• دوشنبه 13 دی 1400 :: 12:45

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت:با تکمیل پروژه بزرگراه اردبیل-سرچم ،این استان به شبکه آزاد راهی کشور متصل می‌شود.

 شبکه آزاد راهی

محبوب حیدری اظهار کرد: طول کل این پروژه در هفت قطعه بطول ۱۷۸ کیلومتر اجرا می‌شود که از این میزان ۱۹ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و ۱۱۶ کیلومتر نیز در دست اجراست.

وی افزود: پیشرفت فیزیکی پروژه در مجموع ۲۲ درصد است و برای اجرای آن ۲ هزار و ۷۷۳ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و اعتبار سال‌جاری پروژه ۴۶۳ میلیارد ریال است که تاکنون ۲۱۲ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد:برای تکمیل قطعات در دست احداث بطول ۱۱۶ کیلومتر از پروژه بزرگراه اردبیل – سرچم به یک‌هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

حیدری با بیان اینکه این جاده اصلی‌ترین مسیر استان اردبیل به مرکز کشور و تنها جاده شهرستان اردبیل به شهرهای جنوبی استان به شمار می‌رود افزود: قطعه اول و دوم این پروژه با پیشرفت بیش از ۹۰ درصد در حال اجراست که اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این قطعات یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال است.

وی بیان کرد: قرار است تا یک ماه آینده مراحل تکمیل مطالعات و واگذاری قطعه چهار و پنج این پروژه به پیمانکار انجام و ۴۳ کیلومتر این مسیر نیز به شکل کامل به پیمانکار برای اجرا واگذار شود.

استان اردبیل ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.

غلتک راهسازی

اتصال اردبیل به شبکه آزاد راهی کشور



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا