• شنبه 18 بهمن 1399 :: 12:07

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: شیوع ویروس کرونا امسال باعث کاهش ۲۸ درصدی تردد خودروها در مبادی ورودی و خروجی این استان شده است.

پلیس جاده

کلیم‌الله وثوقـی در بازدید از محورهای مواصلاتی شهرستان مشگین‌شهر به اعمال محدویت‌ها با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: در ۱۰ ماه سال جاری هشت میلیون و ۹۴۵ هزار تردد در مبادی ورودی و خروجی استان اردبیل ثبت شده در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۲ میلیون و ۴۲۰ هزار تردد بوده است.

وی بیان کرد: بیشترین تردد در راه‌های ارتباطی استان به ترتیب در محور ارتباطی اردبیل – آستارا و بالعکس، اردبیل – سه‌راهی سرعین و بالعکس، محور اردبیل – مغان محدوه سه‌راهی صحرا و اردبیل – خلخال به ثبت رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اضافه کرد: خودروهایی با پلاک‌های تهران، آذربایجان شرقی، گیلان، آذربایجان غربی و استان البرز به ترتیب بیشترین تردد در محورهای مواصلاتی استان در این مدت را داشته‌اند.

وثوقی ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۶ میلیون و ۲۲۴ هزار انواع تخلف رانندگی از جمله سرعت و سبقت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله طولی در راه‌های ارتباطی استان ثبت شده است.

او از فعال بودن ۱۳۵ سامانه هوشمند جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: وضعیت حمل و نقل کالا و مایحتاج عمومی مردم در استان کاملا عادی بوده و این مهم بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

وی هوشمندسازی جاده‌ای استان را از اولویت‌های اداره کل راهداری برشمرد و افزود: ۶۸ سامانه تردد شمار، ۴۰ دوربین نظارت تصویری، ۲۵ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت و ۲ سامانه توزین حین حرکت در محورهای مواصلاتی استان اردبیل فعال است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا