• سه‌شنبه 24 تیر 1399 :: 12:10

استاندار اردبیل گفت: حوزه گردشگری و فعالان این بخش بیشترین خسارت را از شیوع کرونا داشته که با همکاری ادارات مختلف برای کاهش اثرات مالی این بیماری بر صنعت گردشگری استان تلاش خواهیم کرد.

اکبر بهنام جو

 

اکبر بهنام‌جو در جلسه بررسی مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در بخش گردشگری اردبیل اظهار کرد: حوزه گردشگری و فعالان این بخش بیشترین خسارت را از شیوع کرونا داشته که در این خصوص اقدامات حمایتی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: پرداخت ۱۰ درصدی حق بیمه و قسط‌بندی ۲۰ درصد دیگر ابلاغ شده بود که به دلیل ادامه شیوع کرونا و پیک جدید این بیماری امکان تسویه این مبالغ توسط مراکز گردشگری وجود نداشته و درخواست مهلت‌دهی مجدد داریم.

استاندار اردبیل بیان داشت: در حال حاضر به دلیل ادامه تعطیلی‌ها توان پرداخت هزینه بیمه توسط این مراکز وجود ندارد که امیدواریم طوری برنامه‌ریزی شود که واریز این وجوه به سال آینده موکول شود.

وی تشریح کرد: امهال بدهی به مدت ۶ ماه و تقسیط به مدت دو سال از دیگر مصوبات ستاد است و همه جریمه‌های اقشار آسیب‌دیده از کرونا به شرط پرداخت یا تقسیط بدهی بخشیده شده و مالیات‌ مستقیم این افراد بدون افزایش نسبت به سال قبل اعمال خواهد شد.

بهنام‌جو تصریح کرد: دریافت عوارض امحای زباله و عوارض صنفی مجموعه‌های اقامتی و گردشگری سرعین همانند ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت ممنوع است.

وی گفت: مسؤولان آب منطقه‌ای استان از دریافت هزینه آب مجموعه‌های آب‌گرم سرعین تا عادی شدن شرایط خودداری کنند و بانک‌ها نیز نسبت به تمدید مهلت اقدام و از پیگیری و صدور اجراییه پرهیز نمایند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا