• شنبه 03 مهر 1400 :: 07:01

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: امسال در مجموع ۳۱ کیلومتر از راه های ارتباطی این استان به سیستم روشنایی مجهز خواهد شد.

آزاد راه

کلیم الله وثوقی در بازدید از جاده‌های شهرستانهای بیله سوار و پارس آباد افزود: از این مقدار۱۱ کیلومتر از جاده اردبیل – سرچم (محدوده کجل)، ۱۰ کیلومتر از جاده اردبیل – خلخال (محدوده پلیس راه) و ۱۰ کیلومتر نیز از راه ارتباطی اردبیل به سمت پلیس راه مغان مجهز به سیستم روشنایی خواهند شد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرای سیستم روشنایی جاده اردبیل – خلخال (محدوده پلیس راه) هم اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: این طرح در آینده نه چندان دور به بهره برداری خواهد رسید.

او بیان کرد: عملیات اجرایی تجهیز سیستم روشنایی جاده اردبیل – سرچم (محدوده کجل) و راه ارتباطی اردبیل به سمت پلیس راه مغان نیز در مرحله مناقصه و انتخاب پیمانکار است و تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

وی اضافه کرد: بر اساس جداول سالنامه آماری سال ۱۳۹۹ سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای کشور ۱۷۱ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان اردبیل مجهز به سیستم روشنایی است.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن طول راه های دارای سیستم روشنایی نسبت به طول راههای تحت نظارت بدون محاسبه راه های روستایی، استان اردبیل به لحاظ مجهز بودن راهها به سیستم روشنایی رتبه نهم را در بین استانهای کشور دارد.

وثوقی با بیان اینکه برای ارتقای ایمنی راه های ارتباطی ایجاد روشنایی به صورت نقطه‌ای در نقاط حساس و پرحادثه ‌از اولویت‌ های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است، گفت:در ۲۸ نقطه از محورهای پرحادثه و مه گیر استان سیستم روشنایی به صورت نقطه ای ایجاد شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از نصب بیش از هفت هزار و ۶۰۰ عدد چراغ روشنایی در جاده ها و ۱۴ دستگاه تونل استان خبر داد و افزود: در ۶ ماه امسال ۶۰۶ عدد چراغ چشمک زن خورشیدی، برقی و پلیسی در تقاطع ها و نقاط پرحادثه استان تعویض یا نصب شده است.

وی اظهار کرد: در این مدت هزار و ۲۰۰ مورد خاموشی هوایی با تلاش شبانه روزی اکیپ نگهداری سیستم روشنایی رفع ، هزار متر کابل کشی بین پایه های روشنایی انجام و هزار و ۵۰۰ عدد فیوز، ترانس، استاتر و لامپ سدیمی تعمیر و تعویض شده است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا