• چهارشنبه 20 بهمن 1400 :: 11:17

در حقیقت ساعت بیولوژیکی بدن ما پروتئین های ضد التهابی را در هنگام خواب سرکوب می کند. به محض اینکه صبح می شود و کمی تلاش و حرکت می کنیم، بدن دوباره شروع به تولید ترکیبات ضدالتهابی خود می‌کند به این ترتیب احساس درد کمتر و انعطاف‌پذیری بیشتری پیدا می‌کنیم

خواب

با رسیدن شب، ساعت‌های بیولوژیکی در بافت مفصلی، التهاب بدن و همچنین تولید پروتئین‌های ضدالتهابی که ضد درد طبیعی برای بدن محسوب می شوند را سرکوب می کنند.

در حقیقت ساعت بیولوژیکی بدن ما پروتئین های ضد التهابی را در هنگام خواب سرکوب می کند. به محض اینکه صبح می شود و کمی تلاش و حرکت می کنیم، بدن دوباره شروع به تولید ترکیبات ضدالتهابی خود می‌کند به این ترتیب احساس درد کمتر و انعطاف‌پذیری بیشتری پیدا می‌کنیم.

محققان بریتانیایی می‌گویند که این نتایج در نهایت ممکن است منجر به ایجاد درمان‌های جدیدی برای آرتریت روماتوئید و سایر بیماری‌های التهابی شود.

در ادامه مطلب با چند روش برای رفع کوفتگی صبحگاهی آشنا می‌شوید.

در حالی که هنوز در رختخواب دراز کشیده اید، انگشتان پا را تکان دهید، هر قسمت از بدن خود را تکان دهید و بکشید. این کار به ماهیچه‌های شما فرصتی می‌دهد تا قبل از انجام کارهای روزانه، خودشان را گرم کنند.

بعد از بلند شدن به آرامی حرکت کنید و حرکات کششی انجام دهید.

دوش حمام

اگر می‌توانید، داخل یک وان بشینید یا دوش آب گرم بگیرید تا دردهای عضلات در طول شب را شل کرده و تسکین دهید.

اگر داروی ضد درد مصرف می‌کنید، از پزشک خود در مورد زمان‌بندی مجدد و یا تغییر مقدار مصرف سؤال کنید.

یک مکمل ویتامین D مصرف کنید.

دارو

توجه داشته باشید که به نظر نمی‌رسد مصرف مکمل‌های سلامت مفاصل برای مدیریت علائم موثر باشند، بنابراین پول خود را هدر ندهید. این مراحل را دنبال کنید تا روزتان را آرام تر و راحت‌تر شروع کنید و به کار خود ادامه دهید

منبع : etebarenovin.ir


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا