• یکشنبه 19 آبان 1398 :: 11:25

به گفته استاندار اردبیل شرکت سرزمین جلگه‌های آسمانی با ظرفیت تولید ۱۳ میلیون تن ماده معدنی و ۲ تن طلا در سال مقدمات ایجاد شهرک صنعتی خصوصی را آغاز کرده است.

معدن

اکبر بهنامجو در جلسه بررسی پهنه‌های معدنی استان که با حضور سرمایه‌گذاران این بخش برگزار شد، تشریح کرد: معدن استان در مسیر توسعه حرکت می‌کند و امید می‌رود با فعال شدن صنایع تبدیلی و فرادستی این بخش میزان اشتغالزایی در آن افزایش یابد.

وی بیان‌کرد: این شرکت‌ها در شهرستان مشگین‌شهر مطالعات خود را به پایان رسانده و در مرحله برداشت محصولات برای تولید کنسانتره و کاتد مس و طلا هستند.

استاندار اردبیل اظهارکرد: هفته گذشته شرکت ممرادکو با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان در شهرستان مشگین‌شهر فعالیت خود را آغاز کرده و در فاز اول با ظرفیت تولید سه هزار و ۵۰۰ تن برای ۱۰۰ نفر اشتغالزایی دارد.

به گفته بهنامجو، هم‌اکنون نیز شرکت سرزمین جلگه‌های آسمانی با ظرفیت تولید ۱۳ میلیون تن ماده معدنی و ۲ تن طلا در سال مقدمات ایجاد شهرک صنعتی خصوصی را آغاز کرده است.

وی‌بیان کرد: فاز اول فعالیت‌های این شرکت با پیش‌بینی تولید یک میلیون تن فرآورده معدنی ، ۱۰۰ کیلو طلا و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی تا یک سال آینده در مشگین‌شهر آغاز می‌شود.

معدن مشگین شهر برای پنج هزار نفر اشتغالزایی می کند

استاندار اردبیل افزود: در یک برنامه سه ساله شرکت سرزمین جلگه‌های آسمانی تولیدات خود را به ۱۳ میلیون تن با اشتغالزایی برای پنج هزار نفر می‌رساند.

وی گفت: میزان سرمایه‌گذاری این شرکت ۷۰۰ میلیون دلار بوده و با آورده شخصی فاز اول فعالیت خود را آغاز می‌کند.

او اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی مرتبط نیز همکاری مثبتی با این شرکت‌ها داشته و در راستای راه‌اندازی شهرک صنعتی خصوصی ویژه اکتشاف معدن مجوزهای لازم را در کمترین زمان ممکن صادر می‌کنند.

بهنامجو گفت: همزمان با اکتشاف محصولات معدنی تلاش می‌کنیم صنایع فرادستی نیز در استان ایجاد شود.

او افزود: مواد خام اکتشاف شده در داخل استان فرآوری می‌شود و تلاش می‌شود سرمایه‌گذاران واجد شرایط برای راه‌اندازی صنایع فرادستی به استان جذب شوند.



دیدگاه ها

  1. بهنام ولی وند گفت:

    اشتغال زایی برای 5 هزار نفر.
    اگه درست باشه این عدد اشتغال زایی که کل مردم مشکین شهر باید برن سر کار.
    یا شاید هم انتخابات داره نزدیک میشه.! یکم صبور باید باشیم.

  2. شاهپوری گفت:

    بطور غیر مستقیم ۵۰۰۰نفر میشه .به این معنی نیست که ۵۰۰۰نفر استخدام کنن .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا