• پنج‌شنبه 15 خرداد 1399 :: 05:09

آن طور که از گزارش ها برمی‌آید، در مدت ۷۷ روز اول سال ۱۳۹۹ قیمت دلار ۱۴.۵ درصد، قیمت طلا ۲۱.۶ درصد، قیمت سکه ۲۳.۳ درصد و شاخص بورس ۱۰۰.۵ درصد رشد کرد.

بورس

 

اگرچه روند تغییرات قیمت‌ها در بازارهای مختلف، از سودآوری همه بازارها حکایت دارد، اما با این وجود تغییرات ارزش بازار سرمایه به حدی بوده که هنوز هیچ‌یک از بازارهای موازی جای آن را در مدت ۷۷ روز گذشته نگرفته است.

این در شرایطی است که اغلب بازارها در یک ماه ابتدای سال تعطیل یا نیمه تعطیل بودند، اما با این وجود، تغییرات قیمت‌ها در این بازه زمانی بسیار بوده است.

آن طور که از گزارش ها برمی‌آید، در مدت ۷۷ روز اول سال ۱۳۹۹ قیمت دلار ۱۴.۵ درصد، قیمت طلا ۲۱.۶ درصد، قیمت سکه ۲۳.۳ درصد و شاخص بورس ۱۰۰.۵ درصد رشد کرد.

 

سهام بورس

 

شاخص بورس ۱۰۰.۵ درصد رشد کرد

تغییرات ارزش بازار سهام در مدت ۷۷ روز گذشته نشان می‌دهد که هیچ‌یک از بازارها تاکنون مثل بورس برای سرمایه‌گذاران سودآور نبوده است.

روند تغییرات شاخص بورس در این بازه زمانی، از رشد ۱۰۰.۵ درصدی حکایت دارد. در حالی شاخص کل بورس در آخرین روز کاری سال ۱۳۹۸ روی رقم ۵۱۲ هزار و ۹۰۰ ایستاده بود، در حال حاضر این عدد به یک میلیون و ۲۸ هزار و ۵۳۷ واحد افزایش یافته است.

رشد برق‌آسای بورس در فروردین ماه و اردیبهشت ماه سبب شد بخش مهمی از افرادی که اندکی سرمایه داشتند راهی بورس شوند و همین امر یعنی ورود بخش مهمی از افراد تازه کار سبب شد بساری از کارشناسان هشدار بدهند که این وضعیت می تواند زمینه را برای بروز بحران مهیا کند؛ چراکه کسب سود در بورس، همواره مقدور نیست.

 

آمار و نمودار تورم بورس

 

به عبارت دیگر انتظار برای رشد همیشگی بازار عاملی است که در روزهای سخت، ناگهان صف‌های فروش چنان طولانی شود که ریزش قابل توجه شاخص را رقم بزند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا