• شنبه 10 آذر 1397 :: 01:09

سهند وفائی معتقد است که می توان از خلاقیت برای افزایش ادغام اجتماعی مهاجران در جوامع میزبانشان استفاده کرد

سهند وفائی موسس پلتفرم آتر ویژن یکی از افراد خلاق در حوزه مهاجرت است که استارت آپ خود را در این حوزه در کانادا راه اندازی کرده است. سهند وفائی معتقد است که خلاقیت می‌تواند نقشی حیاتی در توسعه و اجرای استراتژی‌های مؤثری داشته باشد که پردازش کارآمد مهاجران را ارتقا می‌دهد و در عین حال تضمین می‌کند که حقوق اساسی انسانی آنها رعایت می‌شود.

خلاقیت در موسسه مهاجرتی

اداره موسسات مهاجرتی شامل مدیریت سیستم‌های پیچیده‌ای است که با جنبه‌های مختلف مهاجرت، مانند رسیدگی به درخواست‌های ویزا، کنترل مرز، اسکان مجدد پناهندگان و اخراج سروکار دارند. در مدیریت این سیستم ها، خلاقیت نقش مهمی در توسعه راه حل های نوآورانه و موثر برای چالش های پیش روی موسسات مهاجرت ایفا می کند.

فرآیند خلاق شامل استفاده از تخیل و ایده های بدیع برای حل مشکلات و ایجاد فرصت های جدید است. این فرآیند به موسسات مهاجرتی کمک می کند تا راه حل هایی ارائه دهند که نه تنها موثر، بلکه کارآمد و پایدار هستند. برای مثال، راه‌حل‌های خلاقانه می‌تواند به رفع مشکل عقب ماندگی در پردازش ویزا، بهبود کارایی کنترل مرزها و کاهش تأثیر منفی اخراج بر خانواده‌ها کمک کند. سهند وفائی با یک ایده خلاقانه یک پلتفرم برای پردازش ویزا به نام آتر ویژن را توسعه داده است که به پذیرش ویزا سرعت بخشیده و ریجکتی آن را به شدت کاهش می دهد. پلتفرم خلاقانه سهند وفائی دارای 95 درصد موفقیت در صدور ویزای مهاجرتی است.

خلاقیت در راه اندازی آتر ویژن

آتر ویژن اولین پلتفرم در نوع خود که که به هاب خدماتی برای شرکت های مهاجرتی در زمینه اخذ ویزا بدل شده است. پلتفرم آتر ویژن با ایده پردازی و خلاقیت سهند وفائی راه اندازی شده است. سهند وفائی پس از مهاجرت از ایران استارت آپ خود در زمینه خدمات ویزای الکترونیکی به شرکت های مهاجرتی را راه اندازی کرد. آتر ویژن به سرعت رشد کرد و تبدیل به یکی از استارت آپ های مهاجرتی در کانادا شده است. توانایی رهبری و مدیریت بسیار بالای سهند وفائی در کنار خلاقیت و تلاش مستمر باعث شده است که آتر ویژن به سرعت توسعه پیدا کند.

سهند وفائی

خلاقیت در مدیریت موسسه مهاجرتی

مدیریت موسسه مهاجرتی شامل مدیریت و اجرای سیاست ها و رویه های مختلف مربوط به جابجایی افراد در سراسر مرزهای بین المللی است. یکی از حیاتی ترین جنبه های اداره موسسه مهاجرتی، توسعه سیاست ها و رویه هایی است که بین نیاز به امنیت و حقوق و منزلت مهاجران تعادل برقرار می کند. این امر مستلزم تفکر خلاق برای توسعه روش های انسانی غربالگری و نظارت بر مهاجرت است. در عین حال اطمینان حاصل شود که با مهاجران با احترام و کرامت رفتار می شود. معرفی روش‌های مبتنی بر فناوری، مانند شناسایی بیومتریک و جمع‌آوری داده‌های الکترونیکی، در امکان پردازش کارآمد مهاجران و در عین حال کاهش خطر تقلب و تهدیدات امنیتی مؤثر بوده است.

تاثیر خلاقیت در پذیرش مهاجران

سهند وفائی معتقد است که می توان از خلاقیت برای افزایش ادغام اجتماعی مهاجران در جوامع میزبانشان استفاده کرد. برای مثال، برنامه‌های نوآورانه‌ای مانند برنامه‌های تبادل زبان و فرهنگ، آموزش مهارت‌ها برای بازار کار و برنامه‌های مشارکت مدنی را می‌توان برای کمک به مهاجران در سازگاری با محیط جدید خود توسعه داد. چنین برنامه هایی نه تنها مهاجران را در جامعه جدید توانمند و ادغام می کند، بلکه احساس تعلق و به رسمیت شناختن جامعه را نیز تقویت می کند.

توسعه استراتژی های ارتباطی

زمینه دیگری که می توان از خلاقیت در حوزه مهاجرت به خوبی استفاده کرد، توسعه استراتژی های ارتباطی است. با ظهور رسانه های دیجیتال و شبکه های اجتماعی، اکنون امکان استفاده خلاقانه از این پلتفرم ها برای تعامل با جوامع مختلف علاقه مند از جمله مهاجران وجود دارد. برای مثال، کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی را می‌توان برای توصیه به مهاجران درباره حقوق و تعهداتشان و ارائه اطلاعات به موقع و مرتبط در مورد سیاست‌ها، مقررات و رویه‌های جدید طراحی کرد. علاوه بر این، سهند وفائی معتقد است که ایجاد یک محیط پذیرایی و فراگیر با برجسته کردن کمک های مهاجران، می تواند شکاف های تفاهم بین جوامع میزبان و تازه واردان را پر کند.

طرح‌ های نوآورانه‌ اسکان بشردوستانه

سهند وفائی در حوزه پناهندگی معتقد است که طرح‌ های نوآورانه‌ای مانند اسکان بشردوستانه پناهندگان، که شامل حرکت امن و برنامه ‌ریزی شده پناهندگان به کشورهای امن ثالث است، می‌تواند به عنوان آخرین راه‌ حل برای محافظت از جان افرادی که از محیط‌های ناپایدار فرار می‌کنند استفاده شود. این امر مستلزم تفکر خلاق سیاستگذاران برای توسعه راهبردهایی است که بتواند نیازهای بشردوستانه برای محافظت از گروه های آسیب پذیر را برطرف کند و در عین حال اطمینان حاصل شود که نگرانی های امنیتی مورد توجه قرار می گیرد.

یکی از زمینه هایی که خلاقیت می تواند به ویژه مفید باشد، توسعه سیاست ها و برنامه هایی با هدف رسیدگی به نیازهای پناهندگان است. راه حل های خلاقانه می تواند به مقامات کمک کند تا خدمات بهتری به پناهندگان ارائه دهند و ادغام آنها در جامعه را بهبود بخشند. برای مثال، ارائه کلاس‌های زبان، حمایت اجتماعی و آموزش حرفه‌ای می‌تواند به پناهندگان کمک کند تا خودکفا شوند و به جوامع جدید خود کمک کنند.

خلاقیت در اداره موسسه مهاجرتی

اداره موسسه مهاجرتی شامل مدیریت پیچیده و اغلب بحث برانگیز از تحرک جهانی است. در این زمینه بسیار پویا و دائماً در حال تحول، نقش خلاقیت را نمی توان دست کم گرفت. تفکر خلاق در توسعه و طراحی سیاست‌ها و رویه‌هایی که هم نیازهای جوامع میزبان و هم حقوق مهاجران را در نظر می‌گیرند، نقش اساسی دارد. در نهایت، یک رویکرد خلاقانه برای مهاجرت می تواند اطمینان حاصل کند که جابجایی افراد در مرزهای بین المللی کارآمدتر و عادلانه تر است.

علیرغم نقش مهمی که خلاقیت می تواند در اداره موسسات مهاجرت ایفا کند، اطمینان از اینکه راه حل های خلاقانه امنیت و رعایت قوانین مهاجرت را به خطر نمی اندازد نیز مهم است. پایبندی به فرآیندهای قانونی و رعایت الزامات قانونی مهاجرت همچنان حیاتی است، زیرا موسسات مهاجرت باید تعادلی بین مدیریت موثر مهاجرت و ترویج حقوق بشر و عدالت اجتماعی حفظ کنند.

خلاقیت نقش مهمی در اداره موسسات مهاجرت ایفا می‌کند و آنها را قادر می‌سازد تا استراتژی‌های نوآورانه و مؤثری را برای رسیدگی به چالش‌های مدیریت جنبه‌های مختلف مهاجرت ایجاد کنند. اتخاذ یک رویکرد خلاقانه می تواند به مؤسسات مهاجرت کمک کند تا خدمات بهتری ارائه دهند، کارایی خود را بهبود بخشند و نتایج مثبت بیشتری را برای مهاجران، پناهندگان و جامعه به طور کلی ایجاد کنند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا