• دوشنبه 08 مرداد 1403 :: 12:00

ترفندهای روان‌شناسی برای جذب مشتری را بلد نیستم چه کنم؟

بلد نبودن ترفندهای روان‌شناسی برای جذب مشتری

نویسنده : فرزانه شهریاردوست | ‌ کارشناس‌ارشد روان‌شناسی‌بالینی

سوال: یک فروشنده هستم. این روزها بازار خراب و فروش‌مان کم است. می‌خواهم مشتری بیشتری جذب کنم که همیشگی باشند اما ترفندهای روان‌شناسی‌اش را بلد نیستم. چه کنم؟

پاسخ: مخاطب گرامی، پایبندی مشتری به خرید همیشگی از یک مغازه و تبدیل شدن به مشتری دایم فرایند سریع و آسانی نیست. در ادامه چند توصیه به شما دارم.

خوش برخورد و باحوصله هستید؟

اگر از افرادی که مشتریان همیشگی یک فروشگاه خاص هستند، سوال کنید که چرا همیشه از آن‌جا خرید می‌کنند؟ احتمالا یکی از دلایل‌شان این خواهد بود که فروشنده فرد با حوصله، خوش‌اخلاق و خوش برخوردی است. بنابراین منش اجتماعی و نحوه تعاملات شما با مشتریان، صبر و حوصله شما در برابر مشتریان مخصوصا مشتریان وسواسی یا کسانی که خریدهای زمان‌بر و حوصله سر بری دارند و خوشرویی و ادب و نزاکت همیشگی(حتی روزهایی که حال روحی یا جسمی مساعدی ندارید) در برابر مشتریانی از قشرها و فرهنگ‌های مختلف، در تبدیل‌شدن مشتریان به مشتریان دایم بی‌تاثیر نخواهد بود.

انتخاب‌های مشتری‌تان را تحلیل کنید

اصولا برخی از مشتریان از دقت و تیزبینی فروشنده و توجه به سبک خرید و سلایق و انتخاب‌های مشتریان لذت می‌برند. این مسئله که فروشنده بدون این‌که از مشتری خود بپرسد که چه برندی از آن محصول را می‌خواهد، همان برند مد نظر مشتری را به وی بدهد، نشان می‌دهد فروشنده به انتخاب‌های قبلی او توجه داشته و بین تعداد زیادی مشتری حواسش به این مسئله است که هر مشتری چه انتخاب‌هایی دارد. این نکته از جمله عواملی است که می‌تواند یک مشتری را پایبند به مغازه‌ای کند.

فروشگاه اینترنت



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا