• چهارشنبه 10 فروردین 1401 :: 07:43

اکثر میوه ها و سبزیجات حاوی مقدار کمی مس هستند اما مس در غلات کامل وجود دارد و حتی به برخی غلات صبحانه و دیگر غذاهای غنی شده نیز افزوده می شود

بهترین منابع غذایی مس

بهترین منابع غذایی مس

بادام هندی حاوی مس است.مس در انواع موادغذایی یافت می شود. از منابع مس می توان به مواردی مانند: صدف خوراکی و دیگر صدف ها، غلات کامل؛ لوبیاها، سیب زمینی، مخمر، سبزی های برگدار، کاکائو، میوه های خشک، فلفل سیاه، کلیه و جگر، مغزها مثل بادام هندی و بادام ها اشاره کرد. .اکثر میوه ها و سبزیجات حاوی مقدار کمی مس هستند اما مس در غلات کامل وجود دارد و حتی به برخی غلات صبحانه و دیگر غذاهای غنی شده نیز افزوده می شود

مکمل مس

سیب زمینی

مکمل مس در دسترس می باشد اما بهتر است ویتامین ها و موادمعدنی ضروری را از طریق موادغذایی بدست آورید تا خطر بهم ریختن تعادل آنها کمتر شود. برخی افراد نیاز به مصرف مکمل مس دارند. به علاوه موادمغذی موجود در موادغذایی باهم کار می کنند تا بتوانند اثری را بوجود بیاورند که چشمگیرتر از اثری است که با خوردن موادمغذی به تنهایی و جداگانه بدست می آید. اکثر مکمل های مولتی ویتامین حاوی 2 میلی گرم مس هستند که این مقدار از نظر هیئت تغذیه و موادغذایی، امن و کافی می باشد.

خطرات مس برای سلامتی

مکمل مس می تواند با موارد زیر اثرات متقابل داشته باشد:

قرص های جلوگیری از بارداری و هورمون درمانی
داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی مثل آسپیرین و ایبوپروفن
پنی سیلامین که برای کاهش سطح مس در بیماری ویلسون استفاده می شود
آلوپورینول که یک دارو برای درمان نقرس است
سایمتیدین یا تاگامت (Tagamet) برای زخم معده و رفلاکس معده استفاده می شود
مکمل های زینک (روی)

این محصولات ممکن است سطح مس در خون را افزایش یا کاهش دهند که این منجر به بهم ریختن تعادل مس می شود.

داروی بیماریبهترین منابع غذایی مس



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

رفتن به بالا