• یکشنبه 11 آبان 1399 :: 12:03

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل از اختصاص ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بزرگراه‌های استان در سال‌جاری خبر داد.

جاده بزرگراه

 

محبوب حیدری اظهار کرد: بزرگ‌ترین دغدغه استاندار اردبیل و دیگر مسئولان استان و همچنین مطالبه مردم توسعه بزرگراه‌ها است که ما این اولویت را با جدیت دنبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: زمانی که بنده مسئولیت راه و شهرسازی استان را بر عهده گرفتم ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر بزرگراه در استان در حال اجرا بود که در حال حاضر این میزان به ۲۰۰ کیلومتر رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تا آخر امسال این میزان بزرگراه‌های احداثی در استان به ۲۴۰ کیلومتر خواهد رسید که امیدواریم با بهره‌مندی ۷۰ کیلومتر راه‌های استان در ردیف اعتبارات ملی، توسعه این بخش را با گستردگی و جدیت شاهد باشیم.

برای محور اردبیل–سرچم ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص‌یافته است

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در سفر سال گذشته رئیس‌جمهور بیش از نیمی از اعتبارات و مطالبات استان در بخش راه و توسعه بزرگراه‌ها مطرح شد که به‌تدریج اعتبارات و منابع موردنیاز نیز با پیگیری استاندار اردبیل و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل در حال تزریق است.

وی افزود: در محور اردبیل – سرچم ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص‌یافته در حالی که درگذشته برای این محور اختصاص پنج میلیارد تومان یک آرزو به‌حساب می‌آمد و هم‌اکنون محور اردبیل – سرچم و تبدیل آن به بزرگراه در ۳۵ کیلومتر ابتدایی این محور از سمت اردبیل به سرچم با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در حال انجام است.

 

جاده

 

حیدری بیان کرد: امیدواریم در چهارماهه اول سال آینده این ۳۵ کیلومتر را به‌صورت کامل تحویل داده تا فاز بعدی را شروع کنیم.

وی در ادامه اضافه کرد: شرکت ساخت ۱۵ کیلومتر از این مسیر را در مرحله احداث دارد که به اجرای آن نیز سرعت داده است.

حیدری اظهار کرد: ۵۰ کیلومتر از محور اردبیل – سرچم از سمت سرچم با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا اجرایی خواهد شد که امیدواریم هر چه سریع‌تر با اراده‌ای که قرارگاه دارد، این قسمت از پروژه نیز شروع شود.

وی در مورد محور اردبیل – مشگین‌شهر و تخصیص اعتبار برای این پروژه تصریح کرد: در سال‌های گذشته دو تا سه میلیارد تومان اعتبار تخصیصی برای این بزرگراه بود که امسال این رقم تاکنون ۴۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده و به‌سرعت تکمیل این محور در دستور کار است.

 

اتوبان جاده

 

بزرگراه اردبیل – مشگین‌شهر سال آینده به‌بهره برداری می رسد

حیدری در ادامه سخنان خود گفت: امسال هشت کیلومتر از این مسیر در مرحله آسفالت‌ریزی قرارگرفته که امیدواریم سال آینده به‌صورت کامل بزرگراه اردبیل – مشگین‌شهر تکمیل‌شود.

وی افزود: قرارگاه خاتم‌الانبیا اجرای این پروژه را عهده‌دار شده و ۵۰ میلیارد تومان از ما طلب دارد که در روزهای آینده با تخصیص اعتباربخشی از این مطالبات پرداخت خواهد شد.

حیدری در مورد محور اردبیل – نمین – آستارا و احداث تونل دوم نیز خاطرنشان کرد: ۲.۶ دهم کیلومتر از این مسیر در محدوده استان اردبیل برای تبدیل به بزرگراه باقی‌مانده که با انتخاب پیمانکار و عقد قرارداد، عملیات اجرایی آن شروع‌شده است.

وی بیان کرد: این پروژه ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار دارد که انتظار می‌رود با سرعت گرفتن اجرای آن در سال آینده شاهد بهره‌برداری از این مسیر باشیم.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا