• دوشنبه 30 خرداد 1401 :: 12:47

دوربین مدار بسته رم خور جزو دوربین‌های جدید و کاربردی موجود در بازار است که کارایی بسیار زیادی دارد. این دوربین‌ها از کارت حافظه داخلی با ظرفیت 32 گیگابایت پشتیبانی می‌کنند.

از دوربین‌های رم خور می‌توان به صورت یکپارچه و مستقل استفاده نموده و به تصاویر ذخیره شده دسترسی داشت. این دوربین‌ها قیمت مقرون به صرفه‌ای دارند و تصاویر را باکیفیت بالا ذخیره می‌کنند. اگر قصد خرید دوربینی مدرن با قابلیت‌های متنوع هستید دوربین‌های حافظه دار گزینه مناسبی برای شما خواهند بود. در این مقاله دوربین مدار بسته حافظه دار و ویژگی‌های آن را بررسی خواهیم کرد؛ بنابراین از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با ما همراه باشید.

دوربین حافظه دار

دوربین مدار بسته حافظه دار چیست؟

دوربین‌های مدار بسته حافظه دار به دوربین‌های تحت شبکه ای گفته می‌شود که قابلیت اتصال حافظه یا رم داخلی روی آن‌ها وجود دارد. این دوربین‌ها به دو حالت بی سیم و باسیم طراحی می‌شوند و شما با توجه به سلیقه خود می‌توانید نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنید. دوربین‌های حافظه دار دارای قابلیت SD Card Slot  یا Micro SD Card بر روی کاتالوگ هستند و از طریق آن می‌توان تشخیص داد که دوربین از نوع حافظه دار است.

بهترین نوع دوربین مدار بسته حافظه دار در ایران دوربین هایک ویژن است. این دوربین ها علاوه بر کیفیت بالا قیمت بسیار پایینی دارند و امکان استفاده از آنها در هر مکانی وجود دارد بنابراین اگر قصد خرید دوربین مدار بسته حافظه دار داشتید پیشنهاد می کنیم این دوربین ها را از نمایندگی هایک ویژن در ایران خریداری کنید.

دوربین مدار بسته با حافظه چه کاربردی دارد؟

دوربین‌های مدار بسته رم خور به منظور دخیره تصاویر بدون اتصال به شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دوربین‌ها تحت شرایط مختلف فضای مورد نظر را تحت کنترل داشته و تصاویری باکیفیت در اختیار شما قرار می‌دهند. با نصب این دوربین‌ها دیگر نیاز نیست نگران قطع شدن شبکه و قطع فرآیند تصویر برداری توسط دوربین شوید.

دوربین‌های رم خور به طور مستقل کار می‌کنند و قابلیت ضبط تصاویر روی کارت حافظه را پشتیبانی می‌کنند. شما می‌توانید یک کارت حافظه 32 گیگابایتی خریداری نموده و داخل دوربین جایگذاری کنید. عمده‌ترین مشکل این دوربین‌ها حافظه پایین آن‌هاست اما با توجه به اینکه اغلب در محیط‌های معمولی و به دور از حاشیه نصب می‌شوند این موضوع اهمیت چندان زیادی برای شما نخواهد داشت.

مزایا و معایب دوربین‌های مدار بسته حافظه دار

دوربین‌ مدار بسته حافظه دار مزایا و معایب خاص خود را دارند. شناخت این موارد به شما کمک می‌کند که بتوانید انتخاب راحت تری داشته باشید. در این بخش مزایا و معایب رم خور را معرفی می‌کنیم.

مزایای دوربین مدار بسته رم خور

  • قابلیت استفاده یکپارچه و مستقل: به لطف این ویژگی می‌توانید بدون اتصال به شبکه تصاویر ضبط شده را دریافت و مشاهده نمایید.
  • قابلیت انتقال تصاویر: بدون اینکه به دستگاه NVR و DVR وصل شوید، می‌توانید تصاویر را انتقال داده و از طریق گوشی تلفن همراه تماشا کنید.
  • مشاهده تصاویر به روش‌های مختلف: شما می‌توانید تصاویر دریافتی توسط این دوربین‌ها را از طریق مرورگر وب، CMS یا گوشی همراه مشاهده نمایید.
  • پشتیبانی از کارت حافظه SD: این دوربین‌ها به گونه ای طراحی شده‌اند که از حافظه SD پشتیبانی می‌کنند. با توجه به این ویژگی در صورت قطع ارتباط شبکه نیز می‌توانید بدون اختلال در ارسال اطلاعات، ضبط تصاویر را به صورت جداگانه روی کارت حافظه انجام دهید.
  • قیمت مقرون به صرفه: دوربین‌های مدار بسته رم خور قیمت بسیار مناسبی دارند و خرید آن‌ها از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه خواهد بود.
  • کاهش هزینه‌های جانبی: نوع طراحی دوربین‌های رم خور باعث می‌شود که احتیاجی به نصب هارد نداشته باشید و به صورت یکپارچه تصاویر مورد نیاز خود را دریافت نمایید.

دوربین رومیزی حافظه دار

معایب دوربین مداربسته حافظه دار

 

  • مشکل امنیتی: با توجه به این موضوع که تصاویر دریافتی داخل کارت حافظه ذخیره می‌شد اگر دوربین به سرقت برود یا دچار آسیب دیدگی شود اطلاعات ذخیره شده از بین خواهند رفت. لازم به ذکر است که به تصاویر ذخیره شده قبل از حادثه نیز دسترسی نخواهید داشت.
  • فضای ذخیره سازی کم: دوربین‌های مدار بسته رم خور از کارت حافظه با نهایت فضای ذخیره سازی 32 گیگابایت پشتیبانی می‌کنند. این فضای کم پاسخگوی نیازهای شما نخواهد بود و نمی‌توانید برای مدت طولانی اطلاعات مورد نیاز خود را ذخیره کنید.

چطور کارت حافظه داخلی را روی دوربین‌های مدار بسته رم خور نصب کنیم؟

مهم ترین مسئله‌ای که در رابطه با دوربین‌های رم خور وجود دارد نحوه نصب کارت حافظه داخلی روی آن‌هاست. شما ابتدا باید دوربینی را تهیه کنید که از کارت حافظه پشتیبانی کند. سپس محفظه در نظر گرفته شده برای جایگذاری کارت حافظه را پیدا کنید و رم مورد نظر خود را داخل محفظه قرار دهید.

محل نصب کارت حافظه با توجه به نوع دوربین متفاوت است اما شرایط نصب یکسان است. برخی از دوربین‌ها دارای درب پوش مخصوص برای این کار هستند و در برخی دیگر این کار با باز کردن کامل درب کیس میسر می‌گردد. باید دقت داشته باشید که رم در جهت مشخص شده و در محل مناسب خود قرار بگیرد.

خرید بهترین دوربین مدار بسته حافظه دار

دوربین های مدار بسته حافظه دار انواع مختلفی دارند و با برندهای متنوعی روانه بازار می‌شوند. هر یک از این دوربین‌های ویژگی‌های خاص خود را داشته و برای خرید مناسب هستند. قبل از اینکه دوربین مورد نیاز خود را خریداری کنید بهتر است ویژگی‌های آن را بررسی کنید و سپس نسبت به خرید اقدام نمایید. به طور کلی دوربین‌های مدار بسته رم خور هایک ویژن، داهوا، ناظر، مکسرون و تیاندی کیفیت بسیار خوبی دارند و جزو بهترین دوربین‌های مدار بسته رم خور به شمار می‌روند.

دوربین‌های معرفی شده علاوه بر ویژگی‌های ذکر شده در قسمت قبلی دارای ویژگی‌هایی همچون فشرده سازی تصاویر، قابلیت تشخیص حرکت و قابلیت‌ تشخیص VCA  و IVS  به منظور کاهش حجم تصویر هستند. با توجه به این ویژگی‌ها می‌توان نتیجه گرفت که این نوع دوربین‌ها گزینه مناسبی برای خرید هستند و به خوبی پاسخگوی نیازهای شما خواهند بود.

جمع بندی

در این مقاله دوربین مدار بسته حافظه دار و ویژگی‌های آن را مورد بررسی قرار دادیم. این دوربین‌ها از یک کارت حافظه با ظرفیت 32 گیگابایتی پشتیبانی می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید بدون اتصال به شبکه مرکزی تصاویر ذخیره شده را به راحتی داخل گوشی موبایل خود مشاهده کنید. دوربین‌های رم خور در انواع مختلفی طراحی می‌شوند و ویژگی‌های مخصوص خود را دارند. اگر قصد خرید دوربین امنیتی با قیمت مناسب هستید که به راحتی قابل نصب باشد به شما خرید دوربین مدار بسته رم خور را پیشنهاد می‌کنیم.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا