• سه‌شنبه 02 فروردین 1401 :: 02:34

کم خونی بیماری شایعی است که بسیاری از زنان به آن دچار هستند، اما بدون مصرف قرص های شیمیایی نیز می توانید کم خونی را رفع نمایید.

خون

درمان کم خونی با ترفندهای خانگی

قرص آهن از راه های رفع کم خونی بدن است. اما بدون مصرف قرص های شیمیایی نیز می توانید کم خونی را رفع نمایید.

 

با آهن کمبود آهن را جبران کنید

حبوبات beans

آب آهن‌تاب تغلیظ‌شده برای افرادی که دارای کم خونی یا فقر شدید آهن هستند، توصیه می‌شود و آنان می‌توانند به‌عنوان جایگزین آب نوشیدنی، تا زمان رفع فقر آهن از آن استفاده کنند یا اینکه یک تکه آهن را روی آتش حرارت دهید تا سرخ شود سپس داخل آب کنید این کار را چند بار تکرار کنید سپس این آب را میل کنید؛ استفاده از «حسوم» هنگام پخت غذاهای آبدار نیز برای افراد کم‌خون توصیه می‌شود.

درمان کم خونی با بادام

آجیل بادام

7 بادام را به مدت 24 ساعت خیس و آب آن را خالی کنید. بادام را پوست بکنید و به صورت خمیر در بیاورید و به مدت 3 ماه هر روز بخورید.

پسته درمانی قدیمی برای کم خونی

درمان کم خونی با ترفندهای خانگی

کمبود فولات می‌تواند باعث مشکلاتی چون کم خون یمگالوبلاستیک شود. همچنین، کمبود این ماده عامل بروز بیماری‌های قلبی- عروقی است. با توجه به اینکه پسته حاوی فولات و آهن می‌باشد، به بهبود کم خونی کمک می‌کند.

درمان کم خونی با سبزیجات

درمان کم خونی با ترفندهای خانگی

شما برای اینکه بتوانید به میزان مصرف گوشت از محصولات گیاهی آهن جذب کنید، باید دو برابر مصرف گوشت از این گونه غذاهای گیاهانی که در ادامه به آنها می‌پردازیم، مصرف کنید. محصولات گیاهی چون؛ برنج، گندم، جو، آجیل و لوبیا به میزان قابل توجه آهن دارند که شما با مصرف این گونه مواد گیاهی می‌توانید تا حدودی میزان آهن مورد نیاز بدنتان را تامین کنید. معمولا سبزی های خوراکی ایکه دارای برگ های تیره تری هستند مقدار آهن آنها بیشتر است.

اسفناج

درمان کم خونی با ترفندهای خانگی

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا