• چهارشنبه 08 بهمن 1399 :: 12:23

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: بیش از یک میلیون و ۷۵هزارنفر مسافر در استان جابه‌جا شده است.

مسافر مهاجر

کلیم الله وثوقی با اشاره به جابه‌جایی بیش از یک میلیون مسافر در استان اظهار کرد: این میزان جابه‌جایی در مقایسه با ۱۰ ماه سال قبل که یک میلیون و ۷۳۱ هزار نفر مسافر بود، ۳۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه این میزان جابه‌جایی مسافر در قالب ۲۱۷ هزار و ۳۲۶ مورد سفر انجام شده، افزود: در تعداد سفر نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۴۸ هزار و ۱۰۳ سفر بود شاهد کاهش ۱۲ درصدی هستیم.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل از فعالیت ۵۴ شرکت مسافری در استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: از این تعداد مسافر ۴۵۲ هزار نفر با وسیله نقلیه اتوبوس، ۱۱۲ هزار نفر با مینی بوس و ۵۱۰ هزار نفر نیز از طریق ناوگان سواری جابه جا شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بلیط مسافران اتوبوس‌ها پس از استعلام کد ملی و اطمینان از سلامت آنها صادر می‌شود، تصریح کرد: مسؤولان شرکت‌های مسافربری قبل از صدور بلیط باید وضعیت کرونای مسافر را از طریق ارسال کدملی وی به سامانه سروا (سازمان فنی اطلاعات ایران) استعلام کنند.

مسافر ترمینال

وثوقی افزایش ۲۰ درصدی صدور بلیط اینترنتی را یادآور شد و اذعان داشت: وضعیت سلامت مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای استعلام و در صورت سالم بودن بلیط صادر می‌شود.

وی با اشاره به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در حوزه حمل و نقل مسافر تصریح کرد: در جهت مبارزه با شیوع ویروس کرونا ناوگان‌های حمل ونقل عمومی و ترمینال‌ها به‌طور مرتب در حال ضدعفونی و گندزدایی هستند.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل با اشاره به فعالیت هزار و ۱۱۰ دستگاه ناوگان مسافری در استان اردبیل گفت: ۲ هزار و ۶۰۰ راننده در بخش مسافر در حال خدمات‌رسانی به مردم استان هستند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل از مردم و مسافران خواست هرگونه شکایت خود از عملکرد شرکت‌ها و رانندگان را از طریق سامانه ۱۴۱ به اداره کل راهداری اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا