• شنبه 20 دی 1399 :: 08:57

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۹۶۴ کیلومتر از راه‌های این استان برای توسعه و تبدیل به بزرگراه ردیف اعتبار ملی دارند.

اتوبان جاده

داود شایقی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در چهار سال اخیر اعتبارات خوبی از ردیف ملی در قانون بودجه برای توسعه بزرگراه‌های استان اردبیل اختصاص یافته که این حرکت از سال ۹۶ و با ردیف‌دار شدن ۴۲۷ کیلومتر از راه‌های استان از پیوست یک بودجه کشور شروع شده است.

وی با قدردانی از پیگیری و تلاش شبانه‌روزی استاندار ،مدیرکل راه و شهرسازی و نمایندگان استان در سازمان برنامه و بودجه برای اخذ اعتبارات ملی بیان کرد: تاکنون ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل به بهره‌برداری رسیده و توسعه ۶۲۷ کیلومتر بزرگراه نیز در دست اجراست.

شایقی گفت: تمام راه‌های اصلی استان ردیف ملی و مجوز ۲۳ دارند و مشکلی در تخصیص اعتبار آنها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در سال جاری پروژه پارس‌آباد -مشگین‌شهر بطول ۱۳۷ کیلومتر به ردیف بودجه ملی افزوده شده است، افزود: در بودجه سال آینده کل مسیر سه‌راه سربند تا سه‌راه مشگین‌شهر مجوز ۲۳ ردیف اعتبار ملی گرفته و قرار است با ۵۱۴ میلیارد تومان اعتبار ۴۰ کیلومتر اول این مسیر اجرایی و عملیاتی شود.

وی نقش مهم اجرای این پروژه زیربنایی را در تحول اقتصادی منطقه پارس‌آباد به عنوان قطب کشاورزی بی‌بدیل دانست و گفت: در کنار تسهیل تردد و افزایش ایمنی تردد احداث این بزرگراه به کاهش تصافات این مسیر کمک خواهد کرد.

شایقی بیان کرد: از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری ، جهش تولید و اعتبارات دولتی ، سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر راه شهرسازی اعتبارات خوبی به حوزه راه‌های استان اردبیل اختصاص یافته تا سالانه شاهد افتتاح ۶۰ کیلومتر بزرگراه باشیم.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا