• سه‌شنبه 30 خرداد 1402 :: 02:27

در این مطلب به بررسی 5 مشکل خودرو توسط امداد خودرو کرج می پردازیم.

تعمیرگاه خودرو

جوش آوردن خودرو

وقتی موتور خودرو بیش از حد معمول گرم شود ، امکان دارد باعث جوش آوردن آب و سایر سیالات در سیستم خنک کننده موتور ماشین شود. افزایش دمای موتور می‌تواند ناشی از مشکل در سیستم خنک کننده، خرابی ترموستات، کاهش سطح روغن موتور یا نقص در سیستم تهویه موتور خودرو شما باشد.

روغن موتور، علاوه بر کمک به روانی و کاهش اصطکاک در قطعات داخلی موتور، در خنک کردن برخی اجزای موتور هم نقش دارد. اگر سطح روغن  بیش از حد کاهش یابد، می‌تواند سبب افزایش دما و جوش آوردن خنک کننده شود

زمانی که قطعات سیستم خنک کننده مانند پمپ آب، رادیاتور یا هوزینگ خراب می شود می‌تواند باعث افزایش دمای موتور و در نتیجه جوش آوردن خنک کننده شود.

فشار بیش از حد بالا  در سیستم خنک کننده خودرو، ممکن است باعث جوش آوردن خنک کننده شود. علل افزایش فشار می‌تواند ناشی از مسدود شدن لوله‌ها، خرابی در کوره آب، مشکل در کاپیلر رادیاتور یا فشار زیاد در مخزن تنظیم فشار باشد

سیستم تهویه موتور مسئول خنک کردن بخش‌های دیگری از خودرو نیز است. خرابی یا نقص سیستم تهویه ممکن است باعث افزایش دما و جوش آوردن خنک کننده شود.

در صورت مشاهده جوش آوردن خودرو، بهتر است خودرو را به یک تعمیرکار متخصص و معتمد بسپارید تا علت دقیق مشکل را  شناسایی کند و آن را تعمیر نماید برای اینکار می توانید بهامداد خودرو در باغستان مراجعه کنید.

استارت نخوردن خودرو

استارت نخوردن خودرو  دلایل مختلفی دارد. در ادامه برخی از علت های  شایع استارت نخوردن خودرو را بررسی خواهیم کرد.

یکی از شایع‌ترین علت‌های استارت نخوردن خودرو باتری ضعیف یا تخلیه شده می باشد. چنانچه باتری خودرو خالی یا ضعیف باشد، قدرت لازم برای چرخاندن موتور را  نمی تواند تأمین ‌کند. در چنین شرایطی، باید باتری خودرو را چک کنید و در صورت نیاز آن را شارژ یا تعویض نمایید.

مشکلات  سیستم الکتریکی خودرو می‌تواند باعث عدم استارت خودرو شود م این مشکلات شامل خراب بودن سیستم شارژ، قطع شدن فیوزها، مشکل در سیستم راه اندازی، سوئیچ‌ها یا رله‌ها می شود در این صورت، باید سیستم الکتریکی خودرو را بررسی و  در صورت نیاز تعمیر کنید.

عدم تأمین سوخت رسانی  به موتور خودرو می‌تواند یکی از علل  استارت نخوردن خودرو باشد. مشکلات سیستم سوخت رسانی می‌تواند ناشی از خرابی در پمپ سوخت، فیلتر سوخت یا سنسورهای مربوط به سوخت باشد.

سیستم ایگنیشن مسئول راه‌اندازی و اجرای موتورخودرو می باشد. اگر سیستم ایگنیشن دچار نقص شود، ممکن است خودرو استارت نزند. مشکلات ممکن در سیستم ایگنیشن می تواند به دلیل خرابی در کلید آنتی‌تیفت، سنسورهای ایگنیشن، سیستم تشخیص حضور کلید یا ماژول ایگنیشن باشد.

چنانچه  خطوط سوخت یا سیستم تزریق سوخت دچار خرابی یا نقص باشند ، ممکن است سوخت به درستی به موتورخودرو نرسد و استارت خودرو انجام نشود.مواردی که پیشر گفته شد  فقط برخی از علل شایع استارت نخوردن خودرو می باشند و علت های دیگر را نمی توان نادیده گرفت. در صورتی که با مشکل استارت نخوردن خودرو مواجه شده اید، بهتر است به یک تعمیرکار مجرب مراجعه کنید تا علت دقیق مشکل خودرو شما را تشخیص و آن را تعمیر نماید. چنانچه نتوانستید مشکل را بر طرف کنید می توانید خدماتامداد خودرو در حصارکبهره مند شوید.

باتری

خوابیدن باتری خودرو

وقتی باتری خودرو ضعیف می باسد، توان کافی برای راه‌اندازی موتور خودرو را ندارد و  اصطلاحا می خوابد.

تجهیزاتی مانند رادیو، ناوبری، لامپ‌ها یا سیستم‌های الکترونیکی دیگری با مصرف انرژی بالا و قرار نگرفنن در  حالت خاموش ممکن است باعث مصرف بیش از حد باتری شوند و باعث خوابیدن باتری خودرو گردد.

اگر سیستم شارژ خودرو شما  به درستی کار نمی کند و باتری را به طور کامل شارژ نمی کند، ممکن است باتری به طور متناوب تخلیه شده و اصطلاحا بخوابد.

خرابی آلترناتور، رگولاتور ولتاژ، کابل‌های شارژ یا قطعات دیگر  مشکلاتی هستند که  باعث خوابیدن باتری خودرو می شود

عدم استفاده از خودرو و خاموش ماندن طولانی مدت آن باعث خالی شدن باتری خودرو و در نتیجه خوابیدن باتری می شود.

برای  جلوگیری از خوابیدن باتری خودرو، مراقبت منظم از باتری راه گشاست، سیستم شارژ و قطعات مرتبط را بررسی کرده و تعمیر نمایید و خودرو را برای مدت طولانی بدون استفاده رها نکنید. در صورتی که امکان انتقال خودرو به تعمیرگاه را ندارید می توانید از خدماتامداد خودرو در شاهین ویلااستفاده کنید.

پاره شدن تسمه تایم

پارگی  تسمه تایم خودرو ناشی از عوامل متعددی است، این عوامل عبارتند از:

  • تسمه تایم معمولاً با گذشت زمان و استفاده مکرر ترک میخورد. هر چقدر تسمه تایم بیشتر استفاده شود، شکل و سختی آن تغییر می‌کند و امکان دارد سریعتر به پاره شود.

  • عواملی همچون شرایط آب و هوایی مانند رطوبت و حرارت بالا  بر روی کیفیت و عمر تسمه تایم تأثیرگذار است. آب و هوای گرم و خشک نیز می‌تواند علت ترک و پاره شدن تسمه تایم باشد.

  • تسمه تایم باید به موقع تعویض شود . عدم تعویض منظم تسمه تایم طبق برنامه زمانی مشخص شده توسط سازنده خودرو  باعث کاهش عمر تسمه و در نتیجه پاره شدن آن می شود.

  • ضربه‌های ناگهانی همجون، کارکرد غیرعادی موتور یا مشکل در قطعات مرتبط با تسمه تایم می تواند باعث پاره شدن تسمه تایم خودرو شود.

  • چنانچه  قطعات مرتبط با تسمه تایم مانند رولرها و پولی‌ها  به درستی تنظیم نشود می‌تواند باعث فشار زیاد از حد بر روی تسمه گردد و در نتیجه پاره شدن آن منجر شود.

رعایت برنامه تعویض منظم تسمه تایم و تنظیم صحیح قطعات مرتبط با آن بهترین راه برای جلوگیری از پاره شدن تسمه تایم است. همچنین، نگهداری صحیح خودرو و اجرای تعمیرات دوره‌ای و نگهداری مرتبط با سیستم تایم موتور نیز می‌تواند باعث افزایش عمر تسمه تایم گردد.  چنانچه تسمه تایم پاره شد،  به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کنید و تسمه را تعویض نمایید

تعمیرگاه خودرو

مصرف زیاد سوخت

عللی که در ادامه به آن می پردازیم می تواند باعث مصرف بیش از حد سوخت در خودرو شما گردد.

  • رانندگی با سرعت بالا، شتاب‌دهی ناگهانی و توقف و شروع مکرر خودرو مصرف سوخت خودرو  را افزایش  میدهد. رانندگی به مدت طولانی در سرعتهای بالا نیز  باعث افزاییش مصرف سوخت می گردد.
  • عدم تعمیرات و نگهداری منظم خودرو عملکرد نامناسب سیستم‌های سوخترسانی، تزریق سوخت و تنظیم سیستم احتراق را به هم می زند و باعث مصرف بیش از حد سوخت می شود.
  • تنظیمات نادرست در سیستم احتراق، سیستم تزریق سوخت یا تنظیمات دیگر موتور باعث مصرف نامتناسب سوخت خودرو می گردد.
  • خرابی قطعات تأثیر منفی بر عملکرد سیستم سوخترسانی دارد که شامل خرابی سنسورهای سوخت، بخاری سوخت و … می شود که نتیجه آن باتری ضعیف و و مصرف زیاد سوخت است.
  • وجود ترافیک شدید و مکرر در شهرها سبب صرفه‌جویی کمتر در سوخت و مصرف بیشتر سوخت می شود
  • استفاده از سوخت با کیفیت پایین، آلودگی یا ترکیبات ناخواسته مصرف سوخت را افزایش می دهد.

جهت کاهش مصرف سوخت خودرو، به رانندگی هوشمند توجه کنید، تعمیرات و نگهداری منظم خودرو را جدی بگیرید، تنظیمات موتور را به صورت دوره ای بررسی نمایید، سوخت با کیفیت استفاده کنید و در صورت وجود خرابی، آن را به سرعت به دست تعمیرکار بسپارید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا