• شنبه 10 تیر 1402 :: 05:37

آیا کامپوزیت به دندان آسیب میزند؟ جواب این سوال بسیار مهم و پیچیده می‌باشد، در ادامه این مطلب با بررسی عوامل مختلف پاسخ داده شده است.

آیا کامپوزیت به دندان آسیب میزند ؟ جواب این سوال بسیار مهم و پیچیده می‌باشد، به همین درصورت نیاز  باید از طریق بررسی عوامل مختلف پاسخ داده شود. به صورت کلی می‌توان گفت کامپوزیت باعث پوسیدگی دندان نمی‌شود و تنها به ظاهر زیبای شما کمک خواهد کرد اما اگر کامپوزیت دچار ترک خوردگی باشد امکان تجمع میکروب‌ها و افزایش سرعت پوسیدگی دندان اصلی شما را خواهد داشت. به همین دلیل در صورت مشاهده هرگونه ترک در سطح کامپوزیت سریعاً باید برای ترمیم به دندانپزشکی مراجعه کنید. با توجه به اینکه کامپوزیت دندان تحت پوشش بیمه نمی باشد می توانید برای دریافت خدمات با کیفیت به مرکز کامپوزیت دندان قسطی در تهران مراجعه نمایید.

168806419924

کامپوزیت چیست؟

کامپوزیت یکی از بهترین راه‌های پوشاندن عیوب دندان از نظر درمانی است و به خوبی با دندان اصلی هر فرد تناسب دارد . این روش درمانی  نسبت به روش‌های دیگر دندان دارای اشکال مختلفی می‌باشد. که برای سفید کردن دندان‌ها طبق نظر متقاضی استفاده خواهد شد. از لحاظ فنی می‌توان گفت کامپوزیت به عنوان یک ساختار مصنوعی به طور مستقیم روی دندان قرار گرفته و باعث ایجاد یک سطح براق و سفید است. شما با استفاده از کامپوزیت می‌توانید به تغییر رنگ دندان، پوشاندن عیوب، از بین بردن لب پریدگی دندان، پوشاندن فاصله زیاد بین دندان‌ها، ایجاد ظاهری زیبا و درخشش بسیار زیاد دندان‌ها بپردازید.

آیا کامپوزیت به دندان آسیب می‌زند ؟

خیر. به صورت کلی پاسخ به این سوال که آیا کامپوزیت به دندان آسیب می‌زند؟ خیر است. اما به صورت دقیق‌تر می‌توان گفت کامپوزیت یکی از روش‌های عرصه دندانپزشکی برای رفع مشکلات و عیوب دندان‌ها همچون لب پریدگی، فاصله زیاد دندان، رنگ تیره دندان و… است، ولی بهبود ظاهر دندان و ایجاد زیبایی برای متقاضی به معنی عدم آسیب به ساختار دندان اصلی شما نیست.

با توجه به این موضوع که کامپوزیت به صورت دقیق روی دندان شما قرار می‌گیرد و هر گونه آسیب دیدگی دندان را می‌پوشاند، دندان با استفاده از مته‌های بسیار دقیق برای قرارگیری کامپوزیت تراشیده خواهد شد، به همین دلیل دندان‌های شما بدون روکش کامپوزیت بسیار حساس و شکننده می‌شود.

آیا نصب کامپوزیت نیاز به برداشتن مینای دندان دارد؟

خیر. برای نصب کامپوزیت نیازی به برداشتن مینای دندان نیست و برخلاف ونیرهای پرسلینی در روش کامپوزیت تنها لایه روی دندان برای چسبیدن روکش تراشیده خواهد شد. همانطور که می‌دانید یکی از معایب بسیار مهم استفاده از ونیرهای پرسلینی برداشتن مینای دندان و عدم استفاده از دندان بدون ونیر پرسلینی پس از انجام جراحی است. در واقع می‌توان گفت که لمینت سرامیکی برای جراحی از روشی استفاده می‌کند که مینای دندان به صورت کامل جدا می‌شود و هیچ راهی برای بازگشت از لمینت نیست.

درباره روش انجام کامپوزیت این موضوع کاملاً برعکس می‌باشد و دندانپزشک نیازی به از بین بردن مینای دندان شما برای قرار دادن کامپوزیت روی دندان ندارد؛ بلکه روکش کامپوزیت به صورت مستقیم روی دندان با استفاده از نور لیزر و رزین قرار می‌گیرد. همچنین پس از ثابت شدن کامپوزیت بر روی دندان دندانپزشک به صورت شخصی طبق تمایل متقاضی به شکل‌دهی و صیقل کامپوزیت می‌پردازد که هیچ گونه تاثیری بر روی دندان‌های اصلی شما نخواهد داشت.

آیا کامپوزیت باعث زبر شدن و آسیب سطح دندان می‌شود؟

بله. متاسفانه برای اینکه دندانپزشک قابلیت نصب کامپوزیت به صورت دقیق بر روی دندان داشته باشد، باید سطح صاف و صیقلی دندان به یک سطح زبر تبدیل شود. زبر کردن سطح دندان اصلی شما باعث اتصال دقیق کامپوزیت و عدم نگرانی از افتادن آن است.

مرحله زبر کردن دندان با استفاده از  یک ژل مخصوص که حاوی فسفریک اسید است، انجام خواهد شد. در این روش اسید فسفریک روی مینای دندان شما قرار می‌گیرد و با از بین بردن لایه بسیار کوچکی از روی سطح دندان شما باعث زبر شدن سطح آن خواهد شد. اما به هیچ عنوان دلیل آسیب شدید به دندان‌های شما نیست.

تعویض کامپوزیت به دندان آسیب می‌زند؟

168806425077

همانطور که می‌دانید کامپوزیت نیز به عنوان یک دندان مصنوعی اما قابل تغییر شناخته می‌شود و در مرور زمان با توجه به ایجاد تحلیل و لکه‌های حاصل از مصرف غذاهای رنگدار، سیگار، چای، قهوه و… قابلیت تغییر خواهد داشت. به همین دلیل شما در صورت وجود هرگونه تغییر و مشکل کامپوزیت امکان تعویض و ترمیم آن را توسط دندانپزشک خود یا هر دندانپزشک باتجربه دیگری خواهید داشت.

برای تعویض کامپوزیت دندانپزشک ونیر کامپوزیت قبلی را به صورت کامل از روی دندان شما خارج کرده و یک لایه جدید از کامپوزیت ایجاد می‌کند. برخلاف باور بسیاری از افراد تعویض کامپوزیت نه تنها هیچ گونه آسیبی به دندان اصلی شما وارد نمی‌کند بلکه از هرگونه آسیب که حاصل از ترک خوردگی کامپوزیت، لب پریدگی و… باشد؛ جلوگیری خواهد کرد. در صورت نیاز به تعویض کامپوزیت بدون هیچگونه آسیب به دندان اصلی کلینیک دنتال در خدمت شماست.

معایب کامپوزیت چیست؟

همانطور که بیان شد پاسخ به سوال آیا کامپوزیت به دندان آسیب می‌زند؟ از جوانب مختلف منفی بود. اما این موضوع به معنی عدم معایب کامپوزیت نیست و تمامی راه‌های درمانی دارای مزایا و معایب منحصر به فرد خود هستند برای مثال از معایب کامپوزیت می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  1. امکان تشکیل لکه بر روی کامپوزیت وجود دارد. اما شما به راحتی می‌توانید با رعایت رژیم غذایی مناسب  و عدم استعمال دخانیات از این مشکل دوری کنید.
  2. احتمال شکستگی یا لب پریدگی ونیرهای کامپوزیت وجود دارد.

البته قابل ذکر است که این مشکلات نه تنها برای روکش‌های کامپوزیت بلکه برای تمامی روکش‌های دندان در صورت عدم نگهداری مناسب دچار شکستگی و لب پریدگی خواهند شد. همچنین در صورتی که شما دچار شکستگی یا لب پریدگی کامپوزیت شوید، برای عدم آسیب به دندان اصلی باید سریعاً به تعویض یا ترمیم آن بپردازید. پیشنهاد می شود از صفحه دندانپزشکی اقساطی در غرب تهران دیدن کنید.

 

چگونه از دندان در برابر کامپوزیت‌ مراقبت کنیم؟

با توجه به علم دندانپزشکی و تجربه می‌توان گفت بهترین روش برای مراقبت از دندان در برابر کامپوزیت طبق عوامل مختلفی تعیین می‌شود. که در ادامه آن‌ها را برای شما ذکر کردیم.

1. هر روز باید ۲ بار به مدت ۲ دقیقه دندان‌های خود را مسواک بزنید.

2. هر روز از نخ دندان استفاده نمایید.

3. مسواک دستی می‌تواند دندان‌های شما را به خوبی تمیز کند اما پیشنهاد ما به شما مسواک برقی است.

4. از سفیدکننده دندان به صورت روزانه استفاده کنید.

 

راه‌های پیشگیری از آسیب به دندان‌های کامپوزیت شده :

168806426491

اگر به دنبال راه‌هایی هستید که از آسیب به دندان‌های کامپوزیت شده جلو‌گیری کنید در ادامه مطلب کلینیک دنتال راه‌های پیشگیری از آسیب به دندان‌های کامپوزیت شده را به صورت دقیق برای شما ذکر می‌کند. با رعایت این نکات نه ‌تنها از آسیب به دندان‌های کامپوزیت شده جلوگیری می‌کنید بلکه باعث افزایش طول عمر کامپوزیت‌های خود خواهید بود.

 1. هر روز از مسواک و نخ دندان استفاده کنید

بسیاری از افراد تصور دارند که با استفاده از کامپوزیت دیگر نیاز به مراقبت‌های بهداشتی نخواهند داشت. در صورتی که شما باید از کامپوزیت مانند دندان‌های طبیعی خود مراقبت کرده و هر روز حداقل دو بار مسواک و نخ دندان به صورت مرتب استفاده کنید. مطمئن باشید اگر شما با کامپوزیت دندان همچون دندان‌های طبیعی خود رفتار کنید. هیچ گونه آسیبی به دندان‌های اصلی شما وارد نشده و حداقل بین ۵ تا ۷ سال عمر برای کامپوزیت پیش‌بینی می‌شود.

2. عدم جویدن خوراکی‌های سفت :

درست است که کامپوزیت از استحکام بسیار بالایی برخوردار است. اما استحکام این روکش مانند دندان طبیعی نیست و با جویدن خوراکی‌های سفت امکان آسیب دیدگی وجود دارد. به همین دلیل شما باید از جویدن خوراکی‌های سفت یا ناخن خودداری کنید.

3. مراجعه مکرر به دندانپزشک :

یکی از راه‌های جلوگیری از آسیب به دندان‌های کامپوزیتی مراجعه مکرر پس از انجام جراحی به دندانپزشک است. شما با انجام معاینات بعد از جراحی توسط دندانپزشک می‌توانید از هرگونه مشکل احتمالی جلوگیری کرده و در صورت وجود مشکل سریعاً به درمان بپردازید.

سخن پایانی درباره آیا کامپوزیت به دندان آسیب می‌زند؟

آیا کامپوزیت به دندان آسیب می‌زند؟ در این مطلب به صورت کامل این سوال را توسط تحقیقات و تجربه کلینیک دنتال ذکر کردیم. در صورت وجود هرگونه مشکل و سوال شما می‌توانید با کارشناس‌های کلینیک دنتال ارتباط حاصل کنید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم از صفحات دیگر سایت دنتال همچون قیمت کامپوزیت دندان ۱۴۰۲ دیدن کنید.

آیا کامپوزیت به دندان آسیب میزند ؟ جواب این سوال بسیار مهم و پیچیده می‌باشد، به همین درصورت نیاز باید از طریق بررسی عوامل مختلف پاسخ داده شود. به صورت کلی می‌توان گفت کامپوزیت باعث پوسیدگی دندان نمی‌شود و تنها به ظاهر زیبای شما کمک خواهد کرد اما اگر کامپوزیت دچار ترک خوردگی باشد امکان تجمع میکروب‌ها و افزایش سرعت پوسیدگی دندان اصلی شما را خواهد داشت. به همین دلیل در صورت مشاهده هرگونه ترک در سطح کامپوزیت سریعاً باید برای ترمیم به دندانپزشکی مراجعه کنید. با توجه به اینکه کامپوزیت دندان تحت پوشش بیمه نمی باشد می توانید برای دریافت خدمات با کیفیت به مرکز کامپوزیت دندان قسطی در تهران مراجعه نمایید. کامپوزیت چیست؟ کامپوزیت یکی از بهترین راه‌های پوشاندن عیوب دندان از نظر درمانی است و به خوبی با دندان اصلی هر فرد تناسب دارد . این روش درمانی نسبت به روش‌های دیگر دندان دارای اشکال مختلفی می‌باشد. که برای سفید کردن دندان‌ها طبق نظر متقاضی استفاده خواهد شد. از لحاظ فنی می‌توان گفت کامپوزیت به عنوان یک ساختار مصنوعی به طور مستقیم روی دندان قرار گرفته و باعث ایجاد یک سطح براق و سفید است. شما با استفاده از کامپوزیت می‌توانید به تغییر رنگ دندان، پوشاندن عیوب، از بین بردن لب پریدگی دندان، پوشاندن فاصله زیاد بین دندان‌ها، ایجاد ظاهری زیبا و درخشش بسیار زیاد دندان‌ها بپردازید. آیا کامپوزیت به دندان آسیب می‌زند ؟ خیر.
به صورت کلی پاسخ به این سوال که آیا کامپوزیت به دندان آسیب می‌زند؟ خیر است. اما به صورت دقیق‌تر می‌توان گفت کامپوزیت یکی از روش‌های عرصه دندانپزشکی برای رفع مشکلات و عیوب دندان‌ها همچون لب پریدگی، فاصله زیاد دندان، رنگ تیره دندان و… است، ولی بهبود ظاهر دندان و ایجاد زیبایی برای متقاضی به معنی عدم آسیب به ساختار دندان اصلی شما نیست. با توجه به این موضوع که کامپوزیت به صورت دقیق روی دندان شما قرار می‌گیرد و هر گونه آسیب دیدگی دندان را می‌پوشاند، دندان با استفاده از مته‌های بسیار دقیق برای قرارگیری کامپوزیت تراشیده خواهد شد، به همین دلیل دندان‌های شما بدون روکش کامپوزیت بسیار حساس و شکننده می‌شود. آیا نصب کامپوزیت نیاز به برداشتن مینای دندان دارد؟ خیر. برای نصب کامپوزیت نیازی به برداشتن مینای دندان نیست و برخلاف ونیرهای پرسلینی در روش کامپوزیت تنها لایه روی دندان برای چسبیدن روکش تراشیده خواهد شد. همانطور که می‌دانید یکی از معایب بسیار مهم استفاده از ونیرهای پرسلینی برداشتن مینای دندان و عدم استفاده از دندان بدون ونیر پرسلینی پس از انجام جراحی است. در واقع می‌توان گفت که لمینت سرامیکی برای جراحی از روشی استفاده می‌کند که مینای دندان به صورت کامل جدا می‌شود و هیچ راهی برای بازگشت از لمینت نیست. درباره روش انجام کامپوزیت این موضوع کاملاً برعکس می‌باشد و دندانپزشک نیازی به از بین بردن مینای دندان شما برای قرار دادن کامپوزیت روی دندان ندارد؛ بلکه روکش کامپوزیت به صورت مستقیم روی دندان با استفاده از نور لیزر و رزین قرار می‌گیرد. همچنین پس از ثابت شدن کامپوزیت بر روی دندان دندانپزشک به صورت شخصی طبق تمایل متقاضی به شکل‌دهی و صیقل کامپوزیت می‌پردازد که هیچ گونه تاثیری بر روی دندان‌های اصلی شما نخواهد داشت. آیا کامپوزیت باعث زبر شدن و آسیب سطح دندان می‌شود؟ بله. متاسفانه برای اینکه دندانپزشک قابلیت نصب کامپوزیت به صورت دقیق بر روی دندان داشته باشد، باید سطح صاف و صیقلی دندان به یک سطح زبر تبدیل شود. زبر کردن سطح دندان اصلی شما باعث اتصال دقیق کامپوزیت و عدم نگرانی از افتادن آن است.
مرحله زبر کردن دندان با استفاده از یک ژل مخصوص که حاوی فسفریک اسید است، انجام خواهد شد. در این روش اسید فسفریک روی مینای دندان شما قرار می‌گیرد و با از بین بردن لایه بسیار کوچکی از روی سطح دندان شما باعث زبر شدن سطح آن خواهد شد. اما به هیچ عنوان دلیل آسیب شدید به دندان‌های شما نیست. تعویض کامپوزیت به دندان آسیب می‌زند؟ همانطور که می‌دانید کامپوزیت نیز به عنوان یک دندان مصنوعی اما قابل تغییر شناخته می‌شود و در مرور زمان با توجه به ایجاد تحلیل و لکه‌های حاصل از مصرف غذاهای رنگدار، سیگار، چای، قهوه و… قابلیت تغییر خواهد داشت. به همین دلیل شما در صورت وجود هرگونه تغییر و مشکل کامپوزیت امکان تعویض و ترمیم آن را توسط دندانپزشک خود یا هر دندانپزشک باتجربه دیگری خواهید داشت. برای تعویض کامپوزیت دندانپزشک ونیر کامپوزیت قبلی را به صورت کامل از روی دندان شما خارج کرده و یک لایه جدید از کامپوزیت ایجاد می‌کند. برخلاف باور بسیاری از افراد تعویض کامپوزیت نه تنها هیچ گونه آسیبی به دندان اصلی شما وارد نمی‌کند بلکه از هرگونه آسیب که حاصل از ترک خوردگی کامپوزیت، لب پریدگی و… باشد؛ جلوگیری خواهد کرد. در صورت نیاز به تعویض کامپوزیت بدون هیچگونه آسیب به دندان اصلی کلینیک دنتال در خدمت شماست. معایب کامپوزیت چیست؟ همانطور که بیان شد پاسخ به سوال آیا کامپوزیت به دندان آسیب می‌زند؟ از جوانب مختلف منفی بود. اما این موضوع به معنی عدم معایب کامپوزیت نیست و تمامی راه‌های درمانی دارای مزایا و معایب منحصر به فرد خود هستند برای مثال از معایب کامپوزیت می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم. امکان تشکیل لکه بر روی کامپوزیت وجود دارد. اما شما به راحتی می‌توانید با رعایت رژیم غذایی مناسب و عدم استعمال دخانیات از این مشکل دوری کنید. احتمال شکستگی یا لب پریدگی ونیرهای کامپوزیت وجود دارد. البته قابل ذکر است که این مشکلات نه تنها برای روکش‌های کامپوزیت بلکه برای تمامی روکش‌های دندان در صورت عدم نگهداری مناسب دچار شکستگی و لب پریدگی خواهند شد. همچنین در صورتی که شما دچار شکستگی یا لب پریدگی کامپوزیت شوید، برای عدم آسیب به دندان اصلی باید سریعاً به تعویض یا ترمیم آن بپردازید.
پیشنهاد می شود از صفحه دندانپزشکی اقساطی در غرب تهران دیدن کنید. چگونه از دندان در برابر کامپوزیت‌ مراقبت کنیم؟ با توجه به علم دندانپزشکی و تجربه می‌توان گفت بهترین روش برای مراقبت از دندان در برابر کامپوزیت طبق عوامل مختلفی تعیین می‌شود. که در ادامه آن‌ها را برای شما ذکر کردیم. 1. هر روز باید ۲ بار به مدت ۲ دقیقه دندان‌های خود را مسواک بزنید. 2. هر روز از نخ دندان استفاده نمایید. 3. مسواک دستی می‌تواند دندان‌های شما را به خوبی تمیز کند اما پیشنهاد ما به شما مسواک برقی است. 4. از سفیدکننده دندان به صورت روزانه استفاده کنید. راه‌های پیشگیری از آسیب به دندان‌های کامپوزیت شده : اگر به دنبال راه‌هایی هستید که از آسیب به دندان‌های کامپوزیت شده جلو‌گیری کنید در ادامه مطلب کلینیک دنتال راه‌های پیشگیری از آسیب به دندان‌های کامپوزیت شده را به صورت دقیق برای شما ذکر می‌کند. با رعایت این نکات نه ‌تنها از آسیب به دندان‌های کامپوزیت شده جلوگیری می‌کنید بلکه باعث افزایش طول عمر کامپوزیت‌های خود خواهید بود. 1. هر روز از مسواک و نخ دندان استفاده کنید بسیاری از افراد تصور دارند که با استفاده از کامپوزیت دیگر نیاز به مراقبت‌های بهداشتی نخواهند داشت. در صورتی که شما باید از کامپوزیت مانند دندان‌های طبیعی خود مراقبت کرده و هر روز حداقل دو بار مسواک و نخ دندان به صورت مرتب استفاده کنید. مطمئن باشید اگر شما با کامپوزیت دندان همچون دندان‌های طبیعی خود رفتار کنید. هیچ گونه آسیبی به دندان‌های اصلی شما وارد نشده و حداقل بین ۵ تا ۷ سال عمر برای کامپوزیت پیش‌بینی می‌شود. 2. عدم جویدن خوراکی‌های سفت : درست است که کامپوزیت از استحکام بسیار بالایی برخوردار است. اما استحکام این روکش مانند دندان طبیعی نیست و با جویدن خوراکی‌های سفت امکان آسیب دیدگی وجود دارد. به همین دلیل شما باید از جویدن خوراکی‌های سفت یا ناخن خودداری کنید. 3. مراجعه مکرر به دندانپزشک : یکی از راه‌های جلوگیری از آسیب به دندان‌های کامپوزیتی مراجعه مکرر پس از انجام جراحی به دندانپزشک است. شما با انجام معاینات بعد از جراحی توسط دندانپزشک می‌توانید از هرگونه مشکل احتمالی جلوگیری کرده و در صورت وجود مشکل سریعاً به درمان بپردازید. سخن پایانی درباره آیا کامپوزیت به دندان آسیب می‌زند؟ آیا کامپوزیت به دندان آسیب می‌زند؟ در این مطلب به صورت کامل این سوال را توسط تحقیقات و تجربه کلینیک دنتال ذکر کردیم. در صورت وجود هرگونه مشکل و سوال شما می‌توانید با کارشناس‌های کلینیک دنتال ارتباط حاصل کنید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم از صفحات دیگر سایت دنتال همچون قیمت کامپوزیت دندان ۱۴۰۲ دیدن کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا