• یکشنبه 16 آذر 1399 :: 07:05

وقتی نوبت به کاهش وزن می رسد بسیاری از مردم با توجه به اینکه چربی زیادی دارند از مصرف زرده های تخم مرغ خودداری می کنند. در حالی که سفیده تخم مرغ حاوی پروتئین است، زرده تخم مرغ سرشار از چربی های سالم است که غالبا غیر اشباع هم هستند.

چاقی وزن

هنگامی که به دنبال راه هایی برای از دست دادن کیلوگرم از وزن خود هستید، مواد غذایی چرب آخرین گزینه ای است که به ذهن شما خطور می کند.

مواد غذایی چرب نه تنها ناسالم به نظر می رسند بلکه باعث می شوند احساس چاقی و اضافه وزن داشته باشید. با این حال، باید گفت بدن شما به چربی در رژیم غذایی هم نیاز دارد که نه تنها برای کاهش وزن بلکه برای سلامتی نیز ضروری است.

به گزارش ایندیاتایمز، با کمک چربی های سالم می توانید با تنظیم هورمون های گرسنگی ولع مصرف غذاهای پرکالری را سرکوب کنید. علاوه بر این، غذاهای پرچرب سرشار از مواد مغذی مهمی هستند که از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف حاصل می شوند. با این حال، باید مراقب همه چربی های ناسالم هم باشید که می توانند بر بدن شما اثر بگذارند و باعث افزایش وزن شوند. در اینجا برخی از غذاهای سالم با چربی مفید برای کاهش وزن معرفی می شوند.

آووکادو برای کاهش وزن

آووکادو

آووکادوی غنی از چربی های اشباع نشده، غذای پرچربی برای کاهش وزن است. همچنین به دلیل دارا بودن فیبر و پروتئین شناخته شده است که شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد و از مصرف غذاهای پرکالری دور می کند.

تخم مرغ برای کاهش وزن

تخم مرغ

وقتی نوبت به کاهش وزن می رسد بسیاری از مردم با توجه به اینکه چربی زیادی دارند از مصرف زرده های تخم مرغ خودداری می کنند. در حالی که سفیده تخم مرغ حاوی پروتئین است، زرده تخم مرغ سرشار از چربی های سالم است که غالبا غیر اشباع هم هستند. بنابراین، تخم مرغ کامل برای رژیم لاغری گزینه ضروری محسوب می شود.

شکلات تلخ برای کاهش وزن

شکلات کاکائویی

بر اساس نتایج یک مطالعه جدید چند تکه شکلات تیره می تواند بیشتر از آسیب برای شما مفید باشد. این ماده حاوی کره خالص کاکائو است که شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد و به کاهش وزن کمک می کند. همچنین سرشار از فیبر، چربی های سالم، آهن، منیزیم، مس، منگنز و خواص آنتی اکسیدانی است که سطح فشار خون را کاهش می دهد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا