• شنبه 07 مرداد 1402 :: 03:51

پرده یکی از مهمترین و زیباترین لوازم در هر خانه است.

images 1690043134 64bc02fe2546b

یکی از چالش های پیش روی افراد مستاجر، هماهنگ نبودن رنگ و مدل پرده خانه های مختلف با دکوراسیون داخلی خانه است. از طرفی با توجه به بالابودن قیمت پرده، افراد توانایی خرید میلیونی پرده برای هر خانه را ندارند؛ چرا که اصلا ممکن است یکسال را در این خانه بگذرانند.

البته شاید با خود بگویید که هر صاحب خانه، وظیفه نصب پرده دائمی برای خانه اجاره ای خود دارد؛ اما به این معنا هم نیست که افراد، زیبایی دکوراسیون داخلی خود را برای پرده های از پیش نصب شده به خطر بیندازند.

پرده یکی از مهمترین و زیباترین لوازم در هر خانه است؛ بنابراین همین موارد سبب می شود که مستاجرها، فکر اساسی برای نصب پرده در هر خانه بکنند. امروزه با توجه به اهمیت پرده برای مستاجرها، انواع پرده آماده تولید شده است.

این پرده ها جدای از زیبایی ظاهری، قابلیت نصب در مکان های مختلف را دارند؛ از همین رو می توانید در هر خانه از آن ها استفاده کنید. اما باید بدانید که اگر خرید پرده پانچی آماده با کیفیت مناسبی نباشد، مجبور به تعویض آن در مدت کوتاهی می شوید. بنابراین برای شناخت بهترین جنس و رنگ بندی این نوع پرده، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

پرده پانچی چیست؟

images 1690043134 64bc02fe2e220

به طور کلی، پرده پانچی نوعی پارچه پرده ای دوخته شده است که برای نصب آن، به جای گیره های قدیمی، از حلقه های خاصی استفاده می شود. این حلقه ها با عنوان پانچ معروف است و از داخل ریل های مخصوص به پرده رد می شود.

در گذشته هم افراد از این مدل پرده استفاده می کردند؛ اما روش دوخت و نصب آن، مانند پرده های عادی بود. اما در حال حاضر، ابعاد پرده پانچی از قبل مشخص شده است و نصب بسیار آسانی هم دارد.

استاندارد دوخت پرده پانچی آماده، با 280 سانتی متر ارتفاع و 140 سانتی متر عرض است. هر قسمت از پرده پانچی آماده، حدود 50 تا 70 سانتی متر از عرض پنجره را پوشش می دهد. بنابراین شما برای هر پنجره، ممکن است به چند قسمت از آن نیاز پیدا کنید.

در بالای این پرده، چند حلقه وجود دارد. این حلقه ها، با یک میله به دیوار بالای پنجره متصل می شوند. شما می توانید برای قسمت های مختلف خانه یا محل کار خود از جمله پذیرایی، اتاق خواب یا حمام، از این مدل پرده استفاده کنید.

مزایا خرید پرده پانچی

images 1690043134 64bc02fe316ff

اگر هنوز هم در خرید پرده آماده دچار شک و تردید هستید، باید با ویژگی های مثبت آن آشنا شوید:

1.قابلیت نصب آسان

یکی از ویژگی های مثبت این مدل پرده، نصب آسان است. این پرده ها ظاهر بسیار ساده ای دارند و مراحل نصب آن ها هم خیلی کمتر از پرده های دیگر است. بنابراین شما می توانید به راحتی و در هر زمانی، بدون صرف وقت و انرژی زیاد، پرده را از جای خود خارج کنید.

2. مقرون به صرفه بودن

قطعا همه افراد به دنبال راه های ارزان ولی شیک برای خرید پرده هستند. بنابراین خبر خوب این است که شما می توانید با پرداخت هزینه بسیار مقرون به صرفه، به یکی از زیباترین مدل های پرده دست پیدا کنید. دوخت این پرده ها، پارچه کمتری را نسبت به پرده های عادی نیاز دارند و مراحل دوخت سختی ندارند؛ ازهمین رو قیمت آن ها مناسب تر است.

3. قابلیت شستشو آسان

اصولا افراد، پرده های عادی را یک یا نهایتا دوبار در سال شسشتو می دهند؛ چرا که نحوه باز کردن آن ها سخت است. از طرفی جنس و مقدار پارچه به کار رفته در پرده های عادی، بسیار سنگین تر و خاص تر از پرده آماده است. اما باید بدانید که پرده های آماده، وزن کمتری دارند و امکان شستشو در کوتاه مدت را هم برای شما فراهم می کنند.

4. تنوع مدل و طرح

یکی دیگر از مزایای پرده آماده، تنوع مختلف در طرح و رنگ پرده است. این تنوع در طراحی، مربوط به حلقه و پارچه پرده می شود. بنابراین شما می توانید با توجه به وسایل داخل خانه و دکوراسیون داخلی خود، از انواع مدل و طرح پرده پانچی استفاده کنید.

5. ماندگاری چاپ روی پرده

برخی از مدل های پرده پانچی، به صورت چاپی تولید می شوند. اما باید بدانید که طرح های موجود بر پرده آماده، با شستشو تغییر رنگ نمی دهد و به همان شکل اولیه خود باقی می ماند.

انواع جنس پرده پانچی

images 1690043134 64bc02fe344e8

برای آن که بتوانید خرید مناسب و با کیفیتی داشته باشید، لازم است که با انواع جنس پرده پانچی آشنا شوید:

1.پرده پانچی مخمل

قطعا اگر به دنبال پر طرفدارترین و زیباترین مدل پرده آماده باشید، مدل مخمل گزینه مناسبی برای شما است. این مدل پرده بافتی بسیار لطیف و خاصی دارند و زیبایی فوق العاده ای را به فضا هدیه می دهند. اگر دکوراسیون خانه شما کلاسیک است، از پرده مخمل استفاده کنید.

2. پرده پانچی کتان

مدل کتان، بسیار سبک تر از مدل مخمل است؛ از همین رو اگر دکوراسیون خانه شما مدرن یا مینینمال است، از این پرده برای خانه مستاجری استفاده کنید. از طرفی از مدل کتانی، برای هماهنگی با کاور تشک کشدار در اتاق خواب هم مناسب تر است. توجه کنید که اگر به دنبال تابش نور در خانه خود هستید، جنس کتان را بخرید؛ چرا که پرده های مخمل، قابلیت عبور نور را فراهم نمی کنند.

3. پرده پانچی حریر

پرده حریر یکی از جنس های پر طرفدار برای قسمت های مختلف خانه از جمله اتاق خواب است. اگر محیط خانه شما تاریک است و از نور طبیعی بهره مند نیست، مدل حریر گزینه مناسبی برای آن است.

پرده های حریر در مقایسه با مدل مخمل و کتان، نور را به خوبی از خود عبور می دهند. همچنین قیمت این مدل پارچه هم مناسب تر از مخمل است. البته توجه کنید که می توانید به صورت ترکیبی از پرده مخمل و حریر، برای پنجره های خانه اجاره ای استفاده کنید.

4. پرده پانچی تصویری

پارچه های طرح دار چاپی، جزو موارد خاص و زیبا برای پرده آماده است؛ به این صورت که می توانید عکس خاصی را انتخاب کنید و روی پرده آماده چاپ نمایید. البته این مدل پرده بیشتر برای اتاق خواب کودکان استفاده می شود. اما می توانید با توجه به سلیقه خود، از این مدل پرده هم استفاده کنید.

نحوه شستشو پرده پانچی چگونه است؟

به طور کلی برای شستن پرده های عادی، باید از موارد شوینده ملایم و مخصوص به پرده استفاده کنید. اما برای شستشو پرده آماده، باید به موارد زیر توجه کنید:

  • با توجه به وجود چین های کم در پرده پانچی، امکان جذب گرد و غبار به آن کمتر است؛ اما می توانید گرد و غبار های موجود بر آن را با جارو برقی از بین ببرید.

  • اگر لکه های موجود بر پرده ضعیف بود، بدون نیاز به جدا کردن پرده، آن ها را به طور دستی تمیز کنید و با بخارشوی شستشو دهید.

  • در صورت وجود لکه های زیاد، لکه را با آب و صابون شستشو دهید و آن را درون ماشین لباسشویی قرار دهید. توجه کنید که پرده را در حالت مرطوب آویزان کنید.

پرده پانچی باکیفیت را از کجا بخریم؟

images 1690043134 64bc02fe37933

امروزه با توجه به استقبال افراد، فروشگاه های حضوری و آنلاین مختلفی از جمله با سلام و دیجی کالا در زمینه فروش پرده پانچی فعالیت می کنند؛ اما پیشنهاد می کنیم که پرده آماده را از تولیدی های معتبری از جمله یزد نساج خرید کنید. با این کار می توانید در هر خانه ای که می روید، متناسب با ابعاد پنجره های آن خانه، پرده های هماهنگ با هم داشته باشید.

جان کلام

خرید پرده پانچی برای افراد مستاجر، بهترین انتخاب است؛ چرا که قابلیت نصب آسان در همه مکان ها را دارد. بنابراین شما می توانید با مطالعه نکات ذکر شده در این مطلب، انواع طرح پرده پانچی را از فروشگاه های معتبر مانند یزد نساج خرید کنید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا