• سه‌شنبه 26 بهمن 1400 :: 03:06

بروز عفونت ویروسی شدید در سیستم تنفسی که در اوایل زندگی رخ می دهند، با ایجاد آسم در مراحل بعدی زندگی مرتبط است.

آسم

محققان استرالیایی در یک تحقیق جدید، ممکن است کلید پیشگیری از ابتلای نوزادان به آسم را یافته باشند. در این مطالعه که اولین در نوع خود در جهان به حساب می آید، دانشمندان فوق به بررسی چگونگی تقویت سیستم ایمنی نوزادان در اولین زمستان زندگی شان برای کمک به مبارزه با عفونت های ریوی پرداخته اند.

این تحقیق توسط محققان دانشگاه استرالیای غربی و مرکز تحقیقات تنفسی وال یان شهر پرث این کشور انجام شده است و مبنای آن، ، مطالعه قبلی دانشمندان دانشگاه کوئینزلند بوده است که در آن نشان داده شده بود، دارویی به نام OM-85  به عنوان یک داروی تقویت کننده سیستم ایمنی که حاوی مخلوطی از باکتری های مرده است، می تواند از نوزادان در برابر عفونت های شدید ریوی محافظت کند.

به گفته مجریان این تحقیق، بروز عفونت ویروسی شدید در سیستم تنفسی که در اوایل زندگی رخ می دهند، با ایجاد آسم در مراحل بعدی زندگی مرتبط است. ما در تحقیقات قبلی مشاهده کرده بودیم که می‌توان شدت عفونت‌های تنفسی را در نوزادان با استفاده از OM-85 کاهش داد. اما در مطالعه فعلی می‌خواستیم بفهمیم که این دارو، چگونه سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با عفونت های فوق تحت تاثیر قرار می‌دهد.

آن ها برای انجام این کار، با استفاده از علوم زیست‌شناسی سیستم‌ها یعنی حوزه‌ای مفصل از تحقیقات مربوط به زیست‌شناسی که به شکل بسیار موثری از علوم کامپیوتر بهره می برد، نوزادانی که OM-85 دریافت کرده بودند را بررسی کردند تا دریابند که ژن‌های ایمنی آن ها در هنگام مواجهه با عفونت چگونه عمل می‌کنند.

به گفته این محققان، سیستم ایمنی ذاتی ما به محیط اطرافمان حساس است و باکتری های بی ضرری که در معرض آن ها قرار می گیریم نیز به حفظ تناسب این سیستم ایمنی کمک می کنند. اما امروزه سبک زندگی ما تغییر کرده است و سیستم ایمنی ذاتی ما ممکن است سیگنال های مورد نیاز و به موقع برای اقدام مناسب را به خصوص در اوایل زندگی دریافت نکند.

آن ها می افزایند: ما در تحقیق خود متوجه شدیم نوزادانی که تحت درمان با داروی OM-85 قرار می گیرند، سیستم ایمنی قوی‌تری دارند که قادر است در همان مراحل اولیه عفونت، سیگنال های لازم را به سیستم ایمنی ارسال نماید. علاوه بر این، ما دریافتیم که چنین نوزادانی، پاسخ‌های التهابی کمتری را نیز نسبت به عفونت نشان می دهند.

در این مطالعه، محققان به شکلی اساسی متوجه شده اند که درمان فوق، به نوعی باعث آموزش نحوه دفاع به سیستم ایمنی نوزادان می شود و از این طریق به این سیستم کمک می‌کند تا بتواند با عفونت‌های شدید مبارزه کند. چراکه همین عفونت‌های بد و شدید هستند که خطر ابتلا به آسم را در آینده افزایش می دهند.

منبع : etebarenovin.ir


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا