• شنبه 03 مهر 1400 :: 07:10

رئیس اداره حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از افزایش ۱۶ درصدی جابجایی مسافر در این استان در ۶ ماه نخست امسال خبر داد.

مسافر ترمینال

فتح‌الله پورصالحی در بازدید از پایانه مسافربری شهرستان خلخال گفت: در این مدت ۷۲۷ هزار مسافر در استان جابجا شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: از این تعداد ۳۲۴ هزار نفر با وسیله نقلیه اتوبوس، ۶۵ هزار نفر با مینی‌بوس و ۳۳۷ هزار نفر نیز از طریق ناوگان عمومی سواری در استان جابجا شدند.

وی با بیان اینکه این میزان جابجایی مسافر در قالب ۱۵۱ هزار مورد سفر انجام شده است، اظهارکرد: امسال در این مدت تعداد سفر نیز نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۶ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به علت افزایش سفر بیان کرد: رعایت توصیه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی عوامل حمل و نقل و مسافران باعث افزایش تعداد سفر در دوران کرونا بوده است.

او با بیان اینکه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در جامعه بلیط مسافران اتوبوس پس از استعلام کد ملی و اطمینان از سلامت آنها صادر می شود، تصریح کرد: مسئولان شرکت‌های مسافربری موظف هستند قبل از صدور بلیط باید وضعیت کرونای مسافر را از طریق ارسال کد ملی به سامانه سروا (سازمان فنی اطلاعات ایران) استعلام کنند.

رئیس اداره حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اضافه کرد: در ۶ ماه نخست امسال با کنترل از طریق سامانه سروا از صدور بلیط به ۷۰ نفر بیمار کرونایی جلوگیری شده است.

ترمینال مسافر

پورصالحی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا اقدامات لازم و پروتکل‌های بهداشتی به شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر ابلاغ شده و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیز در حال اجرا است.

وی گفت: گشت‌های راهداری و پلیس راه بطور مداوم و مستمر از ناوگان‌های عمومی و شرکت‌های حمل و نقل مسافربری بازدید و تجهیزات ایمنی را کنترل می‌کنند.

او از فعالیت ۵۴ شرکت مسافربری با هزار و ۱۸۰ دستگاه ناوگان عمومی مسافری در استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۵۷۱ دستگاه سواری، ۳۶۸ دستگاه اتوبوس و همچنین ۲۴۱ دستگاه مینی‌بوس می‌باشد.

رئیس اداره حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اظهارکرد: در مجموع ۲ هزار و ۵۲۲ راننده در بخش مسافر در استان اردبیل در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند.

وی بیان کرد: در قالب کمیسیون ماده ۱۲ نظارت ویژه بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل انجام می‌شود و مردم ، رانندگان و صاحبان کالا می‌توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به این اداره کل اطلاع دهند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا