• چهارشنبه 03 مرداد 1403 :: 03:19

پرونده های اخلاقی و روابط نامشروع را به حساس بودن و پیچیده بودن می شناسند. در این راستا وکیل رابطه نامشروع با ادله ای همچون ارتباط پیامکی و یا تلفنی همچنین چتهای بیشمار و یا مستهجن فیمابین زن و مرد نامحرم در اپلیکیشنهای تلگرام یا واتز آپ و یا اینستاگرام که بتوان از طریق پلیس فتا صحت انتساب آنرا به طرفین تأیید کرد و همچنین صدای طرفین و تشخیص صحت آنها توسط دایره فیزیک تشخیص اداره آگاهی ممکن است پرونده را به پیش میبرد .

جرائم کیفری انواع مختلفی دارند و یکی از شناخته شدن آن ها، رابطه نامشروع است. افراد در شهر های مختلف نظیر تهران، اصفهان ،کرج و … به دنبال وکلایی هستند تا در پرونده های مربوط به رابطه نامشروع بتواند از حق آن ها دفاع کند. در این باره آشنایی با وظایف و اختیارات وکیل رابطه نامشروع امری دارای اهمیت است. در این مطلب قرار است کامل ترین توضیحات را درباره وکیل رابطه نامشروع به شما بدهیم.

آیا ارتباط پیامکی بین زن و مرد نامحرم مصداق رابطه نامشروع است ؟

آیا وکیل رابطه نامشروع میتواند اصوات منتسب به طرفین را در چنین جرمی به دادگاه ارائه دهد ؟

آیا رد و بدل نمودن عکس و تصاویر مستهجن از مصادیق رابطه نامشروع محسوب میشود ؟

آیا قدم زن دو نفر زن و مرد نامحرم در پارک جرم تلقی میشود ؟

تا چه میزان تماس و ارتباط تلفنی بین زن و مرد نامحرم رابطه نامشروع قلمداد میشود ؟

اگر شما هم قصد آشنایی بیشتر را در این باره دارید، این مطلب برای شماست. پس تا انتها همراه باشید.

رای رابطه نامشروع

مهم ترین ویژگی های وکیل رابطه نامشروع

انتخاب یک وکیل خبره در پرونده کیفری یکی از مهم ترین گام ها برای به سرانجام رساندن پرونده های مربوط به رابطه نامشروع است. مهم ترین ویژگی های یک وکیل کاربلد به شرح زیرند:

  • برخورداری از تخصص و تجربه کافی : چنین فردی باید از دانش حقوقی کاملا بروز برخوردار باشد. همچنین برخورداری از سابقه رسیدگی به پرونده های مشابه، در این باره ضرورت دارد.
  • تسلط به فرایند ها و رویه های کیفری : درصورتی که وکیل با رویه دادگاه های مختلف آشنا باشد،می توانید انتظار داشته باشید که نتیجه پرونده را به خوبی پیش بینی کند.
  • رسیدگی به پرونده ها با دقت و وسواس : ماهیت پرونده های مربوط به رابطه نامشروع بسیار حساس است. به همین دلیل فرد باید بتواند ابعاد مختف پرونده را بانهایت وسواس بررسی کند.
  • دفاع از موکل با قدرت کافی : یک وکیل با تجربه فن بیانی قوی داشته و ادله متقن را ارائه می کند. طوری که می تواند به بهترین شکل از موکل خود در دادگاه دفاع کند.

وکیل رابطه نامشروع و اقدامات آن

برای دفاع از حق موکل، یک وکیل رابطه نامشروع، اقدامات مختلفی را انجام می دهد. که برای نمونه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بررسی پرونده بانهایت دقت : در اولین مرحله وکیل متخصص می بایست اوراق پرونده را به طور دقیق بررسی کند. همچنین اتهامات مطروحه علیه موکل را نیز باید به طور کامل آنالیز کند تا عملکرد بهتری در دادگاه کیفری دو که صلاحیت رسیدگی به این جرم را دارد داشته باشد.
  • برنامه ریزی و تدوین استراتژی های دفاع از موکل : وکیل رابطه نامشروع یافته های پرونده را بررسی می کند. سپس بهترین استراتژی و برنامه برای دفاع از موکل خود را تنظیم می کند.
  • دستیابی به ادله و اسناد مربوطه : یک وکیل خوب کیفری به تجربه و تخصص خود تکیه می زند تا بتواند در مسیر دفاع از موکل موثر واقع شود. او برای این کار باید مدارک و اسناد قابل استناد به منظور دفاع از موکل خود را ارزیابی و گردآوری کند.
  • دفاع از موکل در دادگاه : بدیهی ترین وظیفه یک وکیل رابطه نامشروع، برعهده گرفتن مسئولیت دفاع از موکل در دادگاه است. طوری که به کمک لوایح دفاعیه مستدل و پیگیری های قانونی سبب صیانت از حقوق موکل خود بشود.

وکیل رابطه نامشروع و نقش آن

این فرد متخصص در دنیای حقوق، در حوزه جرایم علیه عفت و منافیات اخلاق، همچون پرونده های جرم تجاوز جنسی ، جرایم مربوط به زنا و قوادی و لواط تسلط کافی بر قوانین و فرایند کیفری و حقوقی مربوطه را داشته و از موکل به بهترین شکل دفاع می کند. دانش حقوقی و تجربه چنین وکیلی، او را قادر به اتخاذ بهترین استراتژی های دفاعی می کند.

رابطه نامشروع پیامکی

پرونده های رابطه نامشروع و سختی های آن

پرونده های اخلاقی و روابط نامشروع را به حساس بودن و پیچیده بودن می شناسند. به طوری که یکی از چالش برانگیزترین تجربه های هر وکیل در حوزه حقوق شناخته می شوند. در این پرونده های اثبات وقوع جرم امری سخت بوده و هر وکیلی از عهده آن برنمیاید. از طرف دیگر نمی توان ادله و مستندات کافی برای به سرانجام رسیدن پرونده را به راحتی گردآوری کرد. در این پرونده ها آبروی افراد خدشه دار می شود و به همین دلیل بسیار ضروری است که بیش از پیش در انجام امور مربوط به پرونده دقت کرد.چرا که اصولا انجام هر گونه تعقیب و تحقیق در جرائم منافی عفت ممنوع است و پرسش از هیچ فردی در این خصوص مجاز نیست، مگر در مواردی که جرم در مرئی و منظر عام واقع شده و یا دارای شاکی یا به عنف یا سازمان یافته باشد که در این صورت، تعقیب و تحقیق فقط در محدوده شکایت و یا اوضاع و احوال مشهود توسط مقام قضائی انجام می‌شود.

مهم ترین خدمات وکیل رابطه نامشروع

یک وکیل رابطه نامشروع در زمینه های زیر به موکل تحت تعقیب خود ممکن است خدمات خود را ارائه کنند:

  • مشاوره های اوّلیّه حقوقی : یک وکیل متخصص در ابتدای کار باید در جلسات مشاوره اولیه، ابعاد پرونده را بررسی کند. من باب مثال تشخیص دهد آیا اتفاق رخ داده در حد خلوت با نامحرم بوده یا به عنوان رابطه نامشروع و عمل منافی عفت غیر از زنا قابلیت بررسی دارد ، سپس به ارائه مشورت های اولیه به موکل خود در مسیر پرونده اقدام کند.
  • تقبل مسئولیت وکالت : بعد از آنکه دو طرف برای دریافت و ارائه خدمات توافق کردند، نوبت به انجام کار می رسد. آن هم با جدیت و اهتمام کامل.
  • گردآوری مدارک و اسناد کافی : وکیل متخصص امور کیفری تلاش می کند با تجربه و تخصص خود، بهترین مدارک و اسناد مخصوص دادگاه را جمع آوری کند. مدارک و اسنادی که بتوانند بی گناهی موکل را اثبات کرده و یا در مجازات آن تخفیف بگیرند.
  • تنظیم لایحه دفاعیه مناسب دادگاه : نحوه کار یک وکیل حرفه ای به این صورت است که لوایح دفاعیه ای مستدل و قابل استناد را تالیف کند. این کار باید طبق رویه های قضایی صورت گیرد.

وکیل رابطه نامشروع و مزایای داشتن آن

مهم ترین نکات مثبتی که درباره مزایای داشتن وکیل رابطه نامشروع می توان ذکر کرد، به شرح زیرند:

  • کمک به موکل براساس دانش حقوقی : یک وکیل خوب برای هر قدم از کار خود به دانش حقوقی اش، استناد می کند.
  • صرفه اقتصادی و زمانی : همانطور که بارها در این مطلب اشاره کردیم، پرونده های مربوط به رابطه نامشروع بسیار پیچیده اند. به همین دلیل بهتر است برای کاهش هزینه های احتمالی و فرسایشی شدن پرونده، از یک وکیل کاربلد بهره گرفت.
  • جلوگیری از بروز فشار روانی : یکی از پرفشارترین پرونده های کیفری که علیه افراد ممکن است جاری شود، پرونده رابطه نامشروع است. یک وکیل کیفری با پیش بردن حرفه ای پرونده می تواند مانع از بروز استرس و فشار روانی بیش از حد بشود.

مفهوم رابطه نامشروع

بد نیست به دنبال صحبت درباره وکیل رابطه نامشروع، خود مفهوم “رابطه نامشروع” را توضیح داد. رابطه نامشروع به انواعی از ارتباط جنسی ناقص بین یک زن و مرد گفته می شود که نسبت به هم نامحرم هستند همانند در آغوش گرفتن یا بوسیدن ولی دایره شمول آن صرفا به این موارد محدود نمیشود چرا که بعضا چتهای  مستهجن یا مکالمات تلفنی نامربوط و جنسی نیز در آراء صادره از محاکم کیفری به حکم محکومیت طرفین منجر گردیده است . بررسی این جرم هم از نظر قانون مجازات اسلامی و هم از نظر اهمیت به بنیان خانواده ضرورت دارد.

مهم ترین موارد اثبات رابطه نامشروع

به منظور اثبات چنین جرمی باید از قدرتمندترین ادله کمک گرفت. مهم ترین مواردی که می توان به کمک آن وقوع چنین جرمی را اثبات کرد، به شرح زیرند:

رابطه نامشروع تلفنی

  • اعتراف متهم : درصورتی که فرد متهم به رابطه نامشروع خود اعتراف کند، معتبرترین دلیل را اعلام کرده است.
  • شهادت : درصورتی که چهار مرد عادل و یا دو مرد و دو زن عادل درباره وقوع جرم شهادت دهند، این جرم ممکن است اثبات شود.
  • دانش قاضی : در برخی از موارد قاضی پرونده ممکن است بسته به شواهد و قرائن، نسبت به وقوع جرم اطمینان حاصل کند.
  • دیگر ادله قانون : در این راستا ارتباط پیامکی و یا تلفنی همچنین چتهای بیشمار و یا مستهجن فیمابین زن و مرد نامحرم در اپلیکیشنهای تلگرام یا واتز آپ و یا اینستاگرام که بتوان از طریق پلیس فتا صحت انتساب آنرا به طرفین تأیید کرد و همچنین صدای طرفین و تشخیص صحت آنها توسط دایره فیزیک تشخیص اداره آگاهی ممکن است به نفع فرد شاکی مفید واقع گردد .

رابطه نامشروع و مجازات آن

این جرم وابسته به شرایط وقوع جرم و ادله اثبات شده توسط دادگاه، مجازاتش تعیین می شود. گاه دیده می شود که این مجازات به ۹۹ ضربه شلاق برسد.و حتی مجازات تبعید ، که در دادنامه ابتدای مقاله فوق فرد مذکر مجرم به ۹۹ ضربه شلاق و تبعید به مدت یک سال و نیم به جزیره تنب کوچک جهت مجازات تکمیلی و فرد مونث به شرکت در کلاسهای مهارت رفتار محکوم گردیده را نیز به همراه خواهد داشت .

سخن پایانی

در این مطلب همچنین درباره وکیل رابطه نامشروع و اقدامات آن را خدمت شما شرح دادیم. رابطه نامشروع از پیچیده ترین و حساس ترین پرونده های قضایی است. به همین دلیل برای به سرانجام رساندن این پرونده ها باید از وکلای دارای  علم در حیطه کیفری بهره گرفت. این وکیل بهترین اسناد و مدارک حقوقی را گردآوری کرده و این جرم هم به کمک اقرار متهم و هم به کمک شهادت افراد و البته علم قاضی و دیگر ادله قانونی اثبات می شود. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

برگرفته از سایت مرجع حقوقی وکیل کیفری اصفهان https://www.isfahanattorney.ir



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا