهم است.

منبع : etebarenovin.ir


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

رفتن به بالا