• چهارشنبه 21 تیر 1402 :: 12:46

بلاگر با توجه به حرفه، تخصص یا مهارتی که دارد، تولید محتوا ‌‌‌می‌کند. این فرد درباره رشته تخصصی خودش نظر تخصصی می‌دهد، کالاها را نقد و معرفی ‌‌‌یا مردم را به انجام کارهایی تشویق ‌‌‌می‌کند.

ویژگی‌ محتوای جذاب برای بلاگری

یکی از دلایل شکست در بلاگری تولید محتوای تکراری یا روزمرگی و به قول معروف «لایف استایل» است. اگر قصد دارید به طور جدی دراین فضا کارکنید بهتر است حوزه‌ای را که در آن تخصص‌ دارید و به آن علاقه‌مند هستید، انتخاب‌ کنید. وقتی در یک حوزه عمیق ‌شوید تکلیف‌تان با خودتان و مخاطب‌تان روشن است. کسانی که شما را دنبال ‌می‌کنند، می‌دانند قرار است با چه محتوایی مواجه ‌شوند و کسب‌و‌کارهای مختلف هم می‌دانند تبلیغات‌شان را به کدام بلاگر بسپارند تا نتیجه خوبی بگیرند.

تولید محتوای با کیفیت اگرچه در وهله اول آسان به نظر می‌رسد اما نوع محتوایی که منتشر می‌کنید، تعداد لایک، کامنت و فالوئرهای شما را مشخص ‌‌‌می‌کند. یک عکس سلفی تار یا تصویر غذایی که نور کمی دارد، مخاطبان را فراری می‌دهد. وقتی صحبت از تولید محتوا می‌کنیم، نباید صرفا در تولید یک محتوای بصری برای پیج اینستاگرام خود محدود شوید. نوع حضور در برابر دوربین، حرف زدن، پوشش، زاویه دوربین، نگارش متن محتوا و … همگی زیرمجموعه بحث تولید محتوا قرار می‌گیرند.

4 ویژگی یک محتوای جذاب 1- متن عالی بدون ایراد نگارشی و با لحنی مشخص(یا کلا جدی و کتابی یا کلا محاوره و خودمانی)؛ 2- استفاده از تصاویر و ویدئوهای با کیفیت و متناسب با متن؛ 3- اهمیت دادن به سئو، شبکه‌های اجتماعی‌، ارتباط و پاسخگویی به کاربران؛ 4- رعایت کپی رایت و کپی ‌نکردن از مطالب سایر وبلاگ‌ها و وبسایت‌ها.

قالب ثابت مهم‌ترین نکته در این حوزه، داشتن یک ویژگی منحصر به فرد و پایدار است. اگر در تصاویر و نوشته‌‌‌های خود از یک طرح ثابت استفاده کنید، فالوئرها خیلی راحت متوجه ‌می‌شوند که این تصویر برای شماست.

داشتن سناریو در تولید محتوا از طنز و شوخی غافل نشوید، اصل مینیمال و گزیده‌گویی را فراموش نکنید، برای ساخت و انتشار عجله نکنید و حتما از روی سناریو کار کنید. همچنین سعی کنید سؤالاتی در کپشن هر پست مطرح کنید که مخاطبان را درگیر کند و نرخ تعامل را بالا ببرد.

برندسازی برای خود برندسازی کنید یعنی شخصیت خودتان را با امضای مخصوص در کارهای تولیدی به مخاطب معرفی کنید. برای دستیابی به این هدف باید مهارت‌های خود در تولید محتوا، ساخت ویدئو و الگوریتم‌های شبکه‌های ‌اجتماعی را بشناسید.
فعالیت منظم به طور مدام و منظم فعالیت کنید. نه این که در سه روز 10 تا پست منتشر کنید و دو هفته غیب‌تان بزند! اگر در شبکه‌ای هستید که «استوری» دارد، هرروز آن را به‌روز کنید. همچنین برنامه زمان‌بندی برای انتشارهای خود داشته باشید به این معنا که در روزهای خاص و در زمان مشخصی هر پست را منتشر کنید تا مخاطبان از ساعات انتشار پست‌های شما مطلع شوند. به این ترتیب بازدید از پیج شما بسیار بالا خواهد رفت.

شبکه مجازی اینستاگرام



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا