• جمعه 09 دی 1401 :: 07:25

مصرف سیگار به روند پیری سرعت می دهد.مصرف سیگار می تواند باعث تشدید مشکلات پوستی ای مثل پسوریازیس شود.

سیگار

تاثیرات منفی سیگار روی پوست

دود سیگار باعث ایجاد تنش اکسیداتیو یا رادیکال های آزاد می شود. این مسأله موجب می شود کلاژن کمتری در بدن تولید شود و مقدار بیشتری از آن از بین رود.

مصرف سیگار پوست را در برابر پرتوهای فرابنفش خورشید هم حساس تر می کند، جریان خون را کاهش می دهد و از میزان الاستین در بدن کم می کند. کاهش کلاژن و الاستین باعث می شود پوست ظاهر افتاده تری پیدا کند چون کلاژن و الاستین به پوست کمک می کنند ساختار و انعطاف پذیری خود را حفظ کند.

۲- چروک شدن پوست

مصرف سیگار می تواند باعث به وجود آمدن چین و چروک و خطوط روی پوست شود.

نیکوتین درون دود سیگار باعث تنگ شدن عروق خونی می شود و در نتیجه، محروم شدن پوست از اکسیژن و مواد مغذی را به دنبال دارد. این مسأله موجب می شود خطوط و چین و چروک های قابل مشاهده با سرعت بیشتری روی پوست ظاهر شوند.

پوست دست

افراد سیگاری به ویژه مستعد ایجاد خطوطی در اطراف دهان هستند که به آن ها «خطوط سیگاری ها» گفته می شود. این افراد هنگام فرو دادن دود سیگار، لب های خود را غنچه می کنند و به این ترتیب از ماهیچه های دور دهان خود زیاد استفاده می کنند. این حرکت تکرار شونده می تواند به روند ایجاد خطوط و چین و چروک در این قسمت سرعت دهد.

۳- زخم شدن و تیره شدن پوست

مصرف سیگار برخورداری از یک پوست صاف را دشوار می کند. از آنجایی که انقباض رگ ها باعث می شود خون به درستی در بدن جریان پیدا نکند، پوست مستعد شکست مویرگ ها و عروق می شود، مسأله ای که تغییر رنگ، تیره شدن و زخم شدن پوست را به دنبال دارد.

۴- تیره شدن لب ها

تو کشیدن و بیرون دادن مداوم دود سیگار می تواند رنگ لب ها را هم تغییر دهد.

قرارگیری مداوم در برابر حرارت ناشی از سیگار می تواند به تیره شدن و تغییر رنگ لب ها و همچنین خشک و زمخت شدن آن ها منجر شود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا