• سه‌شنبه 05 بهمن 1400 :: 09:18

برخی از شرایطی که باعث به هم ریختن مدیریت روانی مادران در خانه می شود را با هم مرور می کنیم و می گوییم که چطور یک مادر مدیر و اهل مطالعه می تواند در این شرایط خود را کنترل کند.

تغذیه کودک

موارد متعددی وجود دارد که بچه ها باعث عصبانیت مادران می شوند به طوریکه خیلی از مادرها اختیار از کف می دهند و برخوردهای تند با بچه ها می کنند. مادران در این شرایط می گویند که اصلا بچه قابل کنترل نیست و یا به حد انفجار آنها را عصبی می کند.

این اصلا خوب نیست که مادران موقع عصبانیت خود را نتوانند کنترل کنند و رفتارهایی از خود نشان دهند که بعدا باعث پشیمانی و عذاب وجدانشان شود یا حرف هایی بزنند که بعدا بر ذهن بچه اثر بگذارد. مادرهای اهل مطالعه می دانند که در خیلی از این شرایط می بایست چطور خشم و عصبانیت خود را کنترل کنند.

برخی از این شرایط که باعث به هم ریختن مدیریت روانی مادران در خانه می شود را با هم مرور می کنیم و می گوییم که چطور یک مادر مدیر و اهل مطالعه می تواند در این شرایط خود را کنترل کند.

تو بدترین مامان دنیایی! ازت متنفرم!

یک مادر آگاه خوب می داند که بچه ها مدیریت احساس و کنترل صحبت هایشان را خوب بلد نیستند و می داند که وقتی از بچه همچنین حرفی مثل «تو بدترین مامان دنیا هستی» را می شنود، معنی اش این است که «از فلان کارت متنفرم» نه اینکه از خود مادر متنفر باشد!

غذا نخوردن بچه ها

تغذیه کودک

یک مادر آگاه (با اینکه خیلی سخت است در برابر بدغذایی بچه ها خود را کنترل کرد) ولی بشقاب به دست دنبال بچه راه نمی افتد، به او اصرار و التماس برای غذا خوردن نمی کند که بیا غذا بخور، به او باج نمی دهد که اگر غذاتو بخوری، بستنی داری! بلکه می داند که تا جایی بچه سالم و مریض نمی شود یعنی مواد غذایی کافی به بدن او رسیده است!

احساس گناه مادران

یک مادر آگاه می داند که مردم همیشه قضاوت می کنند و نمیشود همه را راضی نگه داشت و خوب می داند که معیار سلامت بدنی کودک به کیلو و قد و بالای او نیست پس از اینکه به بچه او بگویید چقدر لاغری و ضعیفی احساس گناه نمی کند!

مهارت «نه گفتن»

تولد کودک

یک مادر آگاه برعکس اطرافیان که به کودک برچسب نادرست خجالتی و غیر اجتماعی بودن می زنند، به بچه خود افتخار می کند که مهارت «نه گفتن» را به خوبی یاد گرفته است پس از اینکه بچه او به آغوش هرکسی نمی رود، اصلا ناراحت نمی شود!

منبع : etebarenovin.ir


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا