• جمعه 17 اردیبهشت 1400 :: 05:43

استاندار اردبیل گفت: پروژه راه‌سازی احداث جاده اصلی هشجین به سه‌راهی اردبیل ، سرچم تا هفته دولت امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

غلتک راهسازی

اکبر بهنامجو در بازدید از این پروژه مهم راه‌سازی در جنوب استان اردبیل افزود: برای افتتاح این پروژه که به طول ۱۳ کیلومتر در حال اجرا است، به عنوان مطالبه مردم منطقه خورش‌رستم خلخال تلاش می‌شود.

او گفت: با اجرای پروژه راه‌سازی ۱۳ کیلومتری هشجین به سه‌راهی اردبیل _سرچم در حاشیه رودخانه قزل‌اوزن در آینده نزدیک اهالی این منطقه از راه اصلی ، ایمن و مناسب برای مسافرت به مرکز استان و کشور بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان کرد: پروژه راه‌سازی ۱۳ کیلومتری هشتجین به سه‌راهی سرچم _ اردبیل با مشارکت ادارت کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و راه و شهرسازی اجرا می‌شود.

او اظهارکرد: برای تکمیل مسیر۱۳ کیلومتری ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که بخشی از مسیر را اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با ترک تشریفات انجام می‌دهد و قسمتی نیز با همت راه و شهرسازی اجرا و تکمیل خواهد شد.

استاندار اردبیل در جریان سفر به خلخال با حضور در منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال و پروژه در حال اجرای پل معلق این منطقه گفت: پل معلق ازناو بزرگترین طرح گردشگری استان اردبیل است که با بهره‌برداری از آن تحول بزرگی در توسعه صنعت گردشگری ایجاد خواهد شد.

بهنامجو بیان کرد: پل معلق خلخال با اجرای پروژه‌های زیرساختی از سوی دستگاه‌های اجرایی از نیمه دوم سال گذشته شتاب گرفته و این طرح بزرگ گردشگری استان اردبیل امسال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

او با بیان اینکه همزمان با ساخت پل و زیرساخت‌های موردنیاز این طرح گردشگری از جمله راه دسترسی ، آب ، گاز و برق پروژه باید از سوی دستگاه‌های اجرایی تامین شود، افزود: بزودی عملیات اجرایی نصب دکل‌ها و کابل‌های نگهدارنده پل آغاز خواهد شد.

جاده بزرگراه

وی اظهارکرد: بر اساس قول داده شده به سرمایه‌گذار این طرح علاوه بر پرداخت ۲ مرحله از تسهیلات بانکی ، زیرساخت‌های موردنیاز پل معلق خلخال از جمله ایجاد راه دسترسی به ۲ سمت قله ازناو و محل اجرای پایه‌های پل و برق‌رسانی به ۲ سمت پروژه و ایجاد مسیرهای دسترسی پل انجام شده و طرح‌های ایجاد پیاده‌راه و جاده اصلی دسترسی به محل ورود گردشگران به پل معلق شروع شده است.

وی گفت: راه دسترسی دوم به مبادی ورودی پروژه در حال ساخت پل معلق ازناو خلخال در دست ساخت بوده و از محل اعتبارات استانی ۳۰ میلیارد ریال برای تسریع در روند این پروژه ترزیق خواهد شد.

وی ادامه داد: شهرستان خلخال به لحاظ داشتن شرایط خاص گردشگری ، همجواری با استان گیلان و داشتن ظرفیت نیروی انسانی دارای تخصص علمی بالا آینده روشنی دارد و باید همه کمک کنیم که این اتفاق رخ دهد.

فرماندار خلخال نیز در این بازدید گفت: بخش گردشگری خلخال به خوبی راه افتاده و با تکمیل و افتتاح طرح‌های گردشگری مناطق نمونه گردشگری ازناو ، الماس و اندبیل از جمله پل معلق، مجموعه قصرهای چوبی ، هتل پنج ستاره ، هتل رغائب الماس ، طرح گردشگری ،تله‌سیژ و سایر امکانات رفاهی و تفریحی در منطقه گردشگری و تفرجگاه اندبیل بزودی شاهد تحول بزرگی در بخش صنعت گردشگری و افزایش قابل توجه جمعیت شناور این شهرستان خواهیم شد.

فریدون بابایی اظهارکرد: افزایش ساخت و سازهای سال گذشته همراه با افزایش درآمد شهرداری حاصل از فروش پروانه ساخت حاکی از روند رو به رشد توسعه این شهر و افزایش جمعیت آن در آینده نزدیک است.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ سال بهره‌برداری از بیشتر طرح‌های گردشگری در دست ساخت خلخال است، افزود: با آماده شدن زیرساخت‌های لازم گردشگری در این منطقه همچون ساخت راه خلخال – ماسوله و خلخال – منجیل از سال آینده شاهد سرازیر شدن هزاران گردشگر به این شهرستان بوده و انتظار می‌رود بیش از ۵۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی برای استفاده از امکانات گردشگری جدید وارد این منطقه شوند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا