- دوشنبه 14 فروردین 1402 :: 06:06
سئو شکلی از بازاریابی و تبلیغات پولی برای بهتر دیده شدن سایت شما است.
صاحبان کسب و کار که میخواهند از طریق وب سایت کسب درآمد کنند به سئو سایت خود اهمیت میدهند و میخواند در کلمات کلیدی خاصی در صفحه اول گوگل و در رتبه های بالاتر قرار گیرند . به عنوان مثال سایتی که ارائه دهنده خدمات وب سایت است کلماتی مثل طراحی سایت ، سئو سایت و برنامه نویسی سایت برایش مهم است . قیمت آمدن کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل بستگی به سختی کلمات و رقابتی بودن آن دارد . به عنوان مثال شما باید ببینید که چه تعداد وب سایت ، در کلمه کلیدی مورد نظر در صفحه اول قرار میگیرند و با توجه به تعداد رقیبان کلمات در سه دسته قرار میگیرند :
کلمات کلیدی با رقابت متوسط رو به آسان
کلمات کلیدی با رقابت متوسط رو به بالا
کلمات کلیدی با رقابت بالا
در دسته اول تعداد رقیبان شما کم است و نتیجه گیری بروی کلمه کلیدی آسانتر است و هزینه کمتری برای سئو سایت پرداخت میشود. در دسته دوم رقابت حساس تر میشود و تعداد رقبا بیشتر میشود. در این حالت هزینه و وقت بیشتری برای سئو سایت و کار بروی کلمات کلیدی لازم است . در دسته سوم رقابت بسیار شدید است و ممکن است هر روز جایگاه شما در صفحه اول گوگل تغییر کند ، همچننین هزینه بالایی برای سئو و گرفتن نتیجه در کلمات کلیدی لازم است.
اصولا یک وب سایت تازه ایجاد شده و بدون نتیجه 6 تا 12 ماه زمان لازم دارد تا به نتیجه دلخواه برسد البته با انجام سئو داخلی و خارجی . توجه داشته باشید که قیمت سئو بروی کلمات کلیدی بصورت جداگانه محاسبه میشود و کلی نیست یعنی برای هر کلمه کلیدی با توجه به دسته رقابتی هزینه مجزا محاسبه میشود و اصولا نصف هزینه اول کار و الباقی در زمان گرفتن نتیجه توسط مجری دریافت میشود . سئو سایت شامل دو بخش seo و sem میشود .
seo مخفف Search Engine Optimization است و Sem مخفف Search Engine Marketing است . حال به این مسئله میپردازیم که چه تفاوت هایی بین این دو تکنیک وجود دارد .
seo به مجموعه اقدامهایی که برای بهینه سازی وب سایت جهت بهتر دیده شدن سایت در نتایج جستجوی گوگل ، سئو (seo) گفته میشود . این اقدامات شامل استاندارد سازی وب سایت برای گوگل است که شامل تگ گذاری ها ، ایجاد مقالات استاندارد و کپی نشده ، لینک سازی های داخلی و خارجی و تبلیغات غیر پولی برای وب سایت است . منظور از تبلیغات غیر پولی اینست که تبلیغاتی برای دیده شدن وب سایت انجام نداده اید و صرفا وب سایت خود را برای سئو بهینه کرده اید .
برای سئو کردن سایت طراح وب سایت یا مجری وب سایت میبایست با اصول ابتدایی سئو (seo) که همان استفاده از تگ های اساندارد html است و متاتگ ها آشنا باشد . همچنین با اصول مقاله نویسی نیز آشنا باشد و در نهایت وب سایت شما میبایست به موتورهای جستجو معرفی شود . همچنین ایجاد لینک های داخلی و ارتباط دادن بخشهای مختلف وب سایت به یکدیگر نیز میبایست انجام شود . با انجام دادن این کارها وب سایت شما seo داخلی شده است ولی این کارها برای سئو سایت کافی نیست و شما میبایست از sem استفاده کنید .
همانطور که Sem از اسمش پیداست ، شکلی از بازاریابی و تبلیغات پولی برای بهتر دیده شدن سایت شما است . sem مخفف Search Engine Marketing است . یعنی هر روش تبلیغی که میبایست هزینه ای برای دیده شدن وب سایت پرداخت شود در دسته Sem قرار میگیرد مثلا :
- گوگل ادرز
- تبلیغات تصویری که در وب سایت های دیگر قرار میگیرد و با کلیک کردن بروی آنها به وب سایت شما متصل میشود
- لینک های هدفمند در وب سایت های دیگر
- رپورتاژ های منتشر شده در وب سایت ها
- ایمیل مارکتینگ
- sms مارکتینگ و ……
بر اساس تجربه استفاده از Sem و تبلیغات خارجی از همان ابتدا برای وب سایت شما ورود کاربرهای هدفمند را به همراه خواهد داشت ولی بهتر است ابتدا سئو سایت خود را قوی کنید و بعد از تبلیغات خارجی (sem) استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید . این بخش از تبلیغات بسیار گسترده است و احتیاج به تجربه زیاد در زمینه تبلیغات دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ دارد . بعد از سئو وب سایت این تبلیغات خارجی است که بسیار در دیده شدن وب سایت ، موثر است .
برای مشاهده خدمات ما به وب سایت http://www.ShahroozSamiei.ir مراجعه کنید