• شنبه 16 بهمن 1400 :: 03:57

طبق بررسی‌های دانشمندان اثر انگشت انسان‌ها پیش از تولد و در دوران جنین تشکیل می‌شود. به طور دقیق‌تر اثر انگشت جنین در سه ماهگی شکل می‌گیرد.

سالمندان

اثر انگشت مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین ویژگی هویتی هر انسان در سراسر جهان است و در سیستم‌های اداری برای شناسایی هویت افراد از این ویژگی استفاده زیادی می‌شود. در حقیقت اثر انگشت از جمله شگفتی‌های بدن محسوب می‌شود که در هیچ دو انسانی یکی نیست.

طبق بررسی‌های دانشمندان اثر انگشت انسان‌ها پیش از تولد و در دوران جنین تشکیل می‌شود. به طور دقیق‌تر اثر انگشت جنین در سه ماهگی شکل می‌گیرد. در ماه‌های سوم و چهارم بارداری، پوست جنین از یک لایه شفاف نازک به یک پوشش مومی تغییر می‌کند. در این زمان لایه میانی پوست و لایه پایه باعث رشد اپیدرم و می‌شود. خم شدن این لایه پوست بخشی از مسئولیت نشانه‌گذاری‌های منحصر به فرد روی نوک انگشتان است. در ۶ ماهگی هنگامی که جنین حدود ۵.۳۰ سانتی متر طول دارد، اثر انگشت دست و پای او به طور کامل تشکیل شده است. رگه‌ها روی نوک انگشتان جنین سه الگوی کمان، مارپیچ و حلقه را تشکیل می‌دهند. بیشترین کاربرد این الگوها برای حس کردن اشسا مختلف هنگام لمس کردن است.

منبع : etebarenovin.ir


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا