• یکشنبه 22 خرداد 1401 :: 01:45

فعالیت بدنی ۱۵۰ دقیقه در هفته یا ۱۰ هزار قدم در روز می تواند به پیشگیری از بیماری های کبدی کمک کند.

شش و کبد

بهترین راهکارها برای حفظ سلامت کبد

از مصرف مواد غذایی چرب و مضر گرفته تا استفاده از دارو بدون تجویز پزشک، برخی عادات ناسالم می توانند برای همیشه سلامت کبد را تحت تاثیر قرار دهند. حتی افرادی که به دنبال تناسب اندام هستند و از رژیم های سم زدایی خاصی پیروی می کنند، ممکن است با مصرف قرص های کاهش دهنده وزن، کبد خود را در معرض آسیب قرار دهند.

روزنامه “هندوستان تایمز” در مطلبی به برخی از راهکارهای موثر در حفظ سلامت کبد اشاره کرده است:

۱. تمرینات بدنی منظم انجام دهید و سبک زندگی فعال داشته باشید. فعالیت بدنی ۱۵۰ دقیقه در هفته یا ۱۰ هزار قدم در روز می تواند به پیشگیری از بیماری های کبدی کمک کند.

۲. از مصرف مواد الکلی خودداری شود.

۳. رژیم غذایی متعادل و سالم داشته باشید: غذاهای حاوی میزان چربی کمتر و فیبر بیشتر مصرف کنید. رژیم غذایی باید شامل کربوهیدرات کم، فیبر غذایی بالا و مواد غذایی غنی از امگا ۳ باشد. مصرف قهوه، آجیل، ماهی های چرب و روغن زیتون بی خطر است.

۴. مراقب وزن خود باشید. بیماری کبد نتیجه رژیم غذایی ناسالم است و باید کاهش وزن پنج تا ۱۰ درصدی همراه با کاهش ۲۵ درصدی کالری دریافتی دنبال شود تا کاهش هفتگی ۰.۵ تا یک کیلوگرمی وزن بدست آید.

۵. واکسینه شوید. برای حفاظت از کبد مهم است که در برابر هپاتیت A، B و C واکسینه شوید.

۶. در بکارگیری روشهای طب سنتی و درمان های آن دقت داشته باشید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا