• دوشنبه 20 دی 1400 :: 05:22

خوردن بیش از حد شلغم می تواند وضعیت بیمار دیابتی را بدتر کند. این به این دلیل است که ممکن است میزان جذب شکر در سیستم افزایش یابد.

شلغم

شلغم گیاهی ریشه ای است که عمدتا در آب و هوای معتدل سراسر جهان رشد می کند. آن ها متنوع در دسترس هستند که برای مصرف انسان و همچنین دام ها مورد استفاده قرار می گیرند. عمدتا شلغم سفید در دسترس است اما شلغم سبز مشهور و مغذی تر است . شلغم منبع بسیار خوبی از مواد غذایی نظیر ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، مواد غذایی و غیره هستند که مزایای برای سلامتی و زیبایی دارند.

1) آنتی اکسیدان زیاد برای ما بد است

سرطان

خوردن شلغم به طور منظم و متوسط برای کاهش خطر چندین نوع سرطان مثل سرطان روده، سرطان معده، سرطان سینه، سرطان سینه، سرطان ریه و غیره بسیار مفید است. این مزیت شلغم عمدتا به خاطر حضور آنتی اکسیدان ها و ترکیبات مربوطه در آن ها است.

اگرچه آنتی اکسیدان ها موجود در شلغم مزایایی دارند، توصیه می شود که به طور متوسط مصرف شوند. این به خاطر این است که خیلی از آنتی اکسیدان ها در سیستم ما می توانند خطر سرطان مختلف را افزایش دهند. این عیب به خاطر این واقعیت است که در مقدار زیاد، آنتی اکسیدان ها شروع به هدف قرار دادن نه تنها رادیکال های آزاد، بلکه حتی سلول های سالم دربدن می کنند.

مطالعه ای که در سال 1996 در ژورنال موسسه سرطان منتشر شد، مشخص شد که سیگاری ها که مقادیر بالایی بتا کاروتوئن را طولانی مدت مصرف می کنند، احتمال بیشتری دارد که سرطان ریه را در مقایسه با آن هایی که مصرف زیاد بتا کاراتوئن نداشتند، بگیرند.

بنابراین بهتر است که مصرف آنتی اکسیدان ها را محدود کنیم.

2) شلغم برای بیماران دیابتی خوب نیست

شلغم

خوردن شلغم همراه با سطح بالا پروتئین بطور منظم و متوسط برای بیماران دیابتی و یا کسانی که در معرض خطر دیابت قرار دارند بسیار مفید است. این فایده شلغم عمدتا به خاطر مقدار گلیسمیک کم آن است، که 1 است. اگرچه شاخص گلیسمیک 62 است که به عنوان گلیسمیک متوسط در نظر گرفته می شود، جفت کردن آن ها با پروتئین می تواند خاصیت گلیسمیک را کاهش دهد.

شاخص گلیسمیک معیاری است که میزان جذب شکر در سیستم را تعیین می کند. موارد غذایی با شاخص گلیسمیک پایین قند را با سرعت کند در خون حل می کند که از افزایش ناگهانی در سطح قند خون جلوگیری می کند و در نتیجه به کنترل دیابت کمک می کند.

خوردن بیش از حد شلغم می تواند وضعیت بیمار دیابتی را بدتر کند. این به این دلیل است که ممکن است میزان جذب شکر در سیستم افزایش یابد.

علاوه بر این، اگر بیمار مبتلا به دیابت هستید و هم اکنون دارو مصرف می کنید، بهتر است که مصرف شلغم را کنترل کنید. علت این امر این است که میزان بالای شلغم می تواند با دارو تداخل داشته باشد.

3) شلغم ممکن است ریسک فشار خون را افزایش دهد

شلغم

فشار خون بالا بیماری است که بر میلیونها نفر در سراسر دنیا تاثیر می گذارد و همچنین علت اصلی بیماری های قلبی – عروقی مانند حمله قلبی، سکته قلبی، ضربان قلب نامنظم است.

اگرچه پتاسیم موجود در شلغم مزایایی دارد اما بهتر است آن ها را به طور متوسط بخورید. این امر به این دلیل است که سطح بالایی از پتاسیم در سیستم بد می تواند فشار خون را به طورخطرناکی کاهش دهد و ممکن است ریسک فشار خون را افزایش دهد.

منبع : etebarenovin.ir


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا