- شنبه 10 دی 1401 :: 03:51
سیستم سی ار ام به صورت پیشفرض برای توسعه کسبوکارها ایجاد شده است
سی آر ام (CRM) و ارتباط تلفنی با مشتری
کلمه سی آر ام که مخفف Customer Relationship Management Software میباشد، به معنای برنامه مدیریت ارتباط با مشتری است. این نرمافزار در آسانسازی و نظمدهی روند فروش فعالیت دارد و ارتباط با مشتری را به بهترین نحو ممکن حفظ میکند. این سیستم به صورت پیشفرض برای توسعه کسبوکارها ایجاد شده است. مهم نیست که در چه صنفی مشغول به کار هستید یا تعداد تیم فروشتان چقدر است، کافی است از این نرمافزار استفاده کنید تا فروش خود را به طرز عجیب و غریبی افزایش دهید. در ادامه مطالب با ما همراه باشید تا با ترفند افزایش فروش از طریق CRM و سیستم تلفنی آشنا شوید و فروش خوب را تجربه کنید.
مزایای سی آر ام
سی آر ام یکی از کاربردیترین برنامهها برای افزایش ارتباط با مشتری و افزایش فروش است که اگر، چگونگی استفاده از آن را یاد بگیرید و با یکپارچه سازی این سیستم با مرکز تلفن ابری در فروش محصولات خود بیهمتا خواهید بود. در ادامه، برخی از مزایای استفاده از این نرمافزار را به طور خلاصه برای شما بیان میکنیم.
شناخت و رفع نیاز مشتری
این نرمافزار با شناخت نیاز مشتری و نحوه پاسخ به نیاز، فرآیند خرید و فروش را به بهترین روش ممکن مدیریت میکند. این امر در درازمدت باعث موفقیت چشمگیر خواهد شد.
ارائه نقاط ضعف و قدرت
این نرمافزار زاویه دید مشتری را هدف قرار میدهد و با درنظر گرفتن تجربه مشتری، برنامهریزی لازم را انجام میدهد. این امر باعث میشود که متوجه نقاط ضعف خود شوید و آن شکاف را با عملکرد مناسب، برطرف کنید. جالب است که بدانید با رفع نقاط ضعف، فرصت فروش بیشتری را ایجاد میکنید.
بهبود فرایند پیگیری
فرآیندهای پیگیری را به بهترین نحو ممکن انجام میدهد و بهترین ابزار برای اجرای استراتژیهای مورد نظر میباشد.
ثبت اطلاعات مشتریان
در این نرمافزار میتوانید تمامی اطلاعات مشتریان اعم از مشخصات و مکالمات را ذخیره کنید و در صورت نیاز، از آن برای کارهای متفاوت استفاده کنید.
مدیریت موجودی محصولات انبار
با CRM میتوانید موجودی محصولات انبار را بررسی کنید و اطلاعات محصولات را با تمامی واحدهای مورد نظر به اشتراک بگذارید.
مدیریت پروژه
با استفاده از این پلتفرم میتوانید پیگیریها و ارجاعات لازم یک پروژه را به نحو احسن مدیریت کنید.
یادآوری اطلاعات لازم
بزرگترین مشکل در اکثر شرکتها در بخش نیرو انسانی، فراموشکاری است. بسیاری از مشتریان به دلیل عدم پیگیری به موقع سفارشات، از خرید صرف نظر میکنند. پس سی آر ام به کمک سازمانها آمد تا همهچی را در زمان مشخص یادآوری کند تا دیگر هیچگونه فراموشی رخ ندهد.
تهیه گزارش
روند تهیه گزارش آسان، باعث میشود که از اطلاعات به دست آمده بهترین بهره را ببرید. بیشتر مدیران در کسبوکارهای سنتی، دغدغه تهیه گزارش دارند. زیرا تهیه گزارش، یک فرآیند بسیار زمانبر است و احتمال خطا در آن وجود دارد. در این قست، گزارشساز سی آر ام به مدیران واحدهای مختلف کمک میکند و پروسه تهیه گزارش تا به بهترین روش ممکن انجام میدهد.
پشتیبانی و خدمات پس از فروش
با استفاده از سی آر ام میتوانید به مشتریان خود خدمات پس از فروش ارائه دهید. با الویتبندی و سازماندهی درخواست مشتریان، میتوانید مطابق تعهدات خود درمورد خدمات پس از فروش عمل کنید.
ردیابی فرآیند فروش
با این نرمافزار میتوانید بر روی چرخه فروش نظارت کامل داشته باشید و اگر بخشی عملکرد مناسب را ارائه نداد، خیلی سریع متوجه خواهید شد.
رشد میزان فروش با CRM
این برنامه با شناخت مشتری مناسب، کمک شایانی به کسبوکارهای نو پا میکند و در رشد سریع و عملکرد بهتر آن تاثیر بسیاری دارد.
این سیستم به یک سازمان یا شرکت کمک میکند تا خود را به چالش بکشند و از علایق، اهداف و ترجیحات مشتری باخبر شوند و از این طریق به فروش بهتر برسند. در انواع مارکتینگها، مدیران واحدهای مختلف، با شناخت بهتر مشتری به فروش بیشتر میرسند. لازم به ذکر است که اگر وبسایتی برای فروش محصولات خود دارید، بهتر است با سی آر ام همگامسازی کنید تا اطلاعات مهم از سایت به نرمافزار انتقال داده شود. در قدم بعدی، امکان چت آنلاین را در سایت قرار دهید تا مشتریانی که در سایت حضور پیدا میکنند، بتوانند به راحتی مشکلات و انتقادات خود را به شما بگویند.
سی آر ام با تحقیق و دریافت اطلاعات در مورد ترجیحات و علایق مشتری، محصولات منحصربهفرد شخص را به آن پیشنهاد میدهد و طرز نامحسوسی فروش را افزایش میدهد.
سخن پایانی
همانطور که در کسبوکارها مشاهده میکنید، رقابت همه صنفها در فروش بیشتر است و اگر برنامهریزی دقیقی برای تداوم فروش نداشته باشید، در زمان کوتاهی به ورشکستگی میرسید. پس سعی کنید از تکنولوژیهای در دسترس نهایت بهره را ببرید تا همیشه در حال رشد باشید.