• پنج‌شنبه 18 فروردین 1401 :: 08:16

شیمی درمانی یک روش درمانی کور محسوب می شود که طی آن رشد غیر متعارف و سریع سلول های بدن از جمله سلول های سرطانی مهار می شود. در این میان برخی بافت ها مانند مو نیز دچار مشکل شده و تحت تاثیر عملکرد شیمی درمانی دچار ریزش می شوند

چرا شیمی درمانی سبب ریزش موها می شود؟

چرا شیمی درمانی سبب ریزش موها می شود؟

تقریبا تمامی افرادی که روش های مبتنی بر شیمی درمانی را برای مبارزه با سرطان تجربه می کنند، شاهد ریزش موهای سر خود هستند که این موضوع معمولا تاثیر منفی بر روحیه آن ها دارد.

گفتنی است، شیمی درمانی یک روش درمانی کور محسوب می شود که طی آن رشد غیر متعارف و سریع سلول های بدن از جمله سلول های سرطانی مهار می شود. در این میان برخی بافت ها مانند مو نیز دچار مشکل شده و تحت تاثیر عملکرد شیمی درمانی دچار ریزش می شوند.

اما نکته امید بخش این است که ریزش موها در دوره شیمی درمانی موقتی بوده و پس از پایان دوره درمان، موها مجددا رشد می کنند. در این شرایط اما بیشتر افراد شاهد موضوعی غیر عادی هستند. در واقع هنگامی که موها پس از شیمی درمانی شروع به رشد می کنند، احتمالاً برای شروع، بافت یا رنگ آن با موهای اصلی و قبلی فرد کمی متفاوت است.

برخی از افراد گزارش می‌دهند که موهای جدیدشان فرفری ‌تر از دوره قبل از شروع شیمی درمانی هستند.
خوشبخاتنه این موضوع یک عارضه جدی محسوب نشده و مساله فوق ممکن است به این دلیل باشد که شکل فولیکول مو می تواند در طول درمان تغییر کرده و پیچ خورده شود.

با گذشت زمان، هنگامی که موها چند سانتی متر رشد کردند، اکثر مردم متوجه می شوند که موهایشان بافتی آشنا به خود می گیرد. برای اکثر افراد، موهایشان در عرض ۱۲ ماه به طور کامل بهبود می یابد.

سرطان

چرا شیمی درمانی سبب ریزش موها می شود؟

منبع : etebarenovin.ir


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا