• یکشنبه 05 خرداد 1398 :: 02:40

چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات محمد هادی رضوی و تعدادی از متهمان بانک سرمایه صبح امروز یکشنبه (۵ خرداد) در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد و جرایم اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام به صورت علنی برگزار شد.

دادگاه

به گزارش اعتبارنوین؛ چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات محمد هادی رضوی و تعدادی از متهمان بانک سرمایه صبح امروز یکشنبه (۵ خرداد) در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد و جرایم اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام به صورت علنی برگزار شد.

نماینده بانک مرکزی در دادگاه بانک سرمایه:

* طبق تعریف مندرج در آیین ‌نامه تسهیلات و تعهدات کلان، اگر مجموع خالص تسهیلات اعطایی حداقل 10 درصد سرمایه پایه موسسه اعتباری باشد، تسهیلات دریافت شده کلان محسوب می‌شود و بر این اساس تسهیلات اعطایی به هادی رضوی کلان بوده است.

* با توجه به اینکه سرمایه پایه بانک سرمایه برای سال 92، 5 هزار و 946 میلیارد ریال بوده و 10 درصد آن 590 میلیارد ریال می‌شود و با توجه به اینکه طبق گزارشات واصله متهم یک هزار و 75 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده، این تسهیلات کلان محسوب می‌شود.

* در مجموع کلان بودن تسهیلات اعطایی به متهم قطعی است زیرا بیش از 59 میلیارد تومان تسهیلات داده شده و به استناد آیین نامه تسهیلات و تعهدات کلان این میزان، کلان محسوب می‌شود.

احسان دلاوی، متهم ردیف دوم پرونده ۳۰ نفر از متهمان بانک سرمایه:

* سالهاست که در حوزه رسانه و مطبوعات و کارهای فرهنگی کار می‌کنم. گران‌ترین مجله را هم از بابت تولید داشتم و حتی یک آگهی دولتی هم در کارهایم نداشتم.

* خواهرزاده هیچ مسئولی در جمهوری اسلامی نیستم. برادرزاده و یا داماد هیچ مسئولی هم نیستم. من پابوس نظام هستم نظامی که از ۱۷ سالگی یک بچه شهرستانی را ارزش داد من برای نظام می میرم و با افتخار می‌گویم فرزند یک معلم هستم.

 

پرونده دادگاه

 

(با اشاره به سرمایه‌گذاری در سریال شهرزاد): نمی‌دانم چرا امروز شاهد زدن آثاری همچون شهرزاد و شاهگوش هستیم، سرمایه آلوده در این کارها نبوده است.

نماینده دادستان تهران: پول‌ها قبل از واریز به حساب رضوی ۱۳ بار می‌چرخید

* پرونده امامی و دلاویز یک پولشویی حرفه ای است. تسهیلات تا به حساب آقای رضوی بیاید ۱۳ بار چرخیده است از حساب فلان شخص به حساب دختر ۱۴ ساله کارپرداز آقای امامی به حساب باران تجارت که مربوط به کارتون خواب‌ها است و پس از آن به حساب شیرخوارگاه از بستگان محمد امامی و ارسال دوباره آن به حساب یک دختر ۱۴ ساله و دوباره به حساب‌های دیگر تمامی اینها معنای پولشویی حرفه‌ای را دارد.

* نماینده دادستان تهران با اشاره به ردیابی چک‌های دلاویز گفت: بخش قابل توجهی از اینها به حساب حمید حاجیان رفته است توضیح دهید پول‌ها را چطور گرفتید چرا محمد امامی برایتان پورشه خرید است.

* رضوی به دنبال هر بهانه‌ای بود که پول از بانک بر دارد و فاکتورها و قراردادهای جدیدی هم در این رابطه ارائه داده است. لازم می‌شد رضوی به اسم بستنی هم از بانک پول بر می‌داشت.

* نماینده دادستان تهران همچنین با ارائه چند عکس از جلسات محرمانه امامی و دلاویز با بخشایش در ویلایی در امارات از متهم خواست در این باره توضیح دهد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا