• شنبه 28 آبان 1401 :: 10:42

یکی از مهم‌ترین دلایل برای ورزش در حالت ناشتا، کاهش وزن و اکسیداسیون چربی‌هاست. بنابراین، برای ورزشکاران مبتدی می‌توان تمرین با معده خالی را توصیه کرد تا روند کاهش وزن تسریع شود

ورزش و نرمش زنان

آیا ورزش کردن در حالت ناشتا مفید است؟

در ادامه این مطلب به فواید و مضرات این عادت اشاره خواهیم کرد که به ترتیب عبارتند از:

فواید ورزش در حالت ناشتا

تسهیل کاهش وزن با افزایش کسر انرژی طی 24 ساعت
افزایش تحلیل توده چربی با تحریک اکسیداسیون چربی‌ها
بهبود توانایی‌های مقاومت بدن با عادت ‌دادن بدن به استفاده از چربی‌ها به‌عنوان منبع انرژی
کاهش بروز بیماری­های گوارشی

معایب ورزش در حالت ناشتا

کاهش شدت تمرینات به‌خصوص هنگام تمرینات خیلی طولانی یا احساس عدم‌توانایی تحرک با معده خالی
افزایش احتمال ضعف به‌خصوص در مبتدیان
بالا ماندن مزمن سطح کورتیزول (هورمون استرس) و زمینه تسهیل ذخیره چربی شکمی در طولانی‌مدت
احتمال اختلال در سیستم ایمنی به‌دلیل کاهش ذخایر گلیکوژن بدن بیش از حد طبیعی

ورزش با هدف کاهش وزن

ورزش

یکی از مهم‌ترین دلایل برای ورزش در حالت ناشتا، کاهش وزن و اکسیداسیون چربی‌هاست. بنابراین، برای ورزشکاران مبتدی می‌توان تمرین با معده خالی را توصیه کرد تا روند کاهش وزن تسریع شود. ورزش در حالت ناشتا باعث سوخت‌وساز بیشتر چربی می‌شود که در نتیجه تاثیر مثبتی در لاغر شدن نیز خواهد داشت. البته اگر کالری‌های مصرف ‌شده طی ورزش با مصرف خوراکی‌ها طی دیگر ساعت های روز جایگزین شوند، کاهش وزن نیز اتفاق نمی‌افتد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا