• شنبه 06 اسفند 1401 :: 06:37

بعد از اختراع اینترنت توسط انسان روش های اقتصادی بسیار نوین شد و پیشرفت کرد.

R13K 169

در گذشته برای این که شخصی بتواند فعالیت اقتصادی کند نیاز به یک مغازه داشت. بنا بر توانایی اقتصادی که داشت باید آن را اجاره یا خریداری می کرد. اجاره یا خریداری آن هزینه زیادی را به شخصی که می خواست فعالیت اقتصادی کند تحمیل می کرد.

با توجه به این که کشور ما دچار تورم است سالانه یک رقمی به اجاره افزوده می شد و هزینه های جاری افزایش پیدا می کرد. همین هزینه های جاری که برای انجام یک کار اقتصادی ایجاد می شد میزان ریسک را بسیار بالا می برد.

بعد از اختراع اینترنت توسط انسان روش های اقتصادی بسیار نوین شد و پیشرفت کرد. بسیاری از آدم ها بدون این که مغازه ای اجاره یا خریداری کنند به کمک موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی دست به فروش محصولاتی که در انبار دارند می زنند.

البته این شیوه از فعالیت اقتصادی نیاز به تجربه بالایی دارد و کمی زمان می برد تا اعتماد مشتریان را جلب کرد. به مرور زمان اگر کسی با صداقت کار کند نظر کاربران اینترنت به او جلب می شود و از خدمات ارزنده اش استفاده می نمایند.

برای فعالیت اقتصادی بر روی اینترنت دو راه وجود دارد. اول این که یک سایت راه اندازی کنید و به کمک موتورهای جستجو برای کالاهای خود مشتری پیدا کنید. دوم یک پیج در شبکه های اجتماعی پرطرفدار مثل اینستاگرام یا توییتر بسازید و اقدام به فروش کالاهای خود نمایید.

هر دو روش امروزه بسیار کارایی دارد ولی هر کدام از این شیوه ها مزایایی دارد که ممکن است آن دیگری نداشته باشد. البته بسیاری از افراد این شیوه ها را به صورت تلفیقی دارند استفاده می کنند. یعنی هم سایت راه اندازی می کنند و هم در شبکه های اجتماعی فعال هستند.

استفاده از هر کدام از این شیوه ها تجربه نیاز دارد. اگر تجربه نداشته باشید مجبور می شوید به دنبال کسانی بگردید که تجربه این کارها را دارند و به دیگران خدمات ارائه می دهند. معمولا استفاده از این افراد به فعالیت های اقتصادی کمک شایان توجهی می نماید.

باید پذیرفت که فعالیت های اقتصادی امروز مدیون موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی است در این مشاوره سئو قصد داریم به این موضوع بپردازیم که کدام یک از این دو مزیت های بهتری دارد و گزینه بهتری برای فعالیت های اقتصادی به حساب می آید.

هزینه راه اندازی:

اولین موردی که در این مشاوره سئو مورد بررسی قرار می دهیم در مورد هزینه راه اندازی سایتی که به موتور جستجو متصل باشد و شبکه اجتماعی است. سایت ها نسبت به شبکه های اجتماعی قدمت بیشتری دارند و مردم سال ها با آنها کار کرده اند و آشنایی دارند.

برای این که یک سایت راه اندازی شود باید به سراغ متخصصان رفت تا از همه نظر آن را به خوبی هر چه تمام تر طراحی کنند. طراحی سایت هزینه اولیه به علاوه یک هزینه ثانویه بهینه سازی را با خود به همراه خواهد داشت.

سوای از این ها سایت برای این که فعال بماند باید به سرور متصل شود که این متصل شدن به سرور سالانه یک هزینه ای را با توجه به میزان حجمی که خریداری می شود بر روی دست صاحبان سایت خواهد گذاشت. همچنین سایت هایی که تجاری ثبت می شوند ملزم هستند سالانه به دولت مالیات بپردازند.

افرادی که قصد فعالیت در شبکه های اجتماعی را دارند به هیچ عنوان با هزینه های که ذکر شد سروکار ندارند. در شبکه های اجتماعی معمولا هزینه ها به خاطر دیده شدن و اشتراک گذاری بر روی صفحات دیگر با توجه به میزان فالوور آنها پرداخته می شود. به طور کل در قضیه هزینه راه اندازی شبکه های اجتماعی برتر از سایت هایی هستند که از موتور جستجو برای جذب مشتری استفاده می کنند.

میزان اعتبار:

نکته بعدی که بسیار در فضای اینترنت اهمیت دارد میزان اعتبار است. سایت ها به علت این که مجوزهای لازم را کسب می کنند تا اجازه فعالیت اقتصادی داشته باشند از میزان اعتبار بالاتری برخوردار هستند و معمولا مشتریان به آنها بهتر اعتماد می کنند.

سایت ها برای این که میزان اعتبار خود را افزایش دهند محتوای خود را به مهندسین سئو می سپارند تا آنها را به نتایج صفحات اول گوگل هدایت کنند. بالا آمدن سایت در صفحات نخست باعث می شود تا مشتریان به آن سایت بهتر اعتماد کرده و از خدماتش استفاده نمایند.

R13K 170

پیج هایی که در شبکه های اجتماعی ایجاد می شود در بیشتر مواقع نمی توان به اطلاعاتی که بر روی صفحه قرار داده می شود اعتماد کرد. این پیج ها را هر کسی با هر هدفی حتی کلاهبرداری می تواند ایجاد نماید و نمی توان به آنها صد در صد اعتماد کرد. برای همین در زمینه داشتن اعتبار سایت ها قابل اعتماد تر هستند و اگر مشکلی پیش بیاید از طریق مراجع قانونی می توان اقدام کرد.

میزان بازدید:

نکته دیگری که در این مشاوره سئو اهمیت دارد میزان بازدید سایت ها و پیج شبکه اجتماعی است که با روش های خاص خود سعی می کنند توسط کاربران بیشتری دیده شوند. سایت برای این که بیشتر دیده شوند از مهندسان سئوی کاربلد استفاده می کنند که اگر کار به خوبی انجام شود بازدید قابل قبولی خواهند داشت ولی این نکته را باید در نظر گرفت که برای به دست آوردن بازدید سایت باید صبر داشت.

یک پیج شبکه های اجتماعی برای این که بیشتر دیده شود ادمینش یک رقمی را به پیج های پر فالورتر از خود می پردازد تا آنها او را با کاربران صفحه خود به اشتراک بگذارند. معمولا این شیوه اگر تبلیغی که در آن صفحات ارائه می شود جذاب باشد جواب خواهد داد. به طور کل در قضیه بازدید پیج شبکه های اجتماعی زودتر از سایت ها به نتیجه می رسند.

R13K 171

 

راحتی دسترسی:

منظور از راحتی دسترسی این است که سایت ها راحت تر برای کاربران اینترنت در دسترس هستند یا پیج های شبکه اجتماعی که توسط بعضی از فروشندگان ایجاد شده اند. با توجه به این که امروزه شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام هر چند وقت یک بار بنا بر دلایلی فیلتر می شوند دسترسی به سایت راحت تر می باشد.

سایت ها دارای یک آدرس ثابت هستند که به ثبت رسیده اند و برای مراجعه به آنها تنها کافی است که به آدرس سایت دسترسی داشت و آن را در مرورگر گوشی یا لب تاپ خود وارد کرد. سایت ها در راحتی دسترسی نسبت به شبکه های اجتماعی برتری دارند و بیشتر می شود روی آنها حساب کرد.

در انتها

همان طور که در این مشاوره سئو دیدید و خواندید برای استفاده از موتورهای جستجو باید سایت راه اندازی کرد و هزینه هایش را به دوش کشید اما استفاده از شبکه های اجتماعی کاملا رایگان است و هزینه راه اندازی ندارد. به طور کل اگر بخواهیم انصاف را رعایت کنیم سایت در چشم مشتری اعتبار بالاتری دارد زیرا اگر مشکلی پیش بیاید می شود پیگیری اش کرد ولی خرید از شبکه های اجتماعی از ریسک بالایی برخوردار است و به سختی می توان افرادی که پشت صفحه هستند را پیگیری کرد.

در انتها لازم به ذکر است که برای آشنایی با نحوه عملکرد موتور جستجوی گوگل با متخصصین سئو آژانس دیجیتال مارکتینگ رسانتو در ارتباط باشید.

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا