• سه‌شنبه 12 دی 1402 :: 03:32

درصد اُجرت طلای دست دوم چگونه محاسبه می شود؟

درصد اُجرت طلای دست دوم

اصول فنی طلا | این قسمت :درصد اُجرت طلای دست دوم


اگر فقط یک روز از خرید طلای شما گذشته باشد و بخواهید آن را بفروشید، اجرت پرداخت و سودی که طلا فروش برده است از جنس طلا کسر می‌شود و طلا به قیمت طلای دست دوم از شما خریداری خواهد شد.

حتما برایتان سوال پیش آمده که چرا؟ به این دلیل که بر اساس قانون، طلا فروش حق ندارد طلای نویی را که به قیمت طلای کهنه خریداری کرده، دوباره به فرد دیگر بفروشد. این عمل خلاف قانون است و در صورت مشاهده این قضیه با واحدهای طلافروشی خاطی برخورد می‌شود.

طلا فروشانی که برای فروش طلای کهنه و دست دوم از خریدار ۱۰ درصد اُجرت می‌گیرند، اقدام غیرقانونی انجام می دهند.

البته باید بگوییم که هیچ ملاکی برای تشخیص طلای نو از طلایی که پس از چند روز به قیمت طلای دست دوم خریداری شده (اما هنوز نو است) وجود ندارد. این امر فقط به وجدان طلا فروش بستگی دارد که طلای نویی را که اجرت و سود آن را کم کرده و دوباره آن را خریده، به فرد دیگری به عنوان طلای نو بفروشد یا نفروشد.

بخوانید: قبل از خرید و فروش طلای دست دوم بخوانید

با حذف قانون مالیات ارزش افزوده طلا در سال 1400، هزینه‌ برای خریداران کاهشی می‌شود.

حذف معافیت ۹ درصدی مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا در زمان فروش زمینه ساز رشد تقاضا برای خرید این کالا در بازار می‌شود؛ چرا که هزینه خرید طلا به نسبت گذشته کاهش پیدا می‌کند.

گرانی هر گرم طلا سبب شده است تا مردم بیشتر به سمت خرید طلای دست دوم و کهنه بروند که این موضوع باعث کسادی بازار فروش مصنوعات طلای نو شده است.

با حذف ۹ درصدی قیمت طلا قدرت خرید در میان مردم افزایش پیدا می‌کند.

خیلی از طلا فروشان در فروش طلای کهنه و دست دوم از خریدار ۱۰ درصد اُجرت می‌گیرند این اقدامی غیرقانونی است، چرا که فروش طلای دست دوم یا کهنه بدون اُجرت است و فروش آن فقط باید به نرخ روز طلا و بدون اُجرت انجام شود.


اُجرت طلای دست دوم

درصد اُجرت طلای دست دوم



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا