• جمعه 01 بهمن 1400 :: 10:46

محققان به این نتیجه رسیده اند که رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها، سبزیجات همچنین حبوبات و غلات سبوس‌دار با کیفیت خواب ارتباط دارد

خواب

گرچه دوش آب گرم، ماساژ بدن با اسانس‌های آرامبخش و دمنوش‌های گیاهی به خواب بهتر و سریع‌تر کمک می‌کند اما محققان به‌‌تازگی دریافتند که برخلاف قهوه و نوشیدنی‌‌های شیرین، میوه‌ها و سبزیجات باعث می‌شوند تا فرد زودتر به خواب برود.

در واقع، محققان به این نتیجه رسیده اند که رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها، سبزیجات همچنین حبوبات و غلات سبوس‌دار با کیفیت خواب ارتباط دارد. این نتایج با توجه به چند مطالعه تایید شد که در یک مورد روی 400 خانم بوده است و مشخص شده افرادی که رژیم مدیترانه‌ای دارند، کیفیت خواب بهتری نسبت به بقیه خواهند داشت. مطالعه دیگری روی 1612 فرد بالغ نیز نشان می‌‌دهد افرادی که کمتر از 7 ساعت در شب می‌خوابند معمولا کمتر از 24 گرم میوه و سبزی در طول روز مصرف می‌کنند.

علاوه بر میوه‌‌ها و سبزیجات، ماهی‌های چرب به‌دلیل وجود امگا3 و عسل به‌‌خاطر تریپتوفان بالا در تنظیم هورمون‌های خواب نقش دارند. در مقابل باید از غذاهای چرب، خوراکی‌های حاوی کافئین و پروتئین زیاد پرهیز کرد زیرا بر کیفیت خواب تاثیر منفی دارند. نتایج این مطالعه در نشریه Annual Review of Nutrition منتشر شده است.

منبع : etebarenovin.ir


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا