- سهشنبه 05 اردیبهشت 1402 :: 12:33
نشریه فوربس روشهای مؤثری را که دیدهاند کارمندان جدید برای پرش مستقیم به نقشهای جدید خود از آن استفاده میکنند، پیشنهاد داده است.
هر چند وقت یک بار، یک عضو جدید گروه، مدیر مجموعه را شگفتزده میکند و تحسین او را بر میانگیزد.
این کارمندان جدید و تازهکار گاهی به این دلیل که با اشتیاق به یک پروژه مهم وارد میشوند، بازخوردهای مفید خود را درباره یک فرایند ناکارآمد به اشتراک میگذارند یا حتی به سادگی پرسشهای بزرگی میپرسند و راههای خلاقانهای برای تحت تأثیر قرار دادن مدیر خود و تثبیت سریع خود در موقعیتهای جدید پیدا میکنند.
اعضای شورای کارآفرینان جوان نشریه فوربس به عنوان رهبران کسب و کار، در طول سالها افراد جدید زیادی را به گروهها وارد و آنها را استخدام کردهاند. آنها روشهای مؤثری را که دیدهاند کارمندان جدید برای پرش مستقیم به نقشهای جدید خود از آن استفاده میکنند، پیشنهاد کردهاند:
1- سعی کنید بینشهای جدید و متفکرانه ارائه کنید| اعضای جدید گروه که متفکرند و دیدگاههای جدیدی با خود برای شرکت به ارمغان میآورند، همیشه از سایرین متمایز میشوند.
2 – آن چه را که انجام میدهید، مستند کنید| تجربه نشان داده است یک عضو جدید گروه که همه کارهای گروه را مکتوب و مستند میکند، تاثیر خوبی از خود به جا میگذارد.
3- در انجام وظایف خارج از مسئولیت شما کمک کنید| یک مدیر هرگز عضو جدیدی را که خارج از محدوده وظایفش مسئولیتهای بیشتری بر عهده میگیرد، فراموش نمیکند.
4- دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید| معمولا افراد به اشتباه تصور میکنند که اگر دانستههای خود را با دیگران به اشتراک بگذارند برتری نسبی خود را از دست میدهند در حالیکه قضیه برعکس است و این کار از توانمندی بالای آنها حکایت خواهد داشت.
5- در فرصتهای آموزشی شرکت کنید| اگر میخواهید مدیر خود را تحت تاثیر قرار دهید، در همه برنامههای آموزشی شرکت کنید و در جلسات آنها، فعالانه پرسشهای خود را مطرح کنید.
6- فعالانه برای کار داوطلب شوید| پیش از آن که برای کاری از شما درخواست شود، خودتان برای کمک داوطلب شوید. این کار نشان میدهد شما به جایگاه خود واقف هستید و برای ارتقای گروه همدلی دارید.
7- قابل دسترس و قابل اعتماد باشید| معمولا کارمندان جدید احساس انزوا میکنند و حس میکنند در جای خود قرار نگرفتهاند اما برقراری درست ارتباط این مشکل را حل و حس خوبی به دیگران القا میکند. یک راه آن این است که خود را برای انجام کارها در دسترس قرار دهید و پروژه ها را تا انتها کامل کنید.
8- بهطور کامل کسب و کارتان و نقش خود را در آن درک کنید| اگر یک کارمند جدید هستید، در اوایل کار خود (یا در حالت ایده آل قبل از اولین روز کار) زمانی را اختصاص دهید تا واقعاً بفهمید که آن کسب و کار چگونه است، چشم انداز وراهبرد آن چیست و چگونه نقش شما در ایجاد این چشم انداز مناسب است.