• یکشنبه 19 بهمن 1399 :: 07:52

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: ۵۰ هزار و ۹۲۷ مورد بازدید از مرکزهای تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سال‌جاری صورت گرفته که در جریان آن بیش از ۳۹ تن فرآورده آلوده، غیربهداشتی و تاریخ گذشته ضبط و معدوم شده است.

بهلول تکلوی در جمع خبرنگاران بیان کرد: ۴۲۶ متخلف حوزه سلامت و امنیت غذایی در این راستا به مراجع قضایی معرفی شدند و ۱۵ مرکز عرضه پلمب و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری بعمل آمده است.

وی با تاکید بر اهمیت فعالیت‌های دامپزشکی در حفظ و حراست از سرمایه دامی منطقه افزود: بیش از ۶ میلیون و ۴۱۱ هزار راس دام از ابتدای سال‌جاری در برابر بیماری‌های دامی واکسینه و افزون بر ۱۳۳ میلیون و ۹۵۴ هزار دز واکسن برای مقابله با بیماری‌های مختلف طیور در استان اردبیل مصرف شد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل اظهار کرد: ۱۵۸ هزار و ۵۶۱ راس دام و ۱۴ میلیون و ۵۵۹ هزار قطعه طیور در کشتارگاه‌های استان تحت بازرسی بهداشتی و فنی کارشناسان کشتار و به صورت بهداشتی وارد چرخه مصرف شده است.

وی تاکید کرد: ناظران فنی و بهداشتی دامپزشکی و روحانیون ناظر ذبح شرعی بر فعالیت‌ها نظارت دارند و همه مراحل کشتار با دقت و حساسیت خاصی رصد می‌شود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا